Auteur Topic: treinreis Edinburgh-Inverness: via Aberdeen of rechtstreeks?  (gelezen 14254 keer)

Helen

• Gast
Ik wil graag weten welke treinroute mooier is:
Van Edinburgh via Aberdeen naar Inverness of rechtstreeks?
Loont het zich om de omweg via Aberdeen te nemen?

Helen :icon_scratch:

Offline Dirk

• Schotland fan
Re: treinreis Edinburgh-Inverness: via Aberdeen of rechtstreeks?
« Reactie #1 Gepost op: 19 apr 2008, 12:57 »
Als je heen en terug gaat van Inverness naar Edinburgh kan je beide routes nemen.
Anders is het de keuze tussen de kust route of de route door het binnenland.

Ik zag in een ander topic dat je zat te denken aan de 4/8 trein ticket en dan richting Skye?
Wij hebben dat ook een keer gedaan. Van Aberdour in Fife waar we woonden naar Inverness rechtstreeks en dan naar Plockton voor de eerste overnachting. Van daar uit naar SKye en met de boot over van Armadale naar Mallaig en daar met de trein verder naar Fort William.
Hier vandaan kan je dan door naar Glasgow. Als je nog een dag over hebt om te reizen dan kan je bij Grianlarich verstappen naar Oban en dan de volgende dag terug naar Galsgow.

Als je voor die optie kiest kijk dan even na wanneer je die route neemt omdat er op zondag niks geen openbaar vervoer is op Skye

Helen

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 19 apr 2008, 13:11 »
Oh...DAT is snel :icon_thumleft: Dank je wel voor t snelle antwoord.
De route die je voostelt lijkt ons wel wat, en volgens mij wordt deze route vaak gekozen voor een eerste kennismaking met Schotland. (Edinburgh-Inverness-Skye-Mallaig-Glasgow)
We zullen het stuk Edinburgh-Inverness dus maar 1 keer rijden: welke route zal ik dan eens kiezen? De omweg via Aberdeen of niet? We zijn niet van plan daar te overnachten.
En ik vecht op dit moment nog met het openbaar-vervoer boekje van Skye :tongue3:

:wave:Helen

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 19 apr 2008, 13:21 »
Wij vonden de rechstreekse route het mooiste in plaats van de Aberdeen route. We vinden het uitzicht mooier.

De meeste bussen naar Skye gaan vanaf Kyle of Lochals maar dat had je waarschijnlijk al gezien in de bus boekjes :)
Er zit daar ook een VVV bij de bus stop voor eventueel meer informatie ter plaatse.
Waar wil je heen op Skye?
Er is een jeugd herberg in Uig als het goed is en dit zit aan de andere kant van het eiland.
Hiervandaan gaat er ook een ferry naar de eilanden en er zal ook wel een bus heen gaan.
Als je hiervandaan weer naar Armadale moet is dat een best ritje met de bus.
Portree is een redelijke plaats maar in het weekend en maandag is er niet veel te doen.
De kerk is hier nog sterk aanwezig en dat drukt een stempel op openings tijden.

Helen

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 19 apr 2008, 13:42 »
Nou..DAT wilde ik weten. Als het uitzicht van de rechtstreekse route de mooiste is, zullen we die dan maar als eerste inplannen.

Waar we willen verblijven op Skye? Ik dat zelf aan het gebied bij Kyle en Broadford: precies om de reden dat Armadale van hieruit ook goed te bereiken is voor de weg terug naar Glasgow. Heb al wat adresjes onder favorieten staan.

THX!!!! :icon_thumleft:

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 19 apr 2008, 15:57 »
ik zou ook niet via Aberdeen gaan. En als het goed is zit er in Broadford nog steeds een jeugdherberg.

Helen

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 19 apr 2008, 17:21 »
..ik zocht een herberg...geen jeugdherberg...Skye ;)...die leeftijds-fase heb ik gehad :tongue3:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #7 Gepost op: 19 apr 2008, 19:13 »
Zoek je een echte herberg (inn)?

Youth hostel/jeugdherberg is volgens mij een veelgebruikte naam voor een hostel, maar niet meer per se alleen voor youth. Op Iona bijv. was ik met 25 jaar de jongste in het youth hostel  :tongue3:

Makkelijk he, al die benamingen  :icon_scratch:

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 20 apr 2008, 19:40 »
dat bedoel ik dus ook, een jeugdherberg hoeft niet perse aleen voor jeugd te zijn. Ik moet zeggen dat ik ik Schotland niet  veel in die dingen heb gelogeerd, ik geloof zelfs alllen maar een keer in Glasgow, maar ik weet van Zweden , ook  lang geleden moet ik zeggen, dat ze daar toen ook familiekamers hadden, en tweepersoonskamers.

Conny 41

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 12 dec 2009, 16:25 »
Hoi

Wij mijn zoon en ik zijn van edinburg , via stirling naar inverness gereisd met de trein. Was geweldig reis duurde 3 uur, prachtig uitzicht. Betaalbaar ook! We hebben geslapen in betaalbare hotels.
Als je via Aberdeen reist duurt het langer ons was verteld 5 a 6 uur.

Offline McLeo

• Schotland Moderader
  • visiting Scotland since 1978, FOL 93701
« Reactie #10 Gepost op: 28 dec 2009, 06:44 »
Hier heb ik een aantal keren gebruik van gemaakt en het is niet alleen voor de jeugd sommige hebben eigen/familie kamers.
http://www.hostel-scotland.co.uk/

Leo
Wij reden rond in 4 VW campers nu een mooie dubbelcabine met soms een caravan erachter.