Auteur Topic: Minder leuk  (gelezen 4613 keer)

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Minder leuk
« Gepost op: 24 jun 2005, 23:23 »
Tip 1.
Glasgow (mijn favoriete stad, velen zullen het met me oneens zijn (gelukkig maar, dan blijft het vrij toeristenloos). Loop 's avonds/'s nachts vooral NIET langs de Clyde. Gelukkig had ik mijn belangrijke papieren (paspoort, pinpas en voorraad bankbiljetten) in mijn onderbroek zitten (veilige plaats), want we maakten kennis met pure weegie culture: neds (zie ook: www.glasgowsurvival.co.uk). Gelukkig bleef de schade beperkt tot wat kontzakgevoel en gestolen ponden.

Tip 2.
Vertrouw NIET op de vrouw achter de balie bij het TIC in Tarbert. Ze werkte met oude busboekjes, waardoor we een dure taxi moesten nemen vanuit Tarbert om de laatste ferry naar het eiland Gigha te kunnen halen. (gelukkig schold de taxichauffeuse flink mee op het TIC personeel).

Tip 3.
Ga niet eten bij het Curryhouse in Port Ellen op het eiland Islay. De dag erna zaten vriendlief en ik ombeurten op de wc in ons B&B. De andere keuze van ons in Port Ellen was eten in het lokale hotel (was ook geen aanrader: 8 van de 10 menukeuzes waren op)(wat tot veel grapjes van onze kant leidde toen we geen bestek op tafel hadden). Gelukkig is er een jeugdhonk/internetcafe met uitstekende burgers en frietjes!

Tip 4.
Fietsen huren in Port Ellen op Islay was ook een feest. Bij een oude man huurden we 2 fietsen. We kwamen er na een kwartier fietsen (heuvel-af) achter dat onze remmen niet werkten en mijn achterwiel bijna los zat. Goede fietsen waren wel te huur bij Port Ellen Playing Fields.

Tip 5.
Nog meer fietsleed. Bij Arran Adventure in Brodick op het eiland Arran huurden we 2 mountainbikes. Helaas waren deze fietsen niet gebouwd op een stevige Nederlandse jongeman (mijn vriendje). De ketting brak toen we flink heuvelop aan het trappen waren (gelukkig waren we vlakbij een huis waar we mochten bellen naar de Adventure eigenaar). Een aardige jongen kwam de fiets vervangen door een nieuwe en we konden de tocht hervatten. Dachten we. Nog niet een uur later brak wederom de ketting, en na weer een telefoontje kwam de aardige jongen ons ophalen en kregen we al ons geld terug (hulde!), waardoor we een Rover Ticket voor de bus konden kopen en de rest van de dag maar een deel van het eiland per bus hebben verkend (en we konden nog dineren ook van het geld).

En de laatste dan maar van vandaag (gewoon puur ongeluk met de andere 8 toeristen op het eiland):
Op Gigha zaten we heerlijk op een afgelegen strand (zie foto's beneden), toen er plotseling een familie aankwam met autobanden, oud plastic en latten die vrolijk en met veel geschreeuw een rokend stinkend strandvuur gingen bouwen. Weg lieflijk uitzicht en rustige omgeving.