Auteur Topic: Eerste Schotlandervaring  (gelezen 7756 keer)

makke

• Gast
Eerste Schotlandervaring
« Gepost op: 29 mei 2006, 12:35 »
Hallo iedereen,
Pas terug van 10 dagen Schotland op de motor,in 1 woord "Fantastisch" . Zou er zeker nog 10 dagen willen rondgereden hebben.Ik denk dat Schotland voor motorrijders gemaakt is.Via de GPS die ingesteld was om provinciale en hoofdwegen te vermijden rondgetoerd en zijn zelfs wegen tegengekomen die niet op de kaart stonden.Onze toer ging van Rosyth,Helensburg,Oban,Mallaig,overzet naar Skye,heel eiland rondgereden,Plockton,Ullapool,Inverness,Fort William,Potlichry,Rosyth .Altijd overnacht in B&B voor redelijke prijzen.Heel vriendelijke mensen tegengekomen,op overweldigende plaatsen geweest,van wondermooie natuur met prachtige zichten tot enorm desolate plaatsen en waar je soms toch nog leven ziet dat je je afvraagt hoe doen ze het hier in de winter.Het weer was relatief goed,eens nat,eens zon maar al bij al tijdens het rijden maar 1 echt rotte dag gehad.Ik kan het iedereen aanraden dit mooie land eens te bezoeken maar niet op 1 plaats te blijven,Schotland is zo enorm verschillend en veranderlijk , mij zien ze er in elk geval nog terug.
Groetjes van nieuwe Schotlandfan

Offline Ina

• Schotland fan
Re: Eerste Schotlandervaring
« Reactie #1 Gepost op: 29 mei 2006, 15:46 »
Hieronder spreekt een ware Schotland fan!
Fijn dat je hebt genoten, kan ook bijna niet anders h??
:vlag

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2006, 16:57 »
Tof zeg, dat je het zo leuk heb gehad (maar dat kan ook bijna niet anders in Bonnie Scotland natuurlijk? :tongue3:).

En ook leuk dat ieder zo zijn eigen voorkeuren heeft wat betreft vakantie vieren in Schotland:
Citaat
Ik kan het iedereen aanraden dit mooie land eens te bezoeken maar niet op 1 plaats te blijven

Ik vind het juist weer prettig als je voor een paar dagen een vaste basis hebt, om de omgeving nog wat meer te verkennen. Maar ik kan me voorstellen dat als je op de motor zit, lekker door het land rijden ook heerlijk is!
Heb je ook nog mooie foto's gemaakt onderweg??

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 29 mei 2006, 18:12 »
Hartstikke leuk, dat je het zo fijn hebt gehad.
ik heb ook liever een beetje basis en van daaruit het land bekijken.
Maar ik denk idd dat je met de motor de mooiste plekjes kan berijden.
Sommige wegen konden wij niet komen, en de motorrijders scheurden ons heerlijk voorbij! :vlag

makke

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2006, 18:35 »
[
Heb er zo'n 250 genomen,zouden er veel meer geweest zijn maar dan moesten we achter elke bocht wel eens stoppen en dan zouden we er niet geraakt zijn denk ik,zo veranderlijk dat landschap en verschillend

makke

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2006, 18:39 »
Hebben idd wegeltjes gedaan waar ik dacht hoe moet hier in godsnaam een auto passeren en toch af en toe kwamen we er wel een tegen en dan was een beetje goede wil van beide kanten nodig,lekker spannend op het randje van een diepte staan,

makke

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2006, 18:44 »
Was inderdaad de moeite Ina,er is geen woord gelogen hier op het forum,maar ik kan wel begrijpen dat er personen zijn die liever een beetje meer zekerheid v/h klimaat hebben.Heb wel de indruk dat de Schotten heel veel moeite aan het doen zijn om hun land te promoten,ze beginnen precies te verstaan dat hun land op toeristisch gebied heel wat te bieden heeft

Offline lucsa

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 29 mei 2006, 19:56 »
Blij te horen dat je het fantastisch vond Makke. :icon_smile:
Nog een grote 2 maanden voor wij naar ginder trekken op 2 wielen.
Hopelijk valt het weer een beetje mee, de rest komt vanzelf wel.
Tot ergens onderweg
Groetjes
Sabien & Luc

[img]http://lu

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 29 mei 2006, 20:01 »
He Marc,

welkom terug  :bagpipe. Je hebt je status als Schotlandfan helemaal waargemaakt!

je hebt meteen ??n van de meest spectaculaire natuurroutes genomen! Maar gelukkig zijn er nog veel meer prachtige gebieden. Geniet nog maar even lekker na.

jantina

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 30 mei 2006, 11:15 »
 :vlag  Hallo nieuwe schotland fan,   :icon_sunny:

Wat leuk om te horen dat je het zo geweldig gehad hebt.
Wij gaan in augustus voor een week naar Schotland.
Kan je ons nog leuke adresjes aan bevelen?
Adressen die we moeten zien, maar ook B&B adresjes.
En wat versta jij onder redelijke prijzen voor B&B?

Groetjes, Jantina   :bagpipe

makke

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 30 mei 2006, 19:47 »

Hallo Jantina,
Op gebied van B&B ben je in Schotland wel verwend,wij hebben altijd geboekt rond de 20 pond,eenmaal zelfs in Inverness voor 15 pond.Ze waren allemaal piekfijn in orde en als je ziet welk ontbijt je daarvoor geschoteld krijgt vind ik de prijzen niet overdreven.In Helensburg en Drumbuie hebben we bij 2 heel lieve vrouwen gelogeerd,zal ze niet licht meer vergeten hun meeleven enz.,die waren echt blij en enthousiast dat ik er nog verlegen zou bij worden,Anne Millar en Carol MacKay zo heetten ze.In potlichry waren we in guest house bij een Nederlandse,ambiance verzekerd.We hebben zelfs een alternatieve B&B gedaan nl. B+B catering for bikers op Skye.Ze stellen zelfs voor om eerst de kamers te bekijken en dan te beslissen,zo zijn er sommige straten met de ene op de andere B&B,maar misschien dat het in de periode dat jij gaat iets drukker zal zijn wat het moeilijker maakt om te kunnen kiezen.Hoop voor jou dat je een even fijne vakantie mag meemaken
groetjes, :bagpipe

makke

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 30 mei 2006, 19:58 »
Hi teije,
Was inderdaad de moeite,maar de tijd vloog er zo vlug voorbij en hebben toch ong 3000km gedaan wat eigenlijk teveel was om echt te genieten,maar was bewust om toch maar zoveel mogelijk streken aan te doen en de volgende keer dan iets gedetaileerder te werk tegaan.ben eigenlijk op zoek naar een echt gedetaileerde kaart,nu had ik een michelin kaart en de GPS maar weet jij soms betere?Wat mij intresseerd zijn vooral de witte en kleine wegeltjes waar je met de motor doorkunt.Volgende keer wil ik back to nature,dwz tentje en logeren bij de plaatselijke bevolking heb gezien dat het ginder mogelijk is.

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #12 Gepost op: 30 mei 2006, 20:36 »
Makke, kijk ook eens in dit topic over wegenkaarten.

stroompje

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 02 jun 2006, 13:58 »
Hi Makke,

Wat herkenbaar...je reactie...ik weet zeker dat je minstens? een weekje nodig hebt om weer te "landen"......? :schface
Mooi land h?....gemaakt voor en door motorrijders :notworthy: :hello2:
Ik/wij? zijn nu 2 weken thuis en ik ben nog regelmatig 'onderweg? in the Highlands'....... :laughing7: :laughing7:

Tja een nog betere kaart....... gewoon die uitnodigende weggetjes ingaan...... helaas zijn er dan ook doodlopende  bij, maar terugrijdend zie je al dat moois weer van een geheel andere kant :tongue3: :tongue3:
Mijn TTR bracht me als ik het helemaal niet meer wist gewoon weer on route.....

Wij hebben er ook 3300 km vreselijk zitten genieten.....ik ben benieuwd naar je foto's
Greetings,
Heleen.

makke

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 02 jun 2006, 17:04 »
[Hallo Heleen,

Dus bij jullie is het ook meegevallen,ben in Inverness naar fotograaf moeten gaan,kaart van camera was vol,alles op CD geplaatst en we konden weer kiekjes maken,maar om ze nu ergens te plaatsen (zijn er zo'n 250) dat weet ik niet hoe ik dat moet doen,ben nl. zo geen kei op computergebied.Voor de rest ik maar naar elke V-strom kijken om jullie misschien tegen te komen en wat te kletsen,maar was elke keer noppes,misschien een volgende keer of moesten jullie dit jaar nog omgeving Slovenie / Kroatie zijn zou het nog wel kunnen.

Groetjes

stroompje

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 03 jun 2006, 16:52 »
Hi Makke, er zijn mogelijkheden zat om je foto's te delen via het WWW....bv. hier in Mijn Album
Daar staan de onze ook.....kijk maar op mijn Homepage(via mijn Profiel)
Tja en we gaan nog wel een keer maar dat worden voor ons de Dolomieten.....en dat al over 3 weken..... :laughing7: :laughing7: Dus elkaar tegen komen zit er niet in.... :dontknow:
Geniet nog maar lekker na.... groetjes

makke

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 06 jun 2006, 17:41 »
[ok,zal ze er proberen op te zetten,als het niet lukt laat ik het weten