Auteur Topic: Opnieuw DFDS vraag  (gelezen 14254 keer)

Offline max

• Schotland fan
Opnieuw DFDS vraag
« Gepost op: 21 sep 2010, 18:50 »
Hallo allemaal

Ik las de thread over het doghotel op de Princess. Ik kom net terug van een trip, zonder hond deze keer (mag nog niet) en vroeg of we even mochten kijken waarde honden verblijven op de Princess. Wat een miezerig hok met varikennels zeg. Er is water en een soort kattenbak buiten ja maar verder.... Jakkie. Er zat één hondje en die was als een gek aan het blaffen.

Heeft iemand recente ervaringen?

Ook over het achterlaten in de auto?

We gaan in december en dan moet ze mee. Maar ik heb er bijna niet van geslapen toen ik aan het rare hok dacht. En het is ook zo lang!

Offline lesja

• Schotland fan
Re:Opnieuw DFDS vraag
« Reactie #1 Gepost op: 21 sep 2010, 18:58 »
heb geen ervaring want als we volgend jaar
dus gaan dan denken we er over om de kortste overtocht te doen
en dat onze hond dus lekker in de auto kan blijven.
dan maar een eind rijden incalculeren in de vakantiedagen.

vreemd eigenlijk, want mijn zoon was naar Zweden en die mochten
de hond gewoon aan boord en bij hun in de hut
is Stena Line vanaf Kiel

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 21 sep 2010, 21:07 »
Jeetje daar was ik al bang voor ja.
Ik heb ooit de boot van Rotterda Hull gedaan en die kennels waren toen super groot en schoon.
Ik denk erover om datv te doen, mocht ik met de honden naar Schotland gaan. Ik zou ook geen oog dicht doen op die andere boot, brrr.
Groetjes Ingrid

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 21 sep 2010, 22:22 »
Ik vond het niet heel bezwaarlijk eigenlijk. En dat blaffen is logisch, zodra de honden door hebben dat er iemand is gaan ze blaffen. Toen wij onze hond er hadden zitten hebben we eerst geluisterd voor we de deur open deden en toen was het gewoon stil..
Het is niet heel erg schoon nee, dat is zo. Maar de hond in de auto laten is voor ons echt geen optie! We hebben hem gewoon op de achterbank tussen de spullen, dus niet in een bench want dat past niet. En dan vind ik het dus helemaal geen goed idee hem op die manier alleen te laten. Een waterbak neerzetten kan dan namelijk ook niet..
Voor ons was het dog-hotel dus een prima oplossing, heb er geen moment minder om geslapen eerlijk gezegd (toen ik eenmaal een paar keer was wezen kijken en ik zag dat Sam het prima maakte..)
onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 21 sep 2010, 22:40 »
Ging jouw hondje werkelijk wat doen op die rare kattenbak? Op zich is het wel handig dat je er steeds bij kunt komen, zodat je eten kunt geven en water. Misschien moet ik er niet zo'n punt van maken. Kweenie. Heeft iemand wel eens de hokken op de King gezien?

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 21 sep 2010, 22:42 »
Nee, Sam wachtte uiteraard tot we op weg naar de auto waren en poepte keurig op het tapijt voor de hutten in de hal van de kennel naar het autodek  :hypocriet :icon_silent:
onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 21 sep 2010, 22:59 »
hahahahaha ik zie het helemaal voor me ;-) maar een plasje dan wel tenminste? zaten er meer honden toen bij jouw reis?

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
« Reactie #7 Gepost op: 21 sep 2010, 23:22 »
Wij zijn vorige mnd weer gevaren met DFDS. De honden blijven altijd in de auto of camper. In geen geval in de kennels aan boord. ( Op geen enkele oversteek)  Ons én de honden bevalt het prima. Ze slapen volgens mij de hele tijd, want soms moeten we ze s'ochtends nog wakker maken. Ze zitten in benches.
Margolia

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 22 sep 2010, 16:06 »
@ goud: he jij hebt dus ervaring met de oversteek. maar is het niet onwijs lang zo zonder plasje of ga je wel naar ze toe? mag dat? mijn beessie wil wel wat eten en plassen. hoe hebben jullie dat gedaan?

Offline goud

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 22 sep 2010, 16:36 »
Ze krijgen eten voordat we aan boord gaan, dan nog even goed uitlaten. We gaan nooit naar ze toe. Ze hebben geen enkele moeite met plassen enz. Drinken krijgen ze niet  tijdens de overtocht. Krijgen ze s'nachts thuis ook niet. De 2 jongsten waren net 10 mnd toen ze voor't eerst de oversteek met DFDS maakten en ook toen geen enkel probleem gehad. Als we van de boot zijn laten we ze meteen uit, en krijgen ze eten. Vorige mnd voeren we met enorme wind, vertraging. Hebben ze 19 uur in hun bench gezeten, maar ook dat is prima gegaan. Ik denk dat wij ons er drukker over maken dan de honden. Thuis slapen ze ook het grootste gedeel te van de dag.
Margolia

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 22 sep 2010, 18:56 »
Margolia, maar ze gaan dus al rond een uur of 4 aan boord, dat is dan toch erg lang naar de volgende morgen.
hoeven ze dan niet nog eens eruit?   en wordt het niet warm in de auto.Want ik zie de kennels op dek niet zitten
dat zou voor ons een reden zijn om een korte oversteek te maken en dan maar de km maken.
Vrijdag gaan we ook vanuit IJmuiden voor het eerst ri Schotland, vorig jaar met vliegtuig.
Nu gaat de hond niet mee want we hebben een goeie oppas die lekker hier in ons huis komt.

Offline goud

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 22 sep 2010, 19:31 »
Margolia, maar ze gaan dus al rond een uur of 4 aan boord, dat is dan toch erg lang naar de volgende morgen.
hoeven ze dan niet nog eens eruit?   en wordt het niet warm in de auto.Want ik zie de kennels op dek niet zitten
dat zou voor ons een reden zijn om een korte oversteek te maken en dan maar de km maken.
Vrijdag gaan we ook vanuit IJmuiden voor het eerst ri Schotland, vorig jaar met vliegtuig.
Nu gaat de hond niet mee want we hebben een goeie oppas die lekker hier in ons huis komt.

We gaan ná 4 uur aan boord, zeker in IJmuiden. We checken in bij het grote gebouw, ruim op tijd. Dan gaan we naar de P vlakbij de boot waar ook een gedeelte gras is. Dan voeren, goed uitlaten en zo laat mogelijk aan boord dan. Meestal op de laatste inschepingstijd. Volgens mij was dat rond half 5. Als ze in de auto of camper zitten doen we wel iets open zodat er lucht binnen kan komen. In april hebben we R'dam - Hull gedaan. Officieel moeten ze daar in kennels, maar zijn ze ook gewoon in de auto toen gebleven. Naar Calais is voor ons ruim 4 uur rijden, dan nog een dag omhoog naar Schotland. Dat is best ver. Als we die route doen dan blijven we meestal wel een paar dagen in Engeland of Wales. Maar na 4 weken , en om dan weer vanuit Schotland helemaal naar beneden te rijden via Calais dat zien we dan niet zitten. En je zult versteld staan hoeveel honden er aan boord zijn op de lange route's.
Het gaat best goed hoor, gewoon een keer proberen. Veel plezier volgende week. :wave: :bagpipe
Margolia

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 22 sep 2010, 20:39 »
@ goud: dank voor jouw ervaringen. het enige probleem is dat mijn hond moet eten. zowel in de avond als in de ochtend. met een lege maag gaat ze kosten helaas. in de ochtend krijgt ze zelfs via de automaat eten. dus ik moet nog even bedenken hoe dat moet. mag je er wel bij?

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 22 sep 2010, 20:48 »
In het Nederlands is bijna geen info te vinden maar op de Duitse site staat veel meer.
Op de Princess kun je dus voortdurend terecht in het Doghotel en op de King op bepaalde tijden

Haustiere an Bord auf der Route Amsterdam - Newcastle:

m.s. King of Scandinavia:

* allgemeine Besuchszeiten: 6.45-7.00 Uhr, 7.45-8.00 18.45- 19 Uhr, 20.45-21 Uhr, 22.45-23 Uhr und
* bitte finden Sie sich am Gäste Service Center ein, Sie werden dann zum Fahrzeugdeck bzw. Doghotel begleitet
* Hundetoilette steht zur Verfügung

m.s. Princess of Norway

* Besuch des Doghotels ist jederzeit möglich
* Besucher, deren Haustiere im Fahrzeug bleiben, wenden sich bitte an das Gäste Service Center und werden dann zum Autodeck begleitet

nog meer info op:
http://www.dfdsseaways.de/kundenservice/haustiere/urlaub-mit-dem-haustier

Succes

Offline goud

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 22 sep 2010, 21:19 »
@ goud: dank voor jouw ervaringen. het enige probleem is dat mijn hond moet eten. zowel in de avond als in de ochtend. met een lege maag gaat ze kosten helaas. in de ochtend krijgt ze zelfs via de automaat eten. dus ik moet nog even bedenken hoe dat moet. mag je er wel bij?
Volgens mij wel, maar dat moet je wel meteen vragen geloof ik. Kun je die automaat niet bij haar achterlaten? Is dat zo'n ding waar een tijdklok op zit?
Margolia

Offline goud

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 22 sep 2010, 21:21 »
In het Nederlands is bijna geen info te vinden maar op de Duitse site staat veel meer.
Op de Princess kun je dus voortdurend terecht in het Doghotel en op de King op bepaalde tijden

Haustiere an Bord auf der Route Amsterdam - Newcastle:

m.s. King of Scandinavia:

* allgemeine Besuchszeiten: 6.45-7.00 Uhr, 7.45-8.00 18.45- 19 Uhr, 20.45-21 Uhr, 22.45-23 Uhr und
* bitte finden Sie sich am Gäste Service Center ein, Sie werden dann zum Fahrzeugdeck bzw. Doghotel begleitet

m.s. Princess of Norway

* Besuch des Doghotels ist jederzeit möglich
* Besucher, deren Haustiere im Fahrzeug bleiben, wenden sich bitte an das Gäste Service Center und werden dann zum Autodeck begleitet

nog meer info op:
http://www.dfdsseaways.de/kundenservice/haustiere/urlaub-mit-dem-haustier

Succes

Nooit geweten dit. Opend perspectieven voor mensen die de overtocht te  te lang vinden. Bedankt!!
Margolia

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 22 sep 2010, 21:58 »
Vorige week ben ik erg vriendelijk geholpen door DFDS omdat ik ver na het maken van mijn boeking zag dat ik als ANWB lid 5% korting kreeg. Zonder probleem kreeg ik het terug.

Ik wist dit van het doghotel ook niet en kwam met googlen van Doghotel en DFDS op de Duitse site.
Ik stuur maar een mailtje naar die aardige meneer om te zeggen dat deze informatie ook voor Nederlandse hondenbezitters nuttig is.

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 23 sep 2010, 16:56 »
De informatie blijkt ook in het Nederlands op de site te staan

http://www.dfdsseaways.nl/klantenservice/vervoer-huisdieren-aan-boord

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 23 sep 2010, 21:45 »
bedankt!