Auteur Topic: hondenpension in de buurt van Edinburgh  (gelezen 5454 keer)

Elisabeth1

• Gast
hondenpension in de buurt van Edinburgh
« Gepost op: 15 dec 2009, 09:54 »
Wij willen in augustus graag 2 weken met kinderen en onze hond gaan wandelen in Schotland maar als afsluiting van onze vakantie willen we naar Edinburgh en daar naar de Tattoo.
Onze hond kan dan natuurlijk niet mee. Wie weet een goed pension waar we hem op zaterdag naar toe kunnen brengen en hem op zondag weer op kunnen halen.

Als de hond mee gaat moet de aanhanger ook mee dus zijn we ook op zoek naar een goede plek om de auto met aanhanger te kunnen parkeren in Edinburgh. Dit mag best aan de rand zijn als we maar goed met OV verder kunnen. Misschien is het ook wel haalbaar om de aanhanger te stallen bij het dierenpension voor die nacht.

Als dit niet gaat lukken moet onze hond dus thuis blijven (de inentingen/bloedonderzoek is allemaal al in orde) dus dat zou ik wel jammer vinden. De volgende keer zou hij dan wel mee kunnen omdat we maar 1x naar de Tattoo zullen gaan.

Elisabeth

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Re: hondenpension in de buurt van Edinburgh
« Reactie #1 Gepost op: 15 dec 2009, 13:51 »
Welkom op het forum.

Leuk de Tattoo!  Zelfs zonder aanhanger en hond zou ik tijdens het festival en de tattoo je adviseren de auto aan de rand van de stad te parkeren (gratis plekken zat in de woonwijken en voor een paar pond de bus te nemen. Desnoods neem je een taxi terug (voor iets meer dan de buskaartjes als je met meerdere personen bent).  Zelf parkeren we dan altijd op de Swanston Avenue, een zijstraat van de Biggar road, waar de bushalte is van lijn 15 en 11 (vlakbij het ski centre).  (Lothian Buses). Maar eigenlijk kan je overal wel een goede plek vinden, toevallig komen wij dan uit richting van Penicuik

Ik heb geen ervaring met pensions, omdat wij meestal een huisje hebben waar we onze hond gerust een halve dag alleen kunnen laten. Maar heb je al gegoogled op "boarding kennel edinburgh" ? Dan zie meteen een aantal staan.

Elisabeth1

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 15 dec 2009, 13:54 »
De site met allerlei adressen had ik inderdaad al gevonden maar ik wilde eigenlijk liever ervaringen horen van mensen die er hun hond in een pension gedaan hebben.

Wel bedankt voor de parkeertip!!!

Elisabeth

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
« Reactie #3 Gepost op: 15 dec 2009, 16:29 »
Er schijnt een goeie te zitten in de buurt van het vliegveld. Daar hoor ik mijn zoon tenminste wel eens over. Hij is ook niet duur. Moet je met Google kunnen vinden. En Schotland is een goed hondenland. De onze gaan ook altijd mee. Leuk, de Tattoo. Is ook mijn wens nog eens. :piper2 :piper2
Margolia.

Elisabeth1

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 24 dec 2009, 15:58 »
Die bij het vliegveld heb ik kunnen vinden, is je zoon er tevreden over? Dit zou dan Ingliston kennel moeten zijn.
Zijn de inentingen van NL voldoende voor een pension in GB of moet je dan nog aan andere zaken denken?  Ik zag dat ze ontvlooid en ontwormd moeten zijn maar dat is geen probleem. Zou je dat eens na kunnen vragen aan je zoon.

Elisabeth