Auteur Topic: Van Oban naar Islay, ervaringen, tips?  (gelezen 3816 keer)

LastSilence

• Gast
Van Oban naar Islay, ervaringen, tips?
« Gepost op: 28 jan 2010, 16:44 »
Mijn vriend en ik hebben 7 dagen op de camping Roseview in Oban geboekt, maar wat we erg graag willen is een dagje naar Islay toe.

Heeft iemand tips hoe je vanuit Oban het makkelijkst met het OV naar Islay komt?

Groetjes :)

Offline skye

• Schotland fan
Re:Van Oban naar Islay, ervaringen, tips?
« Reactie #1 Gepost op: 28 jan 2010, 18:41 »
met de boot. Moet je even kijken op de site van de Calmac.
www.calmac.co.uk

er gaat een boot van Oban naar Islay. wij hebben dat vorig jaar gedaan alleen toen via Colonsay. Je bent wel een paar uurtjes aan het varen, mooie tocht overigens, maar  of het handig is voor een dagtocht naar Islay betwijfel ik, je zal er niet superveel tijd hebben om rond te kijken. Misschien zou je daar een nachtje ergens kunnen overnachten ?

die boot vaart overigens ook alleen maar eens per week, dus dan moet je op een andere manier voor deel  2 van de reis zorgen

Misschien kan leo je wijzer maken.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 28 jan 2010, 20:42 »
je kan makkelijker een dagje naar Mull gaan!!

Offline McLeo

• Schotland Moderader
  • visiting Scotland since 1978, FOL 93701
« Reactie #3 Gepost op: 08 feb 2010, 22:54 »
Dagticht van Oban naar Islay is volgens mij niet mogelijk al was het alleen vanwege de afstand.
Ik zou denk ik kiezen voor Coll of Tiree dat zijn echt van die eilanden waar je anders nooit komt.
Calmac organiseerd daarvoor wel dagtochten.

(Mocht je toch naar Islay gaan en je ziet de kapitein (een van de ??) en hij heet John Webb mag je 'm de groeten doen.
Ik kwam puur toevallig een oude bekende tegen van 25 jaar geleden en hij vaart nu heen en weer naar Islay.)

Leo
Wij reden rond in 4 VW campers nu een mooie dubbelcabine met soms een caravan erachter.