Auteur Topic: 11 graden!!  (gelezen 42242 keer)

claud71

• Gast
11 graden!!
« Gepost op: 30 jun 2010, 16:17 »
 :confused2:

Voor ons is het aftellen en inpakken begonnen (nog 4 dagen) en ik zie net op een 14-daagse weersvoorspelling dat het over 14 dagen in Fort William niet meer dan 11 graden is. Brrrrr dat is bijna winters. Ik zat net wat luchtige kleren in te pakken, maar ik zal mijn winterkleren maar meenemen ook. Wat zeggen jullie ..... dat het wel meevalt of is het echt zo koud nu??
We gaan 4 weken, maar zullen toch wel een beetje lekker weer hebben? Het weer zoals het nu hier is hoeft van ons helemaal niet, dus dat zit wel goed, maar ik dacht meer aan een lentezonnetje, maar ik geloof dat ik het mis heb.

Groeten,
Claudia

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Re:11 graden!!
« Reactie #1 Gepost op: 30 jun 2010, 16:33 »
Sjaal en zonnetopjes mee, in Schotland kun je van alles* op 1 dag verwachten  :aye

(*van alles kan ik dit geval ook betekenen: 1 buitje, dat van 5:00 's ochtends tot diep in de nacht doorgaat.. Tja, het blijft Scotland!)

Offline Jurriaan

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 30 jun 2010, 19:57 »
Op SKye is het nu best reddelijk weer.

Niet warm maar ook niet echt koud denk dat Fort William het iets kouder heeft omdat het daar over het algemeen natter is.

Ik zou gewoon kleeren voor bijde situaties mee neemen blijft Schotland ten slotte  :vlag

Jurriaan

Offline Erwin

• Schotland fan
  • Living the life
« Reactie #3 Gepost op: 01 jul 2010, 09:59 »
Beste Claudia,

Laat je niet in een depressie praten wat het weer betreft.
Op dit moment is het lekker weer (ong. 20/21 graden), alleen schijnt de zon niet de hele dag sterk.
Het is lekker buiten. een jas is gauw te dik.  Het waait op dit moment wel sterk (maar niet koud).
Voor actuele weerberichten ga eens naar 

http://news.bbc.co.uk/weather/

en vul de plaatsnaam in waar je naar toe gaat.

De myte dat het altijd regent in schotland is totaal niet waar.....
In nederland regent het vaker en langer dan hier...
Als het hier regent dan duurt het maar kort en dat is het weer lekker opgefrist.
Aan de westkust (fort william en de eilanden) regent het wel vaker en harder, maar dat
heeft ons nooit tegengehouden om het een dagje te bezoeken.

Geniet vooral van de schoonheid van schotland en heb vooral veel plezier

Erwin en Martina

Offline MJ

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 01 jul 2010, 11:01 »
Eigenlijk moet je in Schotland niet naar weersvoorspellingen kijken, daar is het weer veel te wisselvallig voor. Gewoon gaan doen wat je van plan bent, maar wel een waterdichte jas meenemen en zonnebrandcreme, want je weet maar nooit :sunny:

MJ

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #5 Gepost op: 01 jul 2010, 12:52 »
Wij gaan morgen ook vertrekken voor 3 weken Schotland. Jarenlang hadden we het mooiste weer, tot vorig jaar, toen hebben we bijna geen zon gezien. Waarschijnlijk kwam dat omdat we te veel opschepten over het mooie weer dat we altijd hadden.  :laughing7:

In elk geval gaat bij ons van alles in de koffer, van thermo-ondergoed tot t-shirtjes en korte broeken.  Zolang het maar nooit de hele dag door regent, zijn wij al tevreden.

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 01 jul 2010, 13:34 »
Dat het hier iets koeler is heeft ook duidelijke voordelen: terwijl het in Nederland momenteel tegen de 30 graden loopt, is het in de regio Aberdeen een heerlijke 20/22 graden. Wat ben ik blij dat ik van die verlammende hittegolven af ben.

Maar 11 is wel weer het andere uiterste inderdaad ... ;).
Leven en laten leven

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 04 jul 2010, 13:34 »
Wij gaan a.s. vrijdag maar ik ga eigenlijk nooit kijken wat voor een weer het wordt, dan kan het alleen maar tegen valen.

wat voor een weer wordt het op Mull ? ....  :laughing7:

Albert

schotlandfans

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 04 jul 2010, 18:29 »
wij gaan ook a.s. vrijdag, vanaf Weeze, komen 18.00 uur aan in Edinburgh.
toevallig in hetzelfde vliegtuig?

schotlandfans

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 04 jul 2010, 18:40 »
hopelijk geen gekke vraag, maar neem je naast je zomerjas dan een winterjas mee als het maar 11-14 graden is?

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 04 jul 2010, 19:46 »
Wat ik vaak doe is laagjes mee nemen, dus veel fleecetruien en daartussen een zeiljasje dan houd je het ook warm.
Succes ik hoop dat het uiteindelijk gewoon mee valt en dat je al die laagjes niet nodig hebt. :icon_sunny: :icon_sunny:
Groetjes Ingrid

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
« Reactie #11 Gepost op: 05 jul 2010, 11:29 »
hopelijk geen gekke vraag, maar neem je naast je zomerjas dan een winterjas mee als het maar 11-14 graden is?
Wij nemen  een dikke fleece mee, maar een warme jas is niet overbodig hoor. Zelfs hebben we in augustus op een buitenshow 1 keer de handschoenen aangehad. Zó koud was het. Vergeet ook een muts niet. Beter mee verlegen dan óm verlegen, en neemt geen plaats in. Maar met een beetje geluk heb je het niet nodig. Veel plezier. Wij gaan volgende mnd ook weer.  :toothy2: :piper2
Margolia

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 07 jul 2010, 14:33 »
Onze weersvoorspellingen waren ook rond de 13 graden voor we weggingen en hadden de 1e 2 weken rond de 20 gr! Van alles meenemen, je gebruikt meer dan de helft niet. Winterjas niet nodig, ook niet met 11 gr. warme kleding, regenjas is voldoende.

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 07 jul 2010, 18:56 »
Fijn dat het weer toch is mee gevallen.
Jaa daarom zei ik ook al van die laagjes, dat is nl mijn ervaring ook, dikke fleece regenjas voor de wind en klaar is Klara :tongue3: :icon_sunny:
Groetjes Ingrid

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
« Reactie #14 Gepost op: 07 jul 2010, 20:59 »
Liep in mei met 15 a 16 graden (maar wel een zonnetje) gewoon in korte mouw buiten en was absoluut niet de enige. Voor alle zekerheid nemen we wel altijd een winterjas mee maar hebben 'm eigenlijk nooit nodig. Fleecevest doet het prima en in het uiterste geval gaat er een waxcoat (35 pondjes bij de Edinbugh Woolen Mill) overheen.

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 09 jul 2010, 11:07 »
wij gaan ook a.s. vrijdag, vanaf Weeze, komen 18.00 uur aan in Edinburgh.
toevallig in hetzelfde vliegtuig?

Nee, wij gaan zo met de boot vanuit IJmuiden.

Veel plezier !!!

Albert

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 09 jul 2010, 21:18 »
Hallo claud71

Ben afgelopen maandag (5 juli) net terug gekomen van vakantie.
Zoals altijd oa. muts, sjaal, handschoenen, winterjas en
extra slaapzak mee (kan oa. als deken).
Heb twee avonden tijden een wandeling de muts opgehad,
maar dat was meer ivm. de combi met de zeer harde wind.
Het andere ongebruikt mee terug.

Alleen in drie dagen enkele buitjes gehad en
een hoosbui maar dat was midden in de nacht.
De rest :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny:
Had van mij wel zelfs wel iets minder warm mogen zijn.
Maar het hierbovenstaande weer is geweest.

Je weet nooit precies wat voor weer het zal worden.

Weet niet wat voor type qua persoon je bent,
maar als je weet dat het morgen gaat regenen,
dan laat je toch niet de dag van vandaag daardoor bederven.

Petra

ps. Ben niet zo goed in data onthouden,
maar weet nog wel dat het 27 juni 2008 was,
dat ik wakker werd ergens in de Glen Affric en
dat er op de autoramen een laag ijs zat.

claud71

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 01 aug 2010, 10:48 »
 :schface Net terug en mijn vraag over het weer is achteraf totaal onbelangrijk!!
We vonden het juist geweldig om de krachten van het weer en de natuur daar zo te ervaren en het weer was wisselend, maar zeker niet koud. En het gaf ook niks. Ik vond het juist prachtig om de ruige bergen in de mist te zien, eigenlijk nog mooier dan met een stralende blauwe lucht!! Ook leuk om te zien dat bij de oceaan, waar toch continu een frisse wind is, gewoon de locals in het water springen, omdat dit voor hun de zomer is!!
Later meer..................absoluut fan geworden van het prachtige land!!  :bagpipe

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #18 Gepost op: 01 aug 2010, 12:45 »
Ook leuk om te zien dat bij de oceaan, waar toch continu een frisse wind is, gewoon de locals in het water springen, omdat dit voor hun de zomer is!!

Leuk dat je het zo mooi vond. Wij zagen ook Schotten in de zee, maar dan hadden ze wel een wetsuit aan!!!

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #19 Gepost op: 01 aug 2010, 18:59 »
Goed te horen! Onze mooiste wandelingen zijn toch die onder de slechtste omstandigheden!

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #20 Gepost op: 01 aug 2010, 21:03 »
Leuk om te horen dat het bevallen is.
Maakt niet uit wat voor weer het is het heeft zijn charme.
We zijn een paar keer bij Moffat geweest met regen of met mist en vind het er dan mooier als met mooi weer

Offline jan van Duren

• Schotland fan
« Reactie #21 Gepost op: 02 aug 2010, 10:35 »
four seasons in one day :bagpipe
Met vriendelijke groet,

Jan van Duren