Auteur Topic: zes dagen getoerd scotland  (gelezen 14283 keer)

ruyterpoel

• Gast
zes dagen getoerd scotland
« Gepost op: 11 nov 2010, 19:48 »
  :schface Ik heb samen met mijn zoon zes dagen door scotland getoerd van newcastle via Ford williams naar Durnes en Elgin via Banchory en Falkirk en Stranraer en Dumfries terug naar Newcastle.
Dit is in het kort geschets hoe we gereden hebben en dat is in afstand ongeveer 1950 km.
We hebben goed weer gehad en over het algemeen goede BB gevonden. Kortom we hebben genoten van het beging tot het eind. Als iemand meer wil weten hoe en waar we overnacht hebben of andere belevenissen geef ik graag meer informatie. groet Ton :bagpipe

Offline Petra

• Schotland fan
Re:zes dagen getoerd scotland
« Reactie #1 Gepost op: 11 nov 2010, 21:31 »

ruyterpoel,

Voor herhaling vatbaar begrijp ik.
                Je zoon heeft het ook naar de zin gehad?
                Geen B&B gehad die motorijders weigerde?
                Of schoof je dan je zoon met z'n liefste lach naar voren.

Petra

ruyterpoel

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 12 nov 2010, 15:09 »
Ja het is zeker voor herhaling vatbaar, zo goed als zeker volgend jaar maar dan wel even minder rijden om wat meer en langer te genieten van een glas Whisky. En als je zo als vader en zoon dit mee mag maken in scotland is het leven Fantastisch en dan geniet de zoon ook volop. Het is een aanrader. En de mensen zijn daar nog zo vriendelijk en gastvrij dat je je niet hoeft uit te sloven om een slaapplaats te  vinden

Kokkie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 12 nov 2010, 16:19 »
Idd,daar voel je je tenminste nog welkom en gewaardeerd.
Ik heb nog nooit gehoord dat motorrijders werden geweigerd!
In tegendeel.
Ik heb het meegemaakt dat een B&B-houdster ons stond op te wachten.
Ze had ons een paar keer langs zien rijden terwijl we aan het zoeken waren.
Zij had geen kamer meer vrij,maar intussen had ze een collega gebeld of daar nog plaats was.
Ze hield ons staande toen we weer voorbij kwamen en gaf ons dat adres!!!!!!!!!!!!!!!!
Geweldig!!!!!!!!
Dit was in Mallaig. Volgende dag de ferry naar Skye. We werden keurig op tijd zeer beschaafs gewekt en een geweldig ontbijt!

Danny

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 13 nov 2010, 07:32 »
Als Schotland iets droger zou zijn zou het een super motorparadijs zijn !  :laughing7:
Nu is het "slechts" een motorparadijs  :icon_scratch:
Danny  :wave: :bagpipe

Borghaerts

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 13 nov 2010, 12:23 »
Danny,

Je houdt de mythe dat het in schotland altijd regent op deze manier wel in stand  :crybaby2:
De werkelijkheid is dat het in schotland over het algemeen MINDER regent dan in Nederland.
Hierboven in de Highlands onweert het niet (zeer zeldzaam) en de regen duurt maar kort
waarna de zon weer z'n best doet.
Goed, het is hier geen tropisch paradijs, maar een uitstekend land om met de motor te verkennen.
Je zult verbaasd zijn hoe weinig het hier regent in de zomerperiode en dat het zeker niet te warm
is om lekker op de motor te genieten.
Hoop dat motorrijders zich niet laten afschrikken door jou opmerking en dat we er
nog veel mogen tegenkomen op de weg, genietend van een mooie vakantie met redelijk mooi weer

Danny

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 13 nov 2010, 13:24 »
Ik zeg ook IETS droger  :laughing7:
En zo houd ik ook graag de mythe in stand dat Zweden zo duur is , Zodat ik daar niet in de touristenfile's sta  :hypocriet

Kokkie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 13 nov 2010, 13:44 »
Ben het met Erwin volledig eens.
Mei en juni en september zijn uitstekende maanden om naar Schotland te gaan.
Bewijs?
Zie topic: Noordoost kust mooi?
Foto: 29 graden Celcius!
We hadden die week temperaturen boven de 30 en slechts 1 dag dat het echt kl.te was en we een tocht hebben afgeblazen vanwege hevig onweer!
Dit was natuurlijk een uitzondering,maar ik ben diverse keren in Schotland geweest en het weer was over het algemeen uitstekend.
Idd bij regen blijft het vaak bij een bui!
Vaak zeer plaatselijk!!!!
IK heb het meegemaakt dat we een hele dag droog hebben gehad en 's avonds ergens kwamen waar de modder op de weg liep van de hoosbui die op die plek was geweest!

Offline egberto

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 13 nov 2010, 14:07 »
ruyterpoel,

Voor herhaling vatbaar begrijp ik.
                Je zoon heeft het ook naar de zin gehad?
                Geen B&B gehad die motorijders weigerde?
                Of schoof je dan je zoon met z'n liefste lach naar voren.

Petra

In de afgelopen jaren heb ik een paar keer meegemaakt, dat ik direct of indirect werd geweigerd. Het was indertijd in Ullapool. Bij een B&B had men alleen nog een twee persoonskamer vrij. En toen ik vroeg wat die dan moest kosten zei de dame “You cannot afford it”. Verder geen reden of een verklaring.
Een andere wijze is door te zeggen dat de laatste kamer net per telefoon is verzegd en dat ze daarom het bordje “Vacancy” nog niet hebben kunnen weghalen. Maar kom je er een half uur later nogmaals langs, en het bordje hangt er nog, dan weet je wel beter. Maar ik heb nog nooit onder een brug of ergens in een plantsoen behoeven te slapen.

EgbertO
Motorrijden doe je alleen en alleen met mooi weer

ruyterpoel

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 14 nov 2010, 18:42 »
We zijn nu drie keer naar scotland geweest twee keer met de auto en nu met de motor. Alleen de twee keer met de auto hebben we een beetje regen gehad andere keren was het weer goed. dus van die modder vacantie ben ik het niet mee eens. Trouwes als je gegarandeerd zon wil hebben moet je ergens anders heen. Scotland is gewoon Fantastisch en daar horen ook regen en wind bij. In Durness werden wij ook opghehaald door hele enthousiaste Mev. van de BB, de Hillside B&B is dan ook beslist een aanrader net als de hele omgeving trouwens.

Groet Ton 

Danny

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 14 nov 2010, 19:22 »
Nog maar ff voor de goede orde  :aye Ik ben nu 5 x in Schotland geweest waarvan ik de 1e 3x in een hittegolf zat  :icon_sunny: :sunny: waar de Schotten zelf al over begonnen te klagen.
Nu sta ik ook bekend als iemand die vaak geluk heeft met het weer (echt waar) :aye ( de 2 x dat ik wel veel regen had (50%) was er iemand in de buurt die altijd pech heeft met het weer. :crybaby2:
Ik heb in mijn vorige reactie waar Erwin op reageerde Nederland helemaal niet genoemd als vergelijking  :nooo
Want Schotland IS een motorparadijs  :hello2: :aye
En als het zo droog als Egypte/Nevada om dan maar te vergelijken DAN zou het een super motorparadijs zijn  :icon_thumleft:
Deze reactie is misschien wel overbodig maar ik hou nou eenmaal van puntjes op de i  :laughing7: :icon_salut:

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 15 nov 2010, 18:16 »

Nu sta ik ook bekend als iemand die vaak geluk heeft met het weer (echt waar) :aye ( de 2 x dat ik wel veel regen had (50%) was er iemand in de buurt die altijd pech heeft met het weer. :crybaby2:
Die "iemand" voortaan maar thuis laten dan

En als het zo droog als Egypte/Nevada om dan maar te vergelijken DAN zou het een super motorparadijs zijn  :icon_thumleft: 

Denk met zekerheid te kunnen zeggen,
dat je er dan toch anders over zou denken.
Wat denk je dat die droogte met de natuur (omgeving) doet,
heb je daar aan gedacht.

Daarbij al die mensen,
die voor de zon dan ook ineens zo nodig naar Schotland moeten.

Petra

Danny

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 16 nov 2010, 21:13 »
Jawel dat heb ik Petra , Maar het hoeft maar 2 (zomer) maanden   :hypocriet  En ik reis meestal alleen dus diegene met die pech kon ik niet maar hij/zij was wel in de buurt  ;)
Danny :wave: :bagpipe

Kokkie

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 17 nov 2010, 11:19 »
Schotland motorparadijs?
Inderdaad niet alleen voor de natuur,maar je hebt daar ook niet die K U T-drempels waar je hier mee doodgegooid wordt!
 >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Je kunt nergens meer eens lekker doorrijden!
Zelfs de dijken hier hebben ze al volgepleurd met die klote dingen!
 >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Begrijp me niet verkeerd.
Ik ben echt geen motormaniak ( Dragstar 1100) maar een keer lekker doorijden en een " dijkkie" pakken is wel lekker!

Dirk

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 17 nov 2010, 13:41 »
Kokkie dat doet de Nederlandse overheid expres. Je moet elke keer afremmen en optrekken en dat kost extra benzine.
Kassa voor de overheid dus.

Kokkie

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 17 nov 2010, 14:42 »
Hee Dirk,zo had ik het nog niet bekeken.

Maar indedaad; De functie waarvoor die klotedrempels zijn aangelegd werkt voor geen meter.
Het is idd veel milieu onvriendelijker!

Ed Jonkmans

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 19 nov 2010, 16:26 »
Ach ja, wat regen kan toch niet zo veel kwaad. Wij hebben ook bijna elke dag wat regen gehad.
Goede waterdichte kledij doet wonderen. Dit jaar zijn we richting Cote D'Azur (Cannes) geweest.
De Alpen zijn ook fantastisch om te rijden, maar ze missen  toch zeker de charme van Schotland.
Maar als ik moet kiezen tussen af en toe een buitje of 's middags temperaturen richting 40° dan
weet ik het wel. Maar m'n vrouw heeft dit jaar de vakantiebestemming mogen kiezen... vandaar....
puffen en zweten met klotsende oksels tot gevolg... . Dus volgend jaar is het weer aan mij... en
kunnen de Britse ponden weer besteld worden.
Grtz
Ed