Auteur Topic: Winter in Schotland?  (gelezen 2676 keer)

Offline Pixie

• Schotland fan
Winter in Schotland?
« Gepost op: 30 mei 2006, 22:47 »
Is er iemand al eens in de winter naar Schotland geweest?  Vanaf wanneer kan je bv in Fort William ski?n? 
Is het aan te raden om met 2 kindjes (5 en 1,5) in de winter naar Schotland te trekken en in wat voor accomodatie?
Wij zijn gewend van rond te trekken met de auto, van cairns naar kastelen , zonder kindjes en in volle zomer.
Helaas deze zomer geen vakantie  :crybaby2: de enige mogelijkheid is vanaf november ... naar Schotlandje!! :schface

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Re: Winter in Schotland?
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2006, 23:00 »
Wij zijn ooit half december in Edinburgh geweest. Het had die week gesneeuwd en de wegen naar het noorden waren niet allemaal even goed berijdbaar, dus we hebben toen een rondrit in het zuiden gemaakt. Ook toen wat sneeuw gehad en dan weet je meteen dat buiten de steden weinig sneeuw geruimd wordt.

In het noorden zie je op diverse weggedeelten ook vaak lange palen in de berm staan, die in de winter bij heftige sneeuwval de weg moet markeren. Dan weet je dus meteen dat daar meer sneeuw valt dan wij in de Benelux gewend zijn. Ook is het erg vroeg donker, dus de tijd om wat te doen is kort.

Of je met jonge kinderen op vakantie kan in de winter? Er zijn ook zat mensen die hun kroost op wintersport naar de Alpen meenemen, dus dan kan wel. Ik zou echter wel voor een Huisje/B&B/Hotel kiezen ivm met de verwarming.

Maar ik denk dat je het beste informatie kan proberen in te winnen bij de lokale VVV's, want het kan best zijn dat er toeristische plekken gesloten zijn. Zeker rond de kerstdagen zijn erg veel zaken, zelfs grote hotels, gesloten.

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 31 mei 2006, 16:47 »
Ik heb zelf totaal geen ervaring maar ik weet wel dat je in de Cairngorm al vroeg kunt wintersporten.http://www.cairngormmountain.com/

Offline Pixie

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 06 jun 2006, 22:10 »
Hmmm, zal er toch nog eens goed over moeten nadenken ... 't is een eind rijden en als je dan slecht weer hebt ...