Auteur Topic: Stukje WHW, GlenCoe  (gelezen 10015 keer)

Maarten_

• Gast
Stukje WHW, GlenCoe
« Gepost op: 17 aug 2010, 20:05 »
Hallo,

Volgende week ga ik met een groepje enkele dagen naar Schotland. Omdat we er maar 3 dagen kunnen wandelen, dachten we een stuk van de WHW te doen.

Plan A is om met de bus naar Glencoe te gaan en dan door de vallei te wandelen tot de aansluiting met de WHW. Maar ik weet niet goed of het de moeite is om  door de Glen coe te wandelen? Op de kaart zie ik namelijk dat de A82 autoweg er knal doorgaat...Iemand die mij hier kan zeggen of het toch een leuke wandeling is?

Plan B is dan om met de bus tot Bridge of Orchy te gaan, enige probleem is hier dat we dan misschien in tijdsnood geraken om de WHW af te lopen tot Fort William. (Maandag komen we aan, dan moeten we dus met het openbaar vervoer van Prestick Airport tot Bridge Of Orchy, dan hebben we Maandag(namiddag/avond) Dinsdag, Woensdag en Donderdag om te wandelen, zij het dat we Donderdag avond al terug in Prestwick moeten zijn om Vrijdag ochtend het vliegtuig te halen...je merkt, veel te weinig tijd :D het ging nu immers niet anders, helaas)

Plan C:...tja dan misschien maar een stuk van de WHW dichter bij het startpunt, maar dit hebben we nog niet grondig bekeken. Het grote probleem is op tijd terug in Prestwick geraken voor de vlucht.

Alvast bedankt voor de reply's!
Maarten

Offline Fiona

• Schotland fan
Re:Stukje WHW, GlenCoe
« Reactie #1 Gepost op: 17 aug 2010, 20:43 »
Maarten, over het stuk door Glencoe kan ik je niet veel vertellen, wel over het eerste stuk ( we wonen vlakbij het beginpunt).

Je kunt met de trein in 1,5 uur van Prestwick naar Milngavie reizen, bij het laten zien van je Ryanair ticket ook nog eens met 50 % korting op de vliegdagen. Of je doet het eerste deel van noord naar zuid, mooi stuk langs Loch Lomond. Trein info op http://www.scotrail.co.uk/. Ik denk dat je altijd via Glasgow naar het noorden moet bus/trein en het openbaar vervoer kost wel veel tijd in Schotland. Nemen jullie je tentje mee ?
Veel pezier in ieder geval.

Maarten_

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 17 aug 2010, 21:56 »
Maarten, over het stuk door Glencoe kan ik je niet veel vertellen, wel over het eerste stuk ( we wonen vlakbij het beginpunt).

Je kunt met de trein in 1,5 uur van Prestwick naar Milngavie reizen, bij het laten zien van je Ryanair ticket ook nog eens met 50 % korting op de vliegdagen. Of je doet het eerste deel van noord naar zuid, mooi stuk langs Loch Lomond. Trein info op http://www.scotrail.co.uk/. Ik denk dat je altijd via Glasgow naar het noorden moet bus/trein en het openbaar vervoer kost wel veel tijd in Schotland. Nemen jullie je tentje mee ?
Veel pezier in ieder geval.

Bedankt!
Ik ga het eens bekijken, in ieder geval besparen we veel tijd + geld door in Milngavie te starten.
We gaan inderdaad met de tent. Kunnen we in Milngavie inkopen doen? Zodat we eten/drinken hebben voor de eerste dag. Ook zou het handig zijn moesten we daar een gasflesje kunnen kopen en een wandelkaart.
Terugkomen wordt dan beetje kijken: een trein hebben we in Tyndrum, maar dat halen we misschien niet "op tijd" (in theorie moet het lukken, maar ik wil toch een soort veiligheidsmarge inbouwen; het is de eerste keer dat we ons aan zoiets wagen.) Langs de andere kant zijn er wel busstops vóór Tyndrum via CityLink.
Handig van die 50% korting op vliegdag via ryainair! Nog een vraagje over die treinen: als we nu bv ons retourkaartje van Tyndrum naar Prestwick zouden boeken via internet, dan kiezen we een tijdstip waarop we de trein nemen. MOET je dan die trein nemen of kan je ook ene vroeger of later nemen? Of best gewoon al je tickets ter plaatse kopen?

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 17 aug 2010, 22:42 »
Maarten,
In Milngavie ( spreek uit als milcai) loop je van het station door Station Road naar het beginpunt van de WHW. ( 5 min) Er is daar de Iron Chef, die een klein assortiment wandelspullen verkoopt. De eigenaar van deze winkel heeft ook een bagage service voor WHW wandelaars  http://www.travel-lite-uk.com/milngavie.htm. Verder een grote Tesco en M&S Food store. Denk je aan anti-muggen-spray ?

Trein: de 50 % korting krijg je alleen als je het kaartje in de trein of op het station koopt op de vliegdagen. Op Prestwick Airport is geen kaartjes loket. Je krijgt hier nooit een boete als je zonder kaartje reist, je koopt het gewoon bij de conducteur in de trein, handig he ?
De wandelkaart kun je evt ook al op het Internet kopen ( Amazon ?) of even bellen met de iron chef of ze deze op voorraad hebben, maar ik denk niet dat je een kaart nodig hebt, het is momenteel weer erg druk met wandelaars................

Maarten_

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 18 aug 2010, 20:00 »
Jep, de spray met DEET ligt al klaar.
Weet iemand toevallig of het nodig is om een busrit via citylink op voorhand te reserveren?
Andrea, nogmaals bedankt voor de hulp!

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 19 aug 2010, 10:33 »
'Nodig' niet, maar je bent wel duurder uit als je het niet doet (goedkoper in de voorverkoop). Daarnaast loop je het risico dat de bus al volgeboekt is, en je dus niet meekunt. Als op de route die je wilt afleggen maar een paar bussen per dag rijden, is vooraf reserveren dus wel aan te raden. Juist een nadeel daarvan is dat je vastzit aan de vertrektijd die je reserveert.
Leven en laten leven

Maarten_

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 20 aug 2010, 20:37 »
'Nodig' niet, maar je bent wel duurder uit als je het niet doet (goedkoper in de voorverkoop). Daarnaast loop je het risico dat de bus al volgeboekt is, en je dus niet meekunt. Als op de route die je wilt afleggen maar een paar bussen per dag rijden, is vooraf reserveren dus wel aan te raden. Juist een nadeel daarvan is dat je vastzit aan de vertrektijd die je reserveert.

Okay, thanks!

Nog een vraagje: de (betaal) campings: gaan die vanaf een bepaald uur "dicht?" Omdat we de laatste dag redelijk laat terugkomen, en we graag nog een plek zouden hebben op de camping bij het vliegveld van Prestick.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 20 aug 2010, 23:46 »
Ik zou de camping even bellen  :aye