Auteur Topic: zomer 2011  (gelezen 8392 keer)

de Guust

• Gast
zomer 2011
« Gepost op: 20 sep 2010, 02:58 »
JOO heb hier zowat heel de site uitgepluist en inmiddels veel wijzer geworden.

de bedoeling is dat we zomer 2011 naar schotland gaan, 4 weken, we gaan dus via duinkerken Calais, dat is voor ons gewoon de goedkoopste weg, ik woon in Roosendaal dus helemaal in het zuiden.

we hebben totaal 4 weken, inclusien aan en af rijden.

is het te doen om helemaal rond te gaan in 4 weken, zonder dat je eigenlijk alleen nog maar aan het rijden bent.

we willen nl ook nog wel wat zien, en niet alleen vanachter de voorrruit van de camper.

edinburgh, dolfijnen kijken aan de westkust (met een boot), smoo cave willen we zoiezo doen, maar het moet dus allemaal wel gaan.

en dan nog die midges (muggen als ik het goed schrijf ha ha) volgens de engelse colegas is dat hoofdzakelijk aan de westkant van Schotland, klopt dat of zitten ze overal????

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
Re:zomer 2011
« Reactie #1 Gepost op: 20 sep 2010, 08:49 »
In 4 weken kun je wel rondrijden, maar dan mis je een heleboel!! Zou gewoon een bepaald gebied uitzoeken. Wij komen al zolang daar, maar hebben nog lang niet alles bekeken. De eilanden b.v. Schotland is geen land om te haasten. Voor de midges kun je spul kopen van Avon. Naam ben ik vergeten want het staat in de camper die in de stalling staat. Je kunt dat overal kopen. Bij Calais kun je overnachten. De afvaarten tussen 24-06 uur zijn goedkoper. Bij Dover kun je bij de jachthaven overnachten. Wel parkeerkaartje kopen.
Veel plezier
Margolia

de Guust

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 21 sep 2010, 00:14 »
je weet hoe het gaat ejjj margiola, de eerste keer ergens heen, en altijd de fout maken te veel in 1 keer willen doen, maar we gaan het zien.

we pakken duinkerken, die is voor ons veel goedkoper dan calais, en daar kun je gewoon op de parking bij de boot staan, (bij de haven inrijden gewoon effee cash volgen)  in dover dat wist ik niet goeie tip, want we gaan in oktober weer een weekie naar de uk, dus das een goeie voor de terugweg.

Offline Joke

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 21 sep 2010, 10:12 »
Afgelopen zaterdag zagen we vlak voor Dover iets, dat ook op een overnachtingsplaats lijkt, volgens ons helemaal nieuw (we konden ons niet herinneren dat we het vorg jaar gezien hadden...)

Het stond aangegeven. (maar omdat we zelf naar de boot moesten niet zogoed opgelet, sorry    :dontknow:).

Joke :wave:
"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig

wandelengel

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 11 dec 2010, 22:18 »
Wij zijn in 2005 voor het eerst naar Schotland gegaan en in 3 weken tijd vanuit Hoek van Holland naar Harwich. Met een camper zijn we tot in de Highlands geweest en geweldig veel gezien en gewandeld. Mijn reis iheb ik op mijn GPS opgenomen en kun je downloaden. Kijk maar eens bij http://www.angelmay.nl/Vakantie/Schotland.html. Als je een GPS hebt kun je hem downloaden vanaf WIKILOC. Het is zeker goed te doen en wij doen altijd de eerste keer dat we in een vakantieland komen zo'n tocht maken en daarna gaan we specifiek naar een bepaald gebied en verkennen dat dan beter. Nu staat in 2011 de Hadrianwall in de planning en daarna weer door naar de Highlands.

Jack

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 10 jan 2011, 20:09 »
Hallo,

Ik ga al vele jaren (de 15e keer dit jaar) naar Schotland. Samen met mijn vrouw hebben we op vele manieren daar gelogeerd (tent, hotels, B&B's en sinds drie jaar met de caravan). Wat mij telkens toch wel wat tegenvalt is de tijdsduur die je nodig hebt om van A naar B te reizen.
 Het land is erg groot.

Als jullie bedoeling is om vier weken door Schotland te reizen heb je een geweldige gelegenheid om het land goed te bekijken en heb je ook de mogelijkheid om in andere jaren meer diepgang te zoeken en je dan meer te beperken tot bijvoorbeeld de Highlands en Skye. Vinden mijn vrouw en ik de mooiste plek.

Wij gaan altijd met DFDS vanuit IJmuiden. We komen dan aan in Newcastle en zijn dan na een kleine twee uur al midden in Schotland. Als je vanuit Zuid Engeland naar Schotland gaat rijden kost je dat veel reistijd, veel kilometers en dus ook hoge brandstofkosten. Ik zou je daarom willen adviseren om de extra tijd die het kost om in Schotland te komen plus de extra brandstofkosten eens te vergelijken met de kosten die je moet maken om via IJmuiden te reizen.
Voordeel van DFDS vind ik ook dat je uitgeslapen aankomt en heel relaxed kunt beginnen aan een geweldige vakantie.

Heel veel reisplezier, hoe je het ook doet!!!!
 :schface

Offline Erwin

• Schotland fan
  • Living the life
« Reactie #6 Gepost op: 11 jan 2011, 11:01 »
Midges, Midges, Midges....... :crybaby2:

Ze zitten echt overal.  Vooral bij water/waterkanten.
Maar er zijn gelukkig goede sprays en 'stiften' te koop bij bv drochisterij  'BOOTS' die het ongemak verzachten

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 11 jan 2011, 15:34 »
Op 4 weken kun je echt heel veel doen!
Het er allemaal een beetje van af wat jullie interesses zijn hé...

Voor mijn 2de reis was ik in Glasgow geland en daar een wagentje gehuurd en gewoon de hele kustlijn afgereden, met voldoende tijd voor allerhande activiteiten, tot we terug in Glasgow waren en dit op 2.5 week...
Wij vonden dit ideaal om zo de verschillende landschappen en aspecten te zien, nadien ben ik beginnen verdiepen per regio...al blijf ik toch meestal op dezelfde plaatsen plakken ;-)

Ja midges, vooral aan de West kust en idd long live Boots! :-)
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!