Auteur Topic: 2 meter lang: hoe kom ik aan een plek bij de nooduitgang? (Ryanair)  (gelezen 11892 keer)

schotlandfans

• Gast
Ik ben twee meter lang, vlieg voor het eerst met Ryanair vanaf Weeze, en zou voor mijn lengte graag een plaats bij de nooduitgang willen reserveren.
Ik heb al gekozen voor priority-boarding, maar hoorde nu dat iedereen dat kan kiezen en dat dat geen nooduitgangplaats garandeert.
Heeft er iemand op dit forum ervaring hoe zoiets succesvol aan te pakken/te regelen bij Ryanair?
Ik kon er op de website van Ryanair niets over vinden.
Zowel voor de heen- als voor de terugvlucht?

Offline Danny

• Schotland fan
Re:2 meter lang: hoe kom ik aan een plek bij de nooduitgang? (Ryanair)
« Reactie #1 Gepost op: 26 jun 2010, 17:53 »
Zeggen bij het inchecken dat je verschrikkelijke vliegangst hebt en licht claustrofobisch bent wil soms wel helpen. :hypocriet
Ook zorgen dat je vooraan staat bij het boarden zodat iemand anders je niet voor is  :aye
Danny  :wave: :bagpipe

Offline Jurriaan

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 26 jun 2010, 18:03 »
als eerste bij de incheck balie zijn dan sta je dus vooraan en mag je als eerste een stoeltje uitzoeken

Loek037

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 27 jun 2010, 14:45 »
Hoi

Ik heb al ontelbaren malen gevlogen met ryanair. Als je priority bording hebt moet dat geen probleem zijn. Toestel heeft 8 nooduitgangen. Zou me er niet druk over maken. Niet iedereen mag bij de nooduitgang zitten. Indien mogelijk moet daar een man zitten die alleen reist.

iets regelen met Ryanair? Vergeet het maar!

Groet
Loek

LastSilence

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 05 sep 2010, 15:26 »
Gewoon er heel vroeg zijn, dan heb je grote kans dat e in de buurt komt van de nooduitgang.

thijssen

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 28 sep 2010, 10:41 »
Ik zit op de een of andere manier vaak bij de nooduitgang. De laatste keer vroeg de stewardess of ik wilde ruilen met degene voor me, en die zat dus bij de nooduitgang. Ik weet niet precies waarom, maar in ieder geval, ik heb het niet echt nodig. Dus als iemand naar me toe zou komen die lang is, zou ik zo ruilen. De plaatsen bij Ryan Air zijn geloof ik niet vast, dus je kunt kiezen. Stel dat het al helemaal vol zit bij de nooduitgangen, kun je gewoon een van die passagiers vriendelijk vragen of ze kunnen ruilen. De meeste hebben deze plaatsen, net als ik, echt niet per se nodig.

Offline Dien

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 28 sep 2010, 12:03 »
beste Thijssen,

Waarschijnlijk ben je jonger dan 45 en redelijk sportief c.q. gespierd gebouwd. Mijn man heeft in het verleden bij intercontinentale vluchten voor zijn werk buitenshuis ook vaak voor een nooduitgang mogen zitten. Hierbij kreeg hij de verklaring dat ze dergelijke personen graag bij de nooduitgang hebben zitten om in geval van nood de deur open te maken e.d. en evt. assistentie te verlenen bij het naar beneden laten van passagiers indien dit nodig zou zijn.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #7 Gepost op: 28 dec 2013, 13:50 »
Kwam dit gisteren ergens tegen:

De CEO van Ryanair ...

… wandelt een pub binnen en bestelt een Guinness.

“ Dat is dan één euro “, zegt de barkeeper.
“ Oh “, zegt O’Leary, “ dat is praktisch voor niets ! “ en legt het muntstuk op de toog.

“Aangezien u niet uw eigen glas heeft meegebracht, zal u wel twee euro toeslag moeten betalen”, zegt de kelner.
De CEO graait al grommend in zijn broekzak, betaalt de extra kost en neemt zijn glas om zich naar een tafeltje te begeven.

“Als u gaat zitten, kost u dat drie euro extra en aangezien u geen plaats heeft gereserveerd, zal een supplement van twee euro in rekening worden gebracht”

De Ierse zakenman is nu helemaal overstuur en richt zich tot de barman:
“dit zijn oneerlijke praktijken ! U lokt goedgelovige klanten met misleidende prijzen ! Ik wil de baas spreken ! »

De barman lacht en zegt « die is helaas alleen bereikbaar via het onlineformulier op onze website.
En… als u niet van plan bent om uw glas straks zelf af te wassen, gaat u dat nóg twee euro kosten …

Geniet nog van uw biertje !”

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 28 dec 2013, 18:01 »
ha, ha prachtig .. :hello2: :icon_thumleft:

rend

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 08 jan 2014, 20:35 »
Als ik met RYANAIR zou vliegen trek ik per definitie al mijn zwemvest aan en doe ik een parachute om en zo´n grote windopvangende bril met een leren kapje en een dikke trui met sjaal  :hello2: :help: :hello2: :help: :hello2: