Auteur Topic: ferry Zeebrugge Rosynth  (gelezen 4613 keer)

bartman

• Gast
ferry Zeebrugge Rosynth
« Gepost op: 13 apr 2010, 13:20 »
graag had ik volgende geweten over deze overtocht

als je met de wagen in zeebrugge aan de terminal toekomt, moet je eerst met het boekingsbewijs (heb mailtje ontvangen) naar een of ander kantoortje gaan en daarna het schip oprijden of rijd ik meteen het schip op en wordt achteraf de administratie afgerekend?

Kan er op de boot al Engelse ponden gekocht worden of wacht ik beter tot in Schotland en haal ik daar geld uit de muur?

Zijn gsm en of internetverbingen mogelijk op volle zee?

Alvast bedankt

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Re:ferry Zeebrugge Rosynth
« Reactie #1 Gepost op: 13 apr 2010, 17:01 »
Kan er op de boot al Engelse ponden gekocht worden of wacht ik beter tot in Schotland en haal ik daar geld uit de muur?
Vast wel, maar gezien de eventuele wisselkosten of ongunstige koers zou ik het pas aan de overkant doen.

Offline Pascal & Tanja

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 14 apr 2010, 10:48 »
Hoi bartman,

We zijn vorig jaar met de veerdienst zeebrugge-rosyth over geweest, ik ga proberen je vragen te beantwoorden, heb je er nog meer of later, stuur anders een mailtje/pm, kijk ook nog even in oudere topics wat betreft deze veerdienst.

1.Bij aankomst terminal dien je paspoort samen met je print van je boekingsmail af te geven, en krijg je daar pas je tickets, wordt gescand op naam, kentekenbewijs, barcode boeking of dat klopt, dan krijg je een kaart met rijnummerzodat je in de goede rij kunt opstellen, er is alleen een blikjesautomaat, wc, meer niet.
2. Nee, er is geen mogelijkheid om te wisselen van geld, pinautomaat o.i.d. kennen ze niet aan boord ONLY CASH POUNDS, niks anders.
3. Je dient op de veerboot in pond alles te betalen.
4 De eettijden zijn gelijk op uk time, dus gelijk klokje verzetten.
5. Kleine koffer met kleding/overnachtingsspullen gelijk uit je auto halen, na het parkeren en vertrek mag je niet meer op het buiten/autodek komen. (stop in je tas ook een boek, en wat eten/drinken.)
6. Je auto staat bovenop het dek, houd rekening met zout en je lak, dus onderhoud na je vakantie.
7. Bij oprijden van de boot, voorzichtig zijn, let op, bij automaat in zijn 1, of gewoon eerste versnelling, want je moet een vrij steile helling omhoog rijden. (LET OP: BELADING VAN JE AUTO, HOUD HIER ZEKER REKENING MEE).
8. Men heeft een restaurant waar in 2 blokken wordt gedineerd 1800 en 2000 uk tijd.(20 pond pp), alsmede het ontbijt is schots, om 0900(ong 10 pond pp.) Vooraf te betalen en te reserveren.

Offline Pascal & Tanja

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 14 apr 2010, 11:04 »
deel 2

9. Er is weinig vermaak,(behalve wij :aye) dus de tijd dien je zelf in te vullen, er is een klein bioscoopje, met alleen engelse films, tegen betaling.
10 De bar is beperkt open.
11 Voor het winkeltje geldt hetzelfde; beperkt in assortiment(als het niet op was/aangevuld van de voorraad).
12 bij binnenkomst op het schip dien je bij de receptie je sleutel van je hut te halen, eventueel word je door de bediening/bemanning geholpen met je koffers, in ruil voor een fooi.
13 Er zijn geen liften in dit schip, dus neem geen grote koffer mee naar binnen.
14 Bedden zijn ok, indien je wenst zal ik enkele foto's mailen van de hut zodat je een idee hebt. Fohn, tafeltje, 2 leeslampjes aanwezig.
15 Neem tabletten mee voor EVENTUELE reis/zeeziekte, het is mogelijk dat je er last van kan hebben, en ben je blij dat je ze bijhebt.
(men heeft deze niet bij de receptie).
16 Wat betreft dieren kunnen we je daar niks over vertellen, maar het is zeer beperkt de kennel.
GOEDE REIS..................................pascal en tanja :wave: :hello2:

bartman

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 18 apr 2010, 00:50 »
Hoi Pascal & Tanja

Ben niet zeker of jullie mijn vorig mailtje (pm) hebben gelezen, vind het zelf niet meer terug, tenzij ik niet goed heb gezocht. Wat jullie me al allemaal verteld hebben is heel interessant. Je mag mij altijd foto's van zo'n slaaphut op die boot mailen.
Idd zeker iets meenemen om de tijd te verdrijven (of nog wat werken aan de reis)
Wij komen uit Belgiƫ (vriendin uit Brussel en ik uit Vlaams Brabant)
Onze allereerste keer in Schotland, zelfs onze allereerste keer op lange vakantie in GB
Goed dat je daar terplekke een simkaart voor je gsm kan kopen. Wat gebeurt er eingelijk met het niet opgebruikte krediet? En kan je met die kaart ook internetten?
Jullie raden aan om een goede wegenatlas ter plekke te kopen. Is dat veel goedkoper dan deze al in Belgiƫ te kopen. Ik dacht deze (Scotland Visitors' Atlas and Guide (A-Z Street Atlas) te gaan kopen bij Waterstones. Neem ook wel een soort TomTom mee

IK had niet gedacht dat het al druk ging zijn in juni. Denk je dat we het ons echt lastig gaan maken als we zonder overnachtingen te boeken, vertrekken (zijn idd niet van plan heel dure B&B te nemen. Bedoeling is zeker niet om iedere nacht op een andere locatie te slapen, mijn formule is eerder dat we een route uitstippelen waar we in bepaalde zones enkele dagen verblijven en deze zones dan goed (relatief) gaan verkennen
Gaan zeker ook een whisky stokerij bezoeken (

Er gaan zeker nog vragen te binnen vallen, ik kijk al uit naar jullie antwoord
ps: (indien jullie mijn mailtje toch zouden ontvangen hebben, mijn excuses hiervoor)

Offline Pascal & Tanja

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 19 apr 2010, 11:49 »

Hallo bartman,

goedemorgen, we hebben je mailtje zojuist gelezen aangezien we werken in de weekenden. Nee, die sim-kaart is gewoon prepaid bellen binnen de uk en voor noodgevallen met de familie in nederland. Foto's ga ik op de pc zoeken vandaag.  Die atlas die je noemt ken ik niet, die ik heb is een gewoon niet te duur ding waar je verkeerstechnisch genoeg aan heb. Ja we hebben overal gereserveerd, niet te dure, en we kregen al een enkele maal te horen dat men al bezet was of 1 dag ipv 3 dagen of andere week wel beschikbaar, dus blijkbaar is juni ook al gewild. maar je kunt nog altijd boeken of bellen in schotland, post anders de vraag wel/niet reserveren of tips hiervoor bij hostels/b&b topic.
Wij resereveren onze slaapplaatsen op een route waar we niet te veel hoeven te rijden en kijken wat we daar een beetje willen doen, het is in de grote lijnen vasgesteld, maar nog flexibel genoeg om aan te passen we rijden een ronde door n-w schotland en de eilanden.

pascal en tanja