Auteur Topic: Hoeveel vliegtuigen per dag  (gelezen 19354 keer)

Marc

• Gast
Hoeveel vliegtuigen per dag
« Gepost op: 09 apr 2005, 15:01 »
Hoeveel vliegtuigen gaan er naar Schotland?

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #1 Gepost op: 09 apr 2005, 17:22 »
- Vanaf Schiphol: Easyjet en KLM dagelijks en ook BMI en Air France vliegen naar Edinburgh (en sommige ook naar Glasgow)
- Vanaf Brussel: Ryanair naar Glasgow (ik weet niet of dat dagelijks is)
- Vanaf Eelde: BMI 1x per dag (alleen tussen maandag en vrijdag en redelijk duur)

Izzy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 03 aug 2005, 09:43 »
BMI vliegt ook naar Edinburgh vanuit Brussel

Marien

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 12 aug 2005, 23:51 »
Wist je dat je vaak al voor 0.03 cent naar Glasgow kan vliegen met Ryanair? Moet je natuurlijk nog wel belasting betalen, maar toch.

Daniella81

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 13 aug 2005, 00:00 »
Is er hier trouwens iemand die weleens met Ryanair heeft gevlogen? Wij zijn tot nu toe altijd maar met het "vertrouwde" KLM gegaan. Maar met EasyJet is het ook goed te doen voor zover ik gehoord heb, al waren wij nogal huiverig, door al die schreeuwende mensen in die tv-programma's enzo.?Ryanair is nog goedkoper als ik me niet vergis? Dus heeft iemand hier ervaring mee?

Marien

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 13 aug 2005, 00:08 »
Easyjet wel en dat is echt prima bevallen! Een collega van mijn man is wel met Ryanair gegaan en die was er ook goed over te spreken! Wij willen dit ook echt een keer gaan proberen!

Merenwen

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 21 dec 2005, 13:54 »
Ik heb met British Airways naar Inverness gevlogen. Jammer genoeg vliegt er niets van Amsterdam rechtstreeks naar Inverness, dus moet je overstappen op Gatwick.

Maar British Airways is goed bevallen, qua prijs en ook qua vliegtuig, erg comfortabel.

otouno

• Gast
Re: Hoeveel vliegtuigen per dag
« Reactie #7 Gepost op: 22 feb 2006, 10:23 »
Is er hier trouwens iemand die weleens met Ryanair heeft gevlogen? Wij zijn tot nu toe altijd maar met het "vertrouwde" KLM gegaan. Maar met EasyJet is het ook goed te doen voor zover ik gehoord heb, al waren wij nogal huiverig, door al die schreeuwende mensen in die tv-programma's enzo.?Ryanair is nog goedkoper als ik me niet vergis? Dus heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb al een aantal keren met Ryanair gevlogen en dat is altijd goed meegevallen.  Het is wel wat minder luxe, maar dat kan je ook niet verwachten voor de prijs die je betaalt. Zo moet je bv. over het vliegveld lopen om op het vliegtuig te stappen ipv door zo'n gang zoals normaal. Je landt ook wel altijd op een luchthaven die nog even verwijderd is van de stad, maar er zijn altijd bussen of treinen die je ernaartoe brengen... Allemaal heel duidelijk!

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #8 Gepost op: 22 feb 2006, 16:44 »
Zo moet je bv. over het vliegveld lopen om op het vliegtuig te stappen ipv door zo'n gang zoals normaal.

Dat moesten we met de KLM ook afgelopen zomer (maar geen idee of dat te maken had met dat er net aanslagen waren gepleegd in London, in ieder geval stonden er veel mensen met geweren om het vliegtuig heen  :icon_pale:).
Het jaar ervoor kwamen we wel met een 'tunnel' aan en stapten we ook weer in via de 'tunnel', maar het jaar daarvoor moesten we weer over het vliegveld lopen en via de trap het vliegtuig in  ???

Chris

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 07 sep 2009, 23:58 »
ik hou het liever bij onze eigen KLM, bevalt me altijd prima, en je kunt altijd een tijd van de dag kiezen om te vliegen ( meestal vier vluchten naar EDi per dag) Bij Aankomst in Edi altijd nog een slang gehad . En bij vertrek ook, alleen wat ik in Edi een hekel aan heb is dat er te weinig zitruimte is. Voor het aantal wat er ( meestal in mijn geval een Boeing 737 - 400) mee moet in zo`n ding vind ik de ruimte er te weinig voor. maar goed dat is mijn mening.

Offline Jazz

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 12 okt 2009, 09:38 »
Ik woon op loopafstand van Prestwick ("Glasgow") Airport, waar Ryanair naar Weeze vliegt. Ik heb Ryanair alleen nog niet geprobeerd omdat vanaf Weeze geen openbaar vervoer naar Nederland gaat? Alleen een taxi geloof ik? Heeft iemand hier ervaring mee qua kosten e.d.?
Edit: Ik merk net dat de vluchten naar Weeze gestopt zijn  :-X Iemand ervaring met Charleroi?  :laughing7:

Ik was net overigens aan het kijken naar een ticket voor KLM Glasgow - Amsterdam, maar ik krijg op de KLM website telkens de melding dat ze geen tickets hebben in november en december. Is die vlucht geannuleerd of zitten ze daadwerkelijk zo vol? Misschien heeft de website gewoon problemen...

Ik vlieg normaal altijd via KLM, gaat prima. Easyjet is ook goed te doen, maar vaak is KLM uiteindelijk goedkoper voor mij.
Life is a waste of time.. Time is a waste of life.. Get wasted all the time.. And you'll have the time of your life!

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 12 okt 2009, 18:03 »
Momenteel vliegt Ryanair van E'burgh naar Weeze en als je op de aanbiedingen let kun je voor een prikkie vliegen.
Van Weeze gaat een bus naar Arnhem/ Nijmegen.
Natuurlijk is KLM handig, maar als je voor £8 of £10 pp retour met alleen 10 kg handbagage kunt vliegen is de keus niet zo moeilijk.

thijssen

• Gast
Re:Hoeveel vliegtuigen per dag
« Reactie #12 Gepost op: 21 sep 2010, 15:11 »
@ Marien: 0,03 cent?  :verward Wat kost het alles bij elkaar dan?

Offline rjoosten

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 21 sep 2010, 18:16 »
Ja.KLm vliegt vaak op Edinburgh en Glasgow,zeker 5 x per dag, dus keus genoeg!!

Offline Dien

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 21 sep 2010, 20:40 »
Hallo Jazz,

Ik wil nog even antwoorden op jouw bericht van bijna een jaar geleden. Wij hebben afgelopen jaar via charleroi gevlogen, is in principe prettige luchthaven, vergelijkbaar met weeze. Echter wel enorm veel trappen van- en naar vliegtuig, was in ons geval minder prettig met kinderwagens e.d.
Parkeren is nog makkelijker dan bij Weeze, mooie parkeergarage vlakbij met vergelijkbare prijzen als in Weeze, kortom, de laatste jaren flink duurder geworden.
Zou jij evt. een keer Edinburgh-Weeze vliegen, er loopt een mooie shuttlebus van station Nijmegen naar Weeze, voor iets van meen ik 15 euro,  maar wij wonen ook maar op 25 km afstand, dus als nood hoog is kun je altijd iets laten weten..

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 25 sep 2010, 15:10 »
Wij zijn via Weeze met Ryanair naar Edinburgh en een keer naar Prestwick (via de trein naar) Glasgow gevlogen en dat is ons prima bevallen !!

Albert