Auteur Topic: Woensdag!  (gelezen 4240 keer)

Peetje

• Gast
Woensdag!
« Gepost op: 09 mei 2010, 12:24 »
Nog 3 nachten slapen en dan vertrek ik voor 2,5 week naar Schotland. Mijn 'maiden trip'  ;)

(Te) kort in Edinburgh en Glasgow, maar daar kom ik vast nog wel terug. Dan naar Arran, Adrnamurchan, Mull en Skye. Denk ik, maar als ik het ergens leuk vind blijf ik gewoon hangen.

Wandelen, geocachen, van de omgeving genieten, boeken lezen... ik denk dat ik me prima ga vermaken.

Maar waarom vraagt bijna iedereen 'hoe is het weer, is het er een beetje warm?' Denken ze dat ik niet ga als het regent of kouder is?  :D
Ik ga niet voor een zonvakantie, dus droog vind ik al prima. En ik heb een auto dus als het op de ene plek regent rij ik ergens heen waar het wel droog is, en doe ik een indoor-activiteit ofzo.

Ik heb er zin in!

Jeroen Nieuwlaat

• Gast
Re:Woensdag!
« Reactie #1 Gepost op: 09 mei 2010, 13:00 »
Veel plezier

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 09 mei 2010, 16:15 »
Oh wat heerlijk.
Heel veel plezier daar. :wave: :bagpipe
Groetjes Ingrid

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
« Reactie #3 Gepost op: 09 mei 2010, 17:45 »
Ah, nog eentje! Goeie reis en veel plezier!

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #4 Gepost op: 09 mei 2010, 20:47 »
Maar waarom vraagt bijna iedereen 'hoe is het weer, is het er een beetje warm?' Denken ze dat ik niet ga als het regent of kouder is?  :D
Ik ga niet voor een zonvakantie, dus droog vind ik al prima. En ik heb een auto dus als het op de ene plek regent rij ik ergens heen waar het wel droog is, en doe ik een indoor-activiteit ofzo.

Veel plezier! Het lijkt voor veel mensen of goed weer (= warm en zonnig) de kwaliteit van de vakantie bepaalt?
Ik moet zeggen dat Schotland ook enorm indrukwekkend vind in slecht weer, als de wolken over de bergen naar beneden komen rollen en je de buien in de dalen naar beneden ziet komen. En de steeds veranderende luchten, prachtig toch!?

Offline Bernice

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 09 mei 2010, 21:38 »
tip: fish and chips eten in Kildonan 'hotel' op Arran (het is niet alleen een hotel maar ook een pub) en doe de groeten aan Jill & George van Edward & Bernice  ;)

Peetje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 09 mei 2010, 22:26 »
McLark, in welke plaats ligt dat hotel? Dan zal ik dat in mijn 'to do' lijstje zetten en zeker de groeten doen als ik er kom.

Offline Bernice

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 10 mei 2010, 18:58 »
De plaats heet Kildonan, ligt in het zuiden van het eiland, naast de camping.
Het is geen 'must' hoor, maar leuk als je toevallig in de buurt bent!

Er is overigens veel leuks op Arran te doen en te kijken: Glenashdale waterval, Arran cheese proeven!, Glen Rosa (berg) bewandelen, naar Kings Cave wandelen (waar Robert the Bruce zich schuilgehouden heeft ... Als je van geschiedenis houdt, check deze link http://www.showcaves.com/english/explain/History/Bruce.html, Drummadoon point, en ik weet niet hoe het in deze tijd van het jaar met de otters gesteld is, maar met een beetje mazzel zie je die ook in de kleine baaitjes bij Bennan Head (rotspartij aan de zuidkust in de buurt van Kildonan)...

google ze...  ;)

Peetje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 10 mei 2010, 21:45 »
Nóg meer leuks op Arran, naast de vele geocaches die er liggen en ik wil gaan zoeken.. zal ik maar mijn  2 weken dáár blijven?  :laughing7:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #9 Gepost op: 10 mei 2010, 22:27 »
Zou het gewoon doen  :laughing7: en vergeet ook zeker niet een wandeling te maken naar Machrie Moor!

Offline aurian

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 11 mei 2010, 00:01 »
Ik wens je alvast heel veel plezier daar!
Geniet er maar lekker van.
Ik krijg ook vaak vragen als: maar daar is het toch vaak slecht weer!?
Tja ik ga hier ook niet heen voor het mooie weer, al is het maar net wat je onder mooi weer verstaat. Schotland is idd altijd mooi!

Groetjes aurian

Peetje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 12 mei 2010, 22:01 »
Ik weet niet wat voor weer het in Nederlands was vandaag, maar toen ik vetrok was het koud, somber en miezerig.

Maar in Edinburgh heb ik de hele dag buiten gelopen in de  :sunny: onder een stralend blauwe hemel en in mijn t-shirt op een terras gezeten.

Naar hoor...  :icon_thumleft:

Offline Toeter

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 12 mei 2010, 23:05 »
Geniet lekker van de vakantie.

Hopelijk gaat de zon hier ook gauw schijnen, want het was vandaag maar erg koud en nat.  :aye

Offline Pixie

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 17 mei 2010, 23:40 »
Aha, op 12 mei zaten wij in Landmark met de kids, de beste dag van die week  :laughing7: en heel weinig volk ... een Schotse middelbare klas nog een paar andere mensen en ... hoe kan het ook anders, 2 koppels Nederlanders MET kindjes ... iedereen had ze gehoord  :D

Heb je al wat kunnen geocachen ginder? 
Wij hebben op 2 weken tijd 150 caches gevonden, ons record van 70 van vorig jaar dubbel en dik verbroken  :laughing7:

Rond Loch Ness liggen leuke Monster Drives, je bent er wel een dagje zoet mee.

Geniet nog van je vakantie, morgen begin ik terug te werken  :crybaby2: