Auteur Topic: 4 weken Engeland/Schotland, Tips and Tricks??  (gelezen 8005 keer)

Mirjam en Mac

• Gast
4 weken Engeland/Schotland, Tips and Tricks??
« Gepost op: 10 okt 2010, 22:36 »
Hallo Allemaal,

Na veel ( lees: erg erg erg VEEL) gelezen te hebben op dit forum roep ik nu jullie hulp in. Ik ga volgend jaar voor 4 weken door Schotland trekken met mijn auto. We gaan met de auto en ik heb al besloten de trein in Calais te pakken. Waarom niet de boot? Ikzelf en mijn hond zijn nogal zeeziek, een hele nacht op een boot is voor ons geen vakantie, dus rijden wij lekker een stukje om en pakken zo Engeland voor een stukje mee.

Ik heb nog een aantal vragen en ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden...

1. Ik ga op reis van half mei t/m half juni, ik wil graag rondreizen en nergens aan vast zitten. Kan ik dit doen m.b.t. B&B of hotels... Het is tenslotte hoogseizoen en niet overal mogen honden binnen...
2. Ik had in gedacht om in een klein weekje door Engeland te rijden en in Schotland aan te komen. Zo'n 2,5 week Schotland en dan weer naar beneden. Wat zou voor mij en mijn hond een mooie route zijn?
3. Praktische vraag, raden jullie zo'n regenjas voor je hond aan? Ik heb een Welsch Springer Spaniel en hij is wel wat gewend, maar ik wil niet dat hij onderkoeld aankomt na een flinke wandeling, overdrijf ik nu of is het een must aankoop?
4. Nog andere ideen of tips? Ik sta ervoor open!

p.s Met de inentingen is alles al geregeld, mijn dierenarts was zeer goed op de hoogte...

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Re:4 weken Engeland/Schotland, Tips and Tricks??
« Reactie #1 Gepost op: 11 okt 2010, 07:53 »
Welkom hier!

Wij gaan ook meestal via de trein. Erg prettige optie. We overnachten dan halverwege Engeland in een Travelodge. Erg goedkoop en meestal hondvriendelijk.

1. Dan is het nog geen hoogseizoen hoor, dat is Juli en Augustus, dus niet reserveren is goed te doen.
2. In Engeland moet je dan zeker naar Lake district en Yorkshire dales.  In Schotland zou ik dan kiezen voor Pentland Hills, Aviemore,  Glen Coe en Trossachs als globale reisdoelen.
3. Wij hebben voor onze Cavalier King charles spaniel idd een cape gekocht. (Nadat we eens zeiknat zijn geregend). Hij heeft erg geen moeite mee. Loopt je hond aan de lijn, dan is een tuigje beter dan alleen een halsband (zeker tijdens de ruigere bergwandelingen).
4. Genieten (van te voren en tijdens)!

Offline Bernice

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 11 okt 2010, 10:29 »

3. Praktische vraag, raden jullie zo'n regenjas voor je hond aan? Ik heb een Welsch Springer Spaniel en hij is wel wat gewend, maar ik wil niet dat hij onderkoeld aankomt na een flinke wandeling, overdrijf ik nu of is het een must aankoop?

Hallo Mirjam,

wij hebben de Engelse variant van de Springer Spaniëls, en als die van jou net zo gek is op zwemmen als die van ons, dan heb je de kans dat ie ook 's avonds het water in duikt.. dan raad ik vooral aan om oude handdoeken en/of dekens (die goed vocht op kunnen nemen) mee te nemen. Ze kunnen het anders aardig koud krijgen. Een regenjas voor de hond (voor jezelf wel  :laughing7: ) zou ik niet persé aanraden. Als je aan het wandelen bent is hij in beweging en reguleert dan zijn warmte zelf.
Van de andere kant, als je bijvoorbeeld in een hotel/B&B verblijft (en die hebben vaak tapijt liggen), komt ie natuurlijk wel schoner en droger aan. Behalve z'n pootjes dan..

Offline Bernice

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 11 okt 2010, 10:33 »
oja, als je al heel veel gelezen hebt op het forum ben je het berichtje vast wel al eerder tegengekomen, maar ik waarschuw toch maar extra:

als je hond behandeld is tegen teken, kan hij ze nog wel in zijn vacht mee vervoeren!
En als hij/zij tegen je aan zit of ligt komen ze op jou!

so, be warned...  ;)

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 11 okt 2010, 11:44 »
Hallo

1- Zelf ga ik ook meestal in mei/ juni op vakantie.
    Als er verschillende tarieven zijn valt het onder middenseizoen.
    Prima te doen zonder in het voor te boeken.
    Lang leve de vrijheid om te gaan en staan wanneer je wil toch.
    Misschien dat je op een vrijdag of zaterdag net even langer moet
    kijken voor een plekje, maar ik zie altijd genoeg bordjes.
    Mag Mac een keer niet naar binnen,
    dan een lekkere wandeling en een nachtje in de auto.
    Is voor een keer ook geen ramp.

2- Welk gebied had je in gedachten om naar toe te gaan?
    Zou op de heen-of terugweg in Engeland zeker Keswick bezoeken,
    doe je dat op een zaterdag is het helemaal leuk.

3- Heb zelf voor beide honden een regenjas.
    Voor de avond wandeling(en) als het regent,
    vind ik zelf heel prettig (de honden ook  :laughing7:)
    Alleen de poten worden nat, handoek en klaar.
    Kletsnatte honden in de tent vind ik niks.
    Daarbij zijn die van mij senioren, dat het is wel zo comfortabel voor ze.
    De nachten kunnen koud zijn.
    Tegen over de B&B en hotel eigenaar is het wel zo vriendelijk om
    niet met een natte hond binnen te komen.

4- Vraag maar, er zijn meerdere ervaringsdeskundigen hier op het forum.

Heb zelf altijd een soort van kleed mee,
waarvan één kant een laagje heeft dat geen vocht door laat.
Dit leg ik bij een nacht in een B&B of hotel op de grond.
Zoals McLark(enshoeve) ook al zei, men heeft vaak vloerbedekking.

Zelf kom en ga ik meestal via Harwich.
Misschien een idee om aan het begin of einde van je vakantie ergens in Engeland een Country Fair te bezoeken.

als je hond behandeld is tegen teken, kan hij ze nog wel in zijn vacht mee vervoeren!
En als hij/zij tegen je aan zit of ligt komen ze op jou!

so, be warned...  ;)

Als die dan ook nog op je rug zit,  :bonk  :laughing7:

Maar wat te denken van het wandelen door de struiken en
onder de bomen en
onderweg bij hoge nood uh   ::)

Petra

Mirjam en Mac

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 11 okt 2010, 16:04 »
Wat een reacties en tips allemaal, geweldig!

M.b.t. de regenjas voor Mac,... Je zal het niet geloven maar Mac is geen zwemmer. Zo sprong mijn vorige Welsch van de kade en bedacht hij zich later hoe hij erin kwam, zo zoekt Mac eerst een stukje waar hij letterlijk (echt waar!) zich erin laat glijden om dan het liefst met een droge rug uit het water te stappen. Mijn voornaamste punt was ook dat ik hem niet zeiknat mee naar binnen wil nemen. Dus maar even op zoek op internet. Daarbij heb ik altijd veel handdoeken mee, zo'n Doggytowel vind ik niks! Nu nog even op zoek naar een mooi kleed om mee te nemen, internet bied genoeg mogelijkheden.

Is er ook een boekje verkrijgbaar waarin B&B's staan waar honden ook welkom zijn? Ik heb er al een aantal op internet gevonden en in mijn 'Schotland' boekje geschreven  ;) Wat is een beetje de prijs waarop je een prima overnachting hebt (hoeft niet luxe te zijn) en wel in een schoon verblijf zit? Wat ik tot nu toe tegenkom is tussen de 25 en de 40 pond. Sommige eigenaren vragen ook toeslagen omdat ik alleen ben.

De tip van de Countryfair is super! Helemaal nog niet aangedacht en ik vind ze in Nederland al leuk!

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 11 okt 2010, 17:58 »
Hallo

Zo halverwege het voorjaar als mensen beginnen met een opruiming,
laat ik altijd weer even weten oude baddoeken te kunnen gebruiken.
Sommigen komen er al uitzichzelf mee aanzetten  :laughing7:
Gooi ik ze thuis in de was.
Tijdens de vakantie gebruik ik hem eerst zelf,
daarna voor de honden en hoppa in de prullenbak.
Zo'n hondendoek heb ik ook, maar pak toch liever een baddoek.

Of er een speciaal boekje is weet ik niet,
nog niet gezien in ieder geval.
Dacht dat hier ergens op het forum wel wat adressen stonden.

De prijs ligt inderdaad een beetje vanaf 20 pond tot .........zo duur als je wil.
Maar de prijs zegt niet alles. Heb voor mezelf met twee honden voor dacht 35 pond wel eens een hele mooie drie persoons kamer gehad met alles erop en eraan, ook een eigen wc en douche.
Het hangt er ook een beetje vanaf of men ergens bij is aangesloten.
Sommigen gooien bij elke ster de prijs omhoog.
Ook als men nergens bij is aangesloten kan het heel goed adres zijn hoor.
Voor mezelf moet het bij 40 pond ophouden.
Helemaal omdat ik pas ergens halverwege de avond aanbel.
Wat ook wel eens kan schelen in de prijs,
is als je net buiten het dorpje gaat zitten.

De tip van de Countryfair is super! Helemaal nog niet aangedacht en ik vind ze in Nederland al leuk!
Die in GB vind ik vele malen leuker.
Ook door de mensen die daar rondlopen.
Was vorig jaar op één waar we zelfs in een golfkarretje gereden hebben ivm. met de uitgestrektheid van het terrein.
Heb mijn beide Blacky's nog laten tekenen.

Petra