Auteur Topic: wat moet een bierdrinker in een wisky land  (gelezen 14431 keer)

gerdamartijn

• Gast
wat moet een bierdrinker in een wisky land
« Gepost op: 23 mei 2006, 22:49 »
Ik heb een dringende vraag van Bert,die ook met mij? meegaat naar Schotland.Wat voor bier is een beetje Heinekensmaak? :help: Jammer voor de Schotten,Bert drinkt geen wisky en ik drink geen alcohol? :tongue3: Misschien mogen we het land niet eens in? :laughing8:

Offline Teije

• Administrator
  • *
Re: wat moet een bierdrinker in een wisky land
« Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2006, 07:01 »
Hier heb je alvast een lijstje met allerlei alcoholische versnaperingen waaronder een aantal biermerken. Zoals je ziet staat Heineken er ook onder. Dat is in ieder geval in de winkels verkrijgbaar en soms ook aan de tap. Vraag aan de tap in ieder geval om lager, dat is gewoon licht bier. Tennents is (naar wat ik me herinner) op veel plaatsen het standaardmerk, iets lichter dan Heineken.  :drinky

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Re: wat moet een bierdrinker in een whisky land
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2006, 11:22 »
Engels bier drinken.  :laughing7:

Maar waarom altijd op safe gaan. Durf eens anders te proberen. Natuurlijk moet als bierdrinker een keer Guinness proberen.  Maar er zijn ook nog zoveel andere soorten te krijgen. En vakantie is toch ook avontuur?
En je hoeft niet meteen een grote te bestellen. Een "half pint" is ong. 0,25 cl dus nog net weg te krijgen als je het toch niet  lekker vind.

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2006, 14:43 »
Ja Hans ik weet het? ?:drinky? toen ik nog lid was van de club(? :drinky ) oh de smaak van een glas whiskyOh oh.Maar alcohol en sport? :nono: en dus.....Doe mij maar een spa'tje.En Bert lust echt geen "uilezeik "dus dat wordt geen avontuur? :laughing7:? :laughing7:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2006, 15:40 »
Tennents is inderdaad bijna in elke pub verkrijgbaar, en heel vaak McEwans of Fosters uit de tap. Verder zijn (soms flesjes) Heineken of Grolsch verkrijgbaar.   :drinky Van alle lichte bieren die we hebben gedronken in Schotland, vonden we alleen Miller erg smerig..

Ale en cider zijn er ook in alle soorten en maten, maar waarschijnlijk vallen die voor Bert onder de categorie 'uilenzeik' :tongue3:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #5 Gepost op: 24 mei 2006, 16:04 »
Ik heb een dringende vraag van Bert,die ook met mij? meegaat naar Schotland.Wat voor bier is een beetje Heinekensmaak? :help: Jammer voor de Schotten,Bert drinkt geen wisky en ik drink geen alcohol? :tongue3: Misschien mogen we het land niet eens in? :laughing8:

Trouwens, de meeste mensen die ik ken, drinken alleen bier, cider of mixdrankjes (probeer eens wodka-irn bru!). Whisky vinden ze vies, behalve als het door de cola gedaan wordt (geen single malts natuurlijk). Dus ik denk niet dat jullie zo snel geweigerd worden bij de grens :hello2:

Offline Wynn

• Schotland fan
  • The Witch
« Reactie #6 Gepost op: 11 okt 2006, 15:34 »
 :schface
Ik weet wel dat Glenrothes (als ik het goed schrijf? :confused2:) nu weer super whiskey kan brouwen want een paar weken terug was ik met 1 van mijn maatjes (een vrachtwagen chauffeur van een schotse firma) in Duitsland en 1/3 van de vrachtwagen werd in beslag genomen op de terugweg door een nieuwe distileer-installatie.... ik neem aan dat ze inmiddels die wel in gebruik hebben genomen.
Ikzelf drink niet maar de meeste schotten die ik ken houden wel van de whiskey en dan puur.. mixen schijnt een doodszonde te zijn.. affijn daar kan ik niet over meepraten.. 2 slokjes en ik ben dronken want ik ben niets gewend..? :drinky :tongue3:
There is no coincidence...

Keen

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 14 okt 2006, 22:38 »
De meeste pubs hebben ook Budweiser en of Carlsberg/Tuborg. :laughing7:

Haggismonstertje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 06 nov 2006, 00:35 »
Je zou Sinclair (Sincy) kunnen vragen welke bieren (Schotse) goed zijn. Hij is een behoorlijke fijnproever wat bier betreft. Het gaat hem niet om het alcoholpercentage (liever niet teveel) maar om de volle, rijke smaak. Ik kan me herinneren dat hij ook Hobgoblin beer drinkt. In Nijmegen (Stikke Hezestraat) is een slijterij die dat bier verkoopt.
Het voordeel wat ik van "real ale" vond, was, dat vanwege de afwezigheid van koolzuur, het bier makkelijker te verteren was en het niet zo'n opgeblazen gevoel gaf. Wij zijn gewend aan een schuimkraag, maar daarentegen is een 'ale' toch zeker heel lekker. Wil je in Schotland toch een schuimkraag, dan moet je een 'lager' bestellen.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #9 Gepost op: 06 nov 2006, 06:45 »
maar daarentegen is een 'ale' toch zeker heel lekker.

Ik heb er meerdere geprobeerd, maar ik vond het niet te drinken.. :sad4: Smaken verschillen!
Daarentegen: bier (lager) zonder schuimkraag: heerlijk! Meer bier voor je geld  :tongue3: Als je ziet hoe ze hier in Nederland soms tappen, het halve (en ook nog te kleine) glas is schuim (ik bestelde toch bier?). In verschillende kroegen hebben we een poster gezien met de boodschap dat de barkeeper je glas MOET bijtappen als er teveel schuim op zit, een Nederlands biertje zou er niet verkocht mogen worden..

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 06 nov 2006, 18:13 »
Nou Sincy,ik wilde graag je mening over het bier :drinky Ik wil graag laag alcohol(wij wandelen,dus geen :drunken_smilie: ) Maar wel een? lekkere smaak? graag .Mag ook donker .Welke merken(tap of fles)?????

RedHead

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 19 jul 2008, 13:56 »
TAle en cider zijn er ook in alle soorten en maten, maar waarschijnlijk vallen die voor Bert onder de categorie 'uilenzeik' :tongue3:

Wat is heineken dan?  :confused2: T'is dat ie een grote naamsbekendheid heeft, maar ik vind die persoonlijk niet te banken, en als je toch in het buitenland bent moet je gelijk eens wat anders proberen, da's toch ook heel spannend, althans dat vinden wij, elke keer wat anders... :drunken_smilie:En... als het niet lekker was jammer volgende keer beter..

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 19 jul 2008, 16:53 »
Misschien vind hij een koude Pint Carling net zo lekker als ik? parelende droppels langs het glas druipend, een kleine wolk schuim op de kop en een helder, smakelijk biertje dat niet zwaar valt en lekker soepel wegdrinkt.  :aye

Offline McLeo

• Schotland Moderader
  • visiting Scotland since 1978, FOL 93701
« Reactie #13 Gepost op: 19 jul 2008, 22:41 »
Gewoon Stella Artois??

Leo   :drinky
Wij reden rond in 4 VW campers nu een mooie dubbelcabine met soms een caravan erachter.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #14 Gepost op: 20 jul 2008, 00:32 »
Gewoon Stella Artois??

Wife beater  :laughing7:

Offline eddy en miranda

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 21 jul 2008, 11:47 »
Een lekkere koele Tennets-bier is me goed bevallen deze vakantie.  :icon_thumleft:

greetz
Eddy

e jordans

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 21 jul 2008, 11:59 »
Ja het is net wat hans zegt ,je moet absoluut een keer guiness of murphys stout geprobeert hebben.

murphys is voor ons de lekkerste ,je moet een klein beetje van bitter houden.

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 21 jul 2008, 19:34 »
Als je voor een 70 of een 80 gaat of eventueel voor een velvet of een belhaven best dan heb je een lekker biertje te pakken.

Als een hoop antieke trek haken aan de bar ziet dan kan je soms ook best vragen of je mag proefen.
Hebben we zelf al regelmatig gedaan en dan kom je er achter dat er hele lekkere Ales tussen zitten
Deuchars IPA is er zo eentje en meestal zijn   IPA's lekkere biertjes om te drinken

Sinds we hier in het land wonen raken we bijna geen lagers meer aan.
Alleen in Nederland drinken we die nog.

Nephtys_moon

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 26 mrt 2009, 10:37 »
Kan maar een ding zeggen: Het proces van whisky maken is dezelfde als van bier, het gaat alleen net iets verder.
Geef mij maar een whisky in plaats van een biertje.

Offline marga

• Schotland fan
« Reactie #19 Gepost op: 26 mrt 2009, 14:19 »
Tennents is goed te doen en wij hebben vorige keer zelfs een hele doos met Becks gekocht.
Wat mij meestal doen is zelf wat Belgische biertjes meenemen en dan een mooi plekje
opzoeken (da's dus overal) en dan maar genieten. En Grolsch in enorme flessen hebben we
ook eens gekocht, dat was wel lachen.

We hebben vorige week ons eerste fles whiskey gekocht (volgens mij Ben Nevis) omdat we
dit jaar toch eens gaan proeven. Wij waren/zijn zelf ook meer biermensen maar na de vele Belgische biertjes is Whiskey toch de volgende stap denk ik  :tongue3:

Jeroen Nieuwlaat

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 26 mrt 2009, 17:34 »
Gewoon een keer een pint  tennents 70 of Mcewan 70 proberen is vele malen lekkerder dan lager bier zoals Heineken.
en voor wat de whisky betreft gewoon een distillery bezoeken, dan kan je er een proeven en wie weet...