Auteur Topic: Nog 3 uurtjes.  (gelezen 8247 keer)

Offline macstonemountain

• Schotland fan
Nog 3 uurtjes.
« Gepost op: 09 jul 2010, 11:18 »
Nou nog 3 uurtje en dan gaan we richting IJmuiden, heerlijk we hebben er zin in !
Alles is bijna klaar, alleen moet ik geloof ik mijn kleren nog even inpakken, de mountainbike (kleren,spulletjes) staat allemaal al achter in de bak.

Weg uit deze warmte (een auto zonder airco  :sunny:) en lekker naar het koele Scotland  :icon_biggrin:

:wave:

Albert, Lies Britt & Doortje

Offline Ingrid

• Schotland fan
Re:Nog 3 uurtjes.
« Reactie #1 Gepost op: 09 jul 2010, 11:23 »
Kan ik niet stiekum mee? :tongue3: :tongue3:
Have fun daar :icon_sunny: :wave: :wave:
Groetjes Ingrid

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
« Reactie #2 Gepost op: 09 jul 2010, 11:56 »
Aaaaaaaaaargh, jaloeeeeeeeeeeeeeeers......... :sad2:

Ernstig veel plezier gewenst.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 09 jul 2010, 13:39 »
Fijne vakantie!

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 09 jul 2010, 16:49 »
 :wave: Thanks !

Nou ondanks de file's en hitte zijn we aankekomen in IJmuiden.
En zijn nu op ons kammertje met zeezicht, heerlijk airco hahaha.

Het fijne van zo'n grote auto is dat je als eerste de boot op mag, en  morgenvroeg lekker relax naar de auto omdat je toch niet als eerste eraf kan.

En een berichtje plaatsen via mijn mobieltje gaat dus ook prima !

Groeten Albert

Offline Joke

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 09 jul 2010, 17:54 »
Heel veel plezier en een fijne vakantie !!!

:icon_sunny: :icon_sunny:

Joke :wave:
"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig

Offline Toeter

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 09 jul 2010, 23:18 »
Fijne vakantie.  :vlag

Toeter

Offline Bernice

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 11 jul 2010, 07:47 »
Die drie uurtjes zijn ruim voorbij, maar ik lees het nu pas.. Desalniettemin heeeeeeeeel veel plezier! Ik zou willen dat ik als een adelaar mee kon vliegen en kijken...

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 16 jul 2010, 13:28 »
Denk toch dat je liever thuis zou willen blijven MCLark, het is hier nat, nat en nat morgen naar Mull en daar is het ook nat en nat, nat .... Als het mooi schotsweer zou zijn zou ik zitten te balen in een huisje maar nu ben ik toch wel heel blij met dit warm-onderkomen hahaha. Zit nu te dubben wat ik zal doen was de bedoeling om vanmorgen naar Golspie te gaan om te mountainbiken, heb het door de r
egen al uitgesteld naar vanmiddag, dan zou het een beetje droog worden. Maar het is toch een uurtje rijden vanaf hier maar ga nu toch maar de sulletjes klaar maken als ik niet ga krijg ik spijt. Ach bij terugkoms een lekker warmbad ... jammer dat ik daar geen geduld voor heb om er ook maar 5 min. in te liggen ! Groeten uit het mooie Schotland !! Albert

Wat wel sneu is dat onze Doortje ''krentenbaard'' heeft het was met een klein plekje begonnen en hadden in Nederland al een zalfje gekregen, en daar heeft ze nu alle bijwerkingen van gekregen ! Gisteren maar even bij de doktor geweest voor een peneciline kuur, echt heel sneu ze ziet er niet uit, haar hele lijfje zit onder de rode droge pleken !!   hopen dat het nu wat beter gaat !

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 16 jul 2010, 14:13 »
O, wat sneu..... Ik hoop dat het meevalt, op Mull hadden wij ook wel regen, maar niet een hele dag, dus miss valt het mee.
Sterkte voor je dochter!

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 22 jul 2010, 18:51 »
Doortje is gelukkig bijna weer de oude !

Vandaag voor het eerst de hele dag zon, en dat samen met de Tobermory Highlandgames, super !!

En onverwacht een mooie 2dehands kilt gekocht bij het standje van de veteranen van Royal Regiment of Mull & Iona.!
Was al wat jaartjes op zoek .... en daar lag die, zit als gegoten !
Het klikte zo dat ze me member hebben gemaakt en zullen dat per email bevestigen, en ik heb nooit in dienst gezeten hahaha.
Het is als het goed is een jagers-kilt van de Argyl Cambell clan, heb thuis een tartenboek dus nog ff nakijken.

Ben er helemaal blij mee !!

Morgen de laatste dag (ook zonnig) en zaterdag weer naar huis.

Groeten uit het eindelijk zonnig Scotland !

Albert

Offline It Swarte Skiep

• Schotland fan
  • Born to be sheep
« Reactie #11 Gepost op: 22 jul 2010, 20:23 »
Het is als het goed is een jagers-kilt van de Argyl Cambell clan

Niet dragen in Glencoe, Albert !!   :laughing7:  (Wel op de zomer-meeting)

Fijn, dat Doortje en het weer een beetje opknappen.  Wij komen er ook zo aan ...   :wave:

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 22 jul 2010, 20:30 »
nou verwachten we je op de meeting natuurlijkwel in die kilt Albert. Balen voor Doortje, het gaat momenteel bij ons op het werk ook rond. Wel fijn dat ze opknapt. en jammer van het slechte weer.

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 22 jul 2010, 21:38 »
 :icon_scratch: oja dat waren de Cambells ... zal thuis wel uit zoeken hoe het precies allemaal zit met die clan en kilt.
Maar maak jullie niet druk, ga hem zeker op de meeting dragen hoor ! er zaten zelfs nog mooie spelden bij.

Skiep jullie fijne vakantie !

Offline ilonka

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 23 jul 2010, 10:28 »
 :schface Albert,Heb je de plaatselijke kaas al geproefd?
Isle of Mull Dairy Cheese farm,In div ,smaken en zelfs in mini winkeltjes te koop( errrrug lekker)Goed verpakt, dus je kunt 'm meenemen!
Veel plezier daar!
Ilonka

Offline Bernice

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 23 jul 2010, 11:58 »
Enjoy your last day!

En goeie reis terug morgen...  :icon_pale:

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 30 jul 2010, 20:08 »
:schface Albert,Heb je de plaatselijke kaas al geproefd?
Isle of Mull Dairy Cheese farm,In div ,smaken en zelfs in mini winkeltjes te koop( errrrug lekker)Goed verpakt, dus je kunt 'm meenemen!
Veel plezier daar!
Ilonka

Ja die kwamen we tegen maar zijn er niet geweest, dat komt ook omdat we niet zo van die wee├»ge Schotse kaas houden, we nemen wel altijd een groot stuk extra belegen kaas mee vanuit Nederland  ;)

Albert

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 30 jul 2010, 20:20 »
We zijn weer thuis !  :hello2:

Gelukkig hebben zaterdag de boot gehaald, was toch wel op het randje om vanaf Tobermory, Mull naar Newcastle :icon_scratch: maar een half uurtje gestopt onderweg en kwamen net voor 4:00 uur aan bij de boot.
Dat is wel is vroeger geweest  :laughing7:

Albert

Offline Mull

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 30 jul 2010, 20:22 »
Welkom terug maar weer dan!  :wave: Mooie vakantie gehad?

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #19 Gepost op: 30 jul 2010, 21:19 »
We hebben het heel leuk gehad de tijd vloog voorbij ! ff in het kort weer veel meegemaakt en beleeft, lekker gefietst en vrienden bezocht in Conon bridge, met Britt alleen een dag naar Iona geweest was erg gezellig allemaal.

en huuu .... You are appointed  Lieutenant, Officer Commanding, Holland Troop, Earl Kitchener's Own, Scottish and Borders LF 1st Highland Brigade Yeomanry Volunteers Scottish Command 'B' Troop. 569 Squadron, 1HBY/LFVols. Mull detachment. ... huuuu  juist daar hoor ik nu ook bij  8)

En ik moet zeggen dat we blij waren met de huisjes, al geld dat voor mij alleen omdat het zo veel regende en toch best wel fris was.
Als het weer beter was geweest ga ik zeker weer camperen ! ik kon geen dag in het huisje zitten ik moest er gewoon uit, Lies die vond het wel heerlijk, beetje lezen enzo.
Ondanks dat we mooie uitzichten hadden heb ik op een camping meer Schotland gevoel, heb geen boek gelezen ! ze hadden er digi tv, wiffi dus zat eind van de middag voor de tv de Tour te volgen en s'avond voor de tv beetje internetten en laat naar bed.
Weet zijn allemaal slappe excuses je kan ook de tv uitzetten, niet gaan internetten en lekker als gewoon na je avond wandelingetje over de camping vroeg naar bed gaan met een boek waar je de hele avond al mee aan het lezen bent, tja ... :-[
Voordelen waren er ook, kon de mountainbike na het fietsen goed wassen en daarna kon hij lekker drooggen op de gang hahahaha

En verder gewoon niet te geloven zowel op de heen reis als op de terugweg twee keer een klap band van een aanhangertje / caravan mee gemaakt !

Heen op de A9 na Pitlochry een hele mooie oude VW T2 met aanhangwagentje we reden er achter en roken al rubber en toen begon het te roken wij dachten nog dat zie je als je in je spiegel kijkt ... maar nee en ik maar knipperen met mijn grote lampen nou die Lightforce lampen verblinden je echt maar nee hoor ze zagen niets ! kon er ook niet langs er kwam wel een dualway aan maar dat duurde nog even het ruber slingerde in de rond echt onbegrijpelijk ze reden gewoon door, pas op de dualway snel ingehaald en ze naar de kant verwezen, die moesten meer dan een bandje verwisselen.

En toen terug op de M6 een caravan we wouden inhalen toen de auto voor ons in ging houden, die zag de rook van de caravan voor hem en durfde niet in te halen en liet een groot gat en ging naar de linkerbaan terug.
Ik dacht ook blijf er wel even achter zo meteen schaart dat ding, ja hoor ik weer knipperen met het grote licht maar dat hielp niets en ook deze band knapte het rubber vloog door de lucht.
Ben toen toch maar snel voorbij gereden en ook hun er op gewezen dat hun band eraf lag en dat ze eigenlijk op hun velg reden.
Dit geloof je toch niet ! in de eerste plaats moet je dat toch merken ten tweede je kijk toch wel is in je spiegels ..... O nee spiegels kijken doen ze inderdaad niet ! op de b wegen rijden ze ook 45 waar op de advies borden 60 aangeven te rijden en als er een rij van tientallen auto's achter zit te dringen en de eerste 2 halen dan niet inhalen en er ook maar achterblijven krijg je de gevaarlijkste situaties, nee we blijven lekker 45 rijden en hebben geen idee wat er achter ons gebeurd ! maar dat is een ander verhaal  ;)

De leuke verhalen komen nog hoor !  ;) :laughing7:

Albert