Auteur Topic: Voor de eerste maal met de motor naar Schotland  (gelezen 8356 keer)

makke

• Gast
Voor de eerste maal met de motor naar Schotland
« Gepost op: 19 apr 2006, 16:36 »
Eindelijk,na al het goede dat we over Schotland gehoord hadden is de beslissing gevallen.Op 15 mei vertrekken we met 3 naar de westkust van Schotland.Overzet Zeebrugge-Rosyth dan richting Oban en zo omhoog met hier en daar een eiland mee te nemen.Hebben ons laten overhalen in mei te gaan daar dat dit een redelijk droge periode zou zijn,maar ja de natuurelementen heb je natuurlijk niet in de hand en van een beetje regen laten we ons niet afschrikken,de natuur heeft dan ook zijn charmes.In terugkomen zouden we Iverness,Glencoe,Fort William,Bennevis enz. aandoen.Zijn er motorliefhebbers of ev anderen die deze streken aangedaan hebben en wat waren de ervaringen?Qua overnachten , wij zouden opteren voor campings met ev verhuur van caravans,B&B of jeugdherbergen.

Jurgen en Elena

• Gast
Re: Voor de eerste maal met de motor naar Schotland
« Reactie #1 Gepost op: 20 apr 2006, 22:55 »
Eindelijk,na al het goede dat we over Schotland gehoord hadden is de beslissing gevallen.Op 15 mei vertrekken we met 3 naar de westkust van Schotland.Overzet Zeebrugge-Rosyth dan richting Oban en zo omhoog met hier en daar een eiland mee te nemen.Hebben ons laten overhalen in mei te gaan daar dat dit een redelijk droge periode zou zijn,maar ja de natuurelementen heb je natuurlijk niet in de hand en van een beetje regen laten we ons niet afschrikken,de natuur heeft dan ook zijn charmes.In terugkomen zouden we Iverness,Glencoe,Fort William,Bennevis enz. aandoen.Zijn er motorliefhebbers of ev anderen die deze streken aangedaan hebben en wat waren de ervaringen?Qua overnachten , wij zouden opteren voor campings met ev verhuur van caravans,B&B of jeugdherbergen.

Hey makke,

wij zijn vorig jaar in juli voor het eerst met de motor door Schotland gegaan (met zen 2en op 1 motor). Wij hebben voor een groot deel highlands gedaan, ook Inverness, Glencoe etc. Ons is het enorm goed bevallen, zo goed dat we dit jaar teruggaan :icon_biggrin:. Wat het weer betreft hebben we 1 supernatte koude dag gehad en voor de rest warm en zonnig. Wat je wel kan hebben in de bergen is enorm veel wind. We moesten soms plat op de motor gaan liggen :laughing7:.

Wat het overnachten betreft: wij hebben gewoon elke dag B&B gedaan, zonder er op voorhand 1 te reserveren of plannen. In de meeste dorpjes vind je er altijd nog wel een die vrij is en zoniet kan je gewoon nog even verder rijden naar het volgende dorp. Wat ik vooral geleerd heb als motorrijder is om (vooral in de highlands) GEEN tankstation over te slaan... anders kan het wel eens spannend worden.

Dit jaar doen we enkel nog de highlands en waarschijnlijk de eilanden in het westen. De paar grote steden buiten de bergen die we vorig jaar aandeden konden ons op de motor niet echt boeien. Maar ja, iedereen is anders!

Groetjes,
Jurgen? :icon_salut:

makke

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 21 apr 2006, 19:53 »
Hi Jurgen en Elena,

Bedankt voor de reaktie,zijn er volgens jullie dingen die niet te missen zijn in die streek daar?Hebben jullie ervaringen met de befaamde muggen,mugpies denk ik en wat kan je er aan doen?Wij gaan ook naar de streek die je beschrijft,zullen daar wel niet alleen zijn zeker,zouden wel redelijk stuk naar het noorden rijden,boven hoogte van Iverness.Wie weet tot in Schotland

groetjes,

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 21 apr 2006, 20:19 »
Veel antwoorden op de vragen die je stelt zijn al op het forum te vinden hoor,o.a. hier http://www.reizennaarschotland.nl/forum/index.php/topic,225.msg1399.html#msg1399 vooral over de midges(mijn favoriete onderwerp :sad2:)is veel te vinden onder Overige Onderwerpen http://www.reizennaarschotland.nl/forum/index.php/topic,24.0.htmlVeel plezier!

Jurgen en Elena

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 22 apr 2006, 11:13 »
Hi Jurgen en Elena,

Bedankt voor de reaktie,zijn er volgens jullie dingen die niet te missen zijn in die streek daar?Hebben jullie ervaringen met de befaamde muggen,mugpies denk ik en wat kan je er aan doen?Wij gaan ook naar de streek die je beschrijft,zullen daar wel niet alleen zijn zeker,zouden wel redelijk stuk naar het noorden rijden,boven hoogte van Iverness.Wie weet tot in Schotland

groetjes,

De 2 dingen waarvoor iedereen ons op voorhand waarschuwde en die ook erg cliche zijn voor Schotland zijn het slechte weer en de muggen.
Misschien hebben we geluk gehad, maar we hebben maar 1 dag regen gehad en amper een mug gezien...

En hoewel je idd waarschijnlijk niet al1 zal zijn in de bergen hebben wij toch maar heel weinig andere toeristen gezien.

Doeiz!

stroompje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 26 apr 2006, 12:22 »
Muggen/Midges.....die hebben wij in mei nog nooit gezien dus geen angst daarvoor!! :hello2:
Het weer in Mei kan inderdaad zowel sneeuw als 20 gr. met een zonnetje geven dus zorg dat je op alles voorbereid bent....het hoort bij Schotland je moet gewoon alle weertypes ervaren hebben daar boven........ :happy7:
Geniet ervan met volle teugen .... de single lane tracks 'Up North' zijn super net zoals de A 835 van Ullapool naar Inverness? :tongue3: :tongue3: en ga eens op de koffie bij de Crask Inn op de A 836 van Lairg naar Altnaharra........ach en zo kan ik nog wel ff doorgaan.. :icon_colors:
Wij vertrekken de 11 mei en wie weet komen we elkaar tegen langs de west kust of op Sky....... deze staan zeker in onze planning we zullen zwaaien !! :wave: :wave:

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 26 apr 2006, 14:22 »
Dank je stroompje ik ben nu wat positiever over de mei-muggenmaand.Had al hele scenario's met burka's enzo,maar nu weet ik het zeker,ze zijn er niet!!! :icon_sunny:(Natuurlijk nemen we Deet en netjes mee,want je weet maar nooit :laughing7: :laughing7:)

makke

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 26 apr 2006, 14:36 »
Hallo Heleen,

Is nu net de streek waar wij gaan rondtoeren,zijn jullie ook met de moto ? Als je 3 tuffers tegen komt met Africa Twin , BMW en TDM dat zijn wij dus . Wij zoeken vooral kleine wegen op , zijn er tot 25 mei en wie weet tot op de koffie.

Groetjes

Nancy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 26 apr 2006, 19:16 »
Hallo Marc
Wie weet komen we elkaar ook tegen, want ik vertrek op 19mei ook naar de westelijke Highlands, naar Lochinver. das nog boven Ullapool. Vorig jaar was ik ook in de buurt van Fort William en daar hadden we een heel goeie ervaring in http://www.dailanna.co.uk/ Een aanbevolen B&B. Een heel mooie streek, de weg van Fort William naar de B&B en vooral verder rijden (dit is de 'road to the isles' zoals dat in de reisgidsen staat) loont de moeite.
Ik rijd trouwens met een knalgele opel corsa, dus als je die ziet zal dat ikke wel zijn :laughing7:
Groetjes en goeie reis!

stroompje

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 26 apr 2006, 22:40 »
Hallo Heleen,

Is nu net de streek waar wij gaan rondtoeren,zijn jullie ook met de moto ? Als je 3 tuffers tegen komt met Africa Twin , BMW en TDM dat zijn wij dus . Wij zoeken vooral kleine wegen op , zijn er tot 25 mei en wie weet tot op de koffie.

Groetjes

Hoi Marc,

ja? :hello2: :hello2: als je 2 V-Strom's en misschien wel 3 in een klein groepje tegenkomt? zijn wij het!!!!(tot 21 mei)
We zullen onze ogen zo als gewoonlijk openhouden....jullie motoren zijn ook net als die van ons, super voor die kleine single lane tracks......dat wordt genieten!!!

Ennn ......die knalgele? van jou Nancy moet ook  opvallen...... :happy7: We zwaaien :wave:

makke

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 27 apr 2006, 13:52 »

Amai,da gaat daar een invasie zijn in mei,zouden toevallig mekaar is moeten tegenkomen zou misschien wel is kunnen meevallen,ervaringen terplaatse uitwisselen dat is nog is realistisch.Vanaf de 15de bekijk ik alles wat geel is alsook de stommetjes die zoals je zegt super zijn voor dit werk . Ik heb ook zo'n vermoeden dat het weer gaat meevallen,ik zeg altijd hoe langer minder goed weer hoe korter bij heel goed weer,ons bomma zij dat altijd.Tot ginder.

Groetjes

makke

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 27 apr 2006, 13:53 »
correctie V-strommetjes

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 27 apr 2006, 21:54 »
wij zijn er ook in mei!
maar we blijven in het zuiden van Schotland, dus zullen jullie misschien wel niet tegenkomen?
Zal in ieder geval naar alle Nederlands motoren zwaaien oke? :wave:
ps wij hebben een donkerblauwe stationwagon (renault megane).

fred

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 19 mei 2006, 21:07 »
he jullie,
ja wij gaan ook , vertrekken zondag 21 mei
en rijden naaar onze vaste stek aan Little Loch Broom nl. Badrallach

en met de motor is het errrug mooi om te doen , an ach dat slechte weer valt ook wel mee .
na 20 jaar motoren in Scotland nooit echte problemen gehad althans met het weer , in juli/augustus wel met de midges

fred