Auteur Topic: Zeebrugge - Rosyth met de hond  (gelezen 11624 keer)

Groundskeeper Willie

• Gast
Zeebrugge - Rosyth met de hond
« Gepost op: 11 nov 2009, 16:08 »
Hoi iedereen,

Ik vertrek half december met de boot naar Schotland. Omdat ik emigreer naar Schotland zal dit dus een enkeltje worden en bleek Zeebrugge Rosyth voor mij de beste optie te zijn (zonder auto, maar met hond).
Ik reis niet alleen en zal mijn beagle Charlie meenemen. Ik las op het forum dat het een saaie trip was, maar zijn er ook ervaringen met het hondenbeleid op de "Scottish Viking"? Hij kan terecht in de kennel en ze hebben me verteld dat ik hem altijd kan bezoeken en uitlaten.

Zijn er ervaringen van forumgebruikers?

Groet,

Dennis

Offline Pascal & Tanja

• Schotland fan
Re: Zeebrugge - Rosyth met de hond
« Reactie #1 Gepost op: 12 nov 2009, 11:59 »

Hoi Dennis,

Er zijn weinigen die met de scottich viking zijn gegaan, het is een simpele boot, geen overbodig gedoe, avondeten is in 2 rondes en schots/engels ontbijt, prijzen zijn in pond, je dient je merendeels zelf te vermaken. Neem een binnencabine want de stoelen om te slapen dat zijn er niet echt veel(voor een schip als dit)er zijn wel wat dekens. De lounge is in het verlengde van de eet/feestzaal/bar dus je hebt daar eventueel wat geluidoverlast van, maarja, het is maar voor een paar uur.Ik weet niet hoe je er naar toe gaat, via zeeland of over antwerpen, eet wel voor je aan boord gaat, in de terminal is weinig te krijgen alleen watblikjes. Neem een goed boek mee. je vaart bij binnenkomst lang edinburgh en onder de fourth brigde door. goede reis en veel geluk in schotland,
met vriendelijke groeten,
 pim en tanja :bagpipe

Offline MJ

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 12 nov 2009, 13:18 »
Dennis, ik heb zelf geen ervaring met Rosyth-Zeebrugge sinds de ferry is overgenomen door Norfolkline, ik dacht namelijk dat honden alleen in de auto meekonden (dat staat op de website.)

Overigens is een vriendin van mij  deze zomer geremigreerd met hond, zonder auto en het bij haar mocht de hond alleen mee als hij in een auto aan boord komt. Nou weet ik niet welke ferries ze geprobeerd heeft, maar ze is uiteindelijk met het vliegtuig gegaan. Dus check dat wel goed voor je boekt!

Offline Pascal & Tanja

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 30 nov 2009, 15:00 »

Hoi hoi,

Nadat je auto op het bovendek staat en scot viking gaat varen is het absoluut verboden om buiten op het autodek te komen, laat staan om een hond te verzorgen, ik meen dat het niet deze veerdienst zal zijn geweest. In deze opstelling is men zeer strikt in heb ik gemerkt, want de passagiers werden onmiddelijk naar binnen gehaald. Nog iets uit de auto halen o.i.d. wordt niet toegestaan. Pim en tan

Groundskeeper Willie

• Gast
Re:Zeebrugge - Rosyth met de hond
« Reactie #4 Gepost op: 19 jan 2010, 22:58 »
Hoi iedereen,

Ik ben mid december  met de hond overgevaren van Zeebrugge naar Rosyth. Ik was zelf een voetpassagier en had dus geen auto bij me. Ik kan dit sterk afraden. De vrouw van Norfolkline zag er wat gestressed uit, omdat de kennels buiten op het dek waren. Er kwamen ook 2 andere mensen met honden die geadviseerd werden om de hond in de auto te laten (ook al was dit officieel niet toegestaan). Ik zei dat dit absoluut absurd was. Het was toen al -5 graden buiten en op zee zou het die nacht nog veel kouder worden (inclusief sneeuw). Ik was bang dat hij bevroren aan zou komen. Daarnaast mocht ik hem alleen om 21.00 en 9.00 uur bezoeken om hem even op het dek uit te laten (hetzelfde voor de mensen die de hond in de auto mochten laten). Na wat geruzie kwam de Italiaanse kapitein zelf kijken. Ze hebben een bench losgemaakt van het dek en hem binnen geplaatst. Vervolgens mocht ik hem bezoeken en uitlaten wanneer ik wilde en kreeg ik de bioscoop ruimte om in te slapen ipv een "reclinable chair". Bij aankomst kwamen er meteen 2 mensen naar me toe die de kennelruimte op kwamen meten, zodat de kennelruimte voortaan overdekt zou zijn. Eind goed al goed! Maar het ging niet vanzelf. Het personeel was verder zeer vriendelijk en heeft me flink geholpen. Ze hebben zelfs wat vlees naar buiten gesmokkeld voor de hond.  :tongue3:

Verder is het inderdaad geen spannende trip en was de helft van de boot ziek van de hoge golven. Er was extreem veel wind en het was ijskoud. Maar het was wel extreem goedkoop!

Groet,

Dennis

jeroen en hanne

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 02 jul 2010, 07:08 »
iemand ervaring met hond op norfolkline? wij vertrekken binnen 2 weken...

carine

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 21 nov 2010, 21:17 »
eenmaal met de ferry naar rosyth gevaren , toen was het nog superfast ferry's , de laatse afvaart op 11 september 2008 geloof ik , dus moesten we een oplossing zoeken om terug in Belgie te geraken , dan maar over land en onderweg overnachten omdat het te ver is om van Ardnamurchan in een rit naar huis te komen , en we kunnen zeggen dat we nooit meer de ferry nemen , Lou vond het alles behalve leuk in die kleine cabine , mocht trouwens ook niet overal aan boord zich begeven en ook al niet in het restaurant ,slapen doe je toch niet wegens het lawaai van de motoren en sommige passagiers..... zodus was het een geluk bij een ongeluk dat superfast stopte met varen en we hebben voor euortunnel gekozen en zijn er zo tevreden van dat we niks anders meer willen ,ja je moet wel veel km doen maar je geniet van het prachtige Engelse landschap je overnacht eens ( wij altijd in Appleby in Westmorland dichtbij Penrith) in The Royal Oak
room no 5 of 6 speciaal voor hondebaasjeskamers met patiodeuren die uitgeven op de tuin ,heerlijk, en je kan er zonder problemen eten met je geliefde viervoeter in de tabroom,en het eten is er heerlijk,en de omgeving prachtig voor wandelingen,dus wij zijn superblij dat we de tunnel  hebben leren kennen ,is zeer confortabel voor de hond en die staat op de eertse plaats.En ja Engeland Schotland en Wales zijn een waar paradijs voor honden ,nooit slecht weer alleen niet aangepaste kledij.
Groetjes
Carine en co

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 22 nov 2010, 10:19 »
Fijn dat je je ervaring hier neer hebt gezet.
Goed of slecht altijd fijn voor anderen om te lezen.
Ik wil OF 2011 OF 2012 ook naar Schotland met mijn twee hondjes en ik ga nu denk ik ook niet die boot Ijmuiden-Newcastle nemen.
Ik denk aan Rotterdam- Hull, die boot heb ik zelf eens in 2004 op de terugweg genomen, toen je alleen nog honden mocht meenemen van Hull naar Rotterdam en dat beviel toen erg goed, die grote kennels daar.
Iemand laatst nog geweest met deze boot met hun viervoeters?
Groetjes Ingrid

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
« Reactie #8 Gepost op: 22 nov 2010, 10:59 »
Fijn dat je je ervaring hier neer hebt gezet.
Goed of slecht altijd fijn voor anderen om te lezen.
Ik wil OF 2011 OF 2012 ook naar Schotland met mijn twee hondjes en ik ga nu denk ik ook niet die boot Ijmuiden-Newcastle nemen.
Ik denk aan Rotterdam- Hull, die boot heb ik zelf eens in 2004 op de terugweg genomen, toen je alleen nog honden mocht meenemen van Hull naar Rotterdam en dat beviel toen erg goed, die grote kennels daar.
Iemand laatst nog geweest met deze boot met hun viervoeters?

Wij hebben beide oversteken gemaakt met onze honden dit jaar. ( april en augustus) Bij ons blijven ze altijd in de auto of camper. Check vóór je gaat boeken per telefoon even of er nog plaats voor je hond is. Beide maatschappijen hebben nl een daglimiet. Hebben we dus ervaring mee. Eerst via internet overtocht geboekt. Toen bellen om de honden aan te melden. Maar ze hadden hun limiet al. Ze hebben wel keurig toen de boeking ongedaan gemaakt. HvH heeft geen limiet voor honden en via Calais ook niet. Officieel moeten ze bij R'dam-Hull in kennels, maar de onze zijn toen gewoon in de auto gebleven.
Margolia

carine

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 22 nov 2010, 13:22 »
Als je de boot neemt , vergeet aub niet dat je hond ook zeeziek kan worden en het je niet kan vertellen als hij daar in een kennel zit , al wie al eens zeeziek geworden is zal dit zeker aan niemand toewensen zeker niet aan je geliefde viervoeter en ik denk dat ieder die met zijn hond naar Schotland of de rest van The UK reist dit zeker niet wil meemaken
Groetjes
Carine & lou

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 22 nov 2010, 19:45 »
Wij hebben beide oversteken gemaakt met onze honden dit jaar. ( april en augustus) Bij ons blijven ze altijd in de auto of camper. Check vóór je gaat boeken per telefoon even of er nog plaats voor je hond is. Beide maatschappijen hebben nl een daglimiet. Hebben we dus ervaring mee. Eerst via internet overtocht geboekt. Toen bellen om de honden aan te melden. Maar ze hadden hun limiet al. Ze hebben wel keurig toen de boeking ongedaan gemaakt. HvH heeft geen limiet voor honden en via Calais ook niet. Officieel moeten ze bij R'dam-Hull in kennels, maar de onze zijn toen gewoon in de auto gebleven.
Margolia

Oke dank je voor de tips ;)
Groetjes Ingrid

Offline goud

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 22 nov 2010, 20:21 »
Als je de boot neemt , vergeet aub niet dat je hond ook zeeziek kan worden en het je niet kan vertellen als hij daar in een kennel zit , al wie al eens zeeziek geworden is zal dit zeker aan niemand toewensen zeker niet aan je geliefde viervoeter en ik denk dat ieder die met zijn hond naar Schotland of de rest van The UK reist dit zeker niet wil meemaken
Groetjes
Carine & lou

Als het hard  waait geven we ze uit voorzorg een reistabletje van het Kruitvat. Werkt prima.
Margolia

carine

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 22 nov 2010, 21:19 »
 :-[als je in een storm van + 10 beaufort zit  dan zou je een fortuin geven om van die boot te komen , wil ik mijne lou zeker niet meer aandoen , dan helpen pillletjes van het kruidvat zeker niet meer , viva de kanaaltunnel!!!! je geniet dan nog eens van het Engelse  landschap en eens een nacht in een petfriendly  Inn is reuze leuk vooral als je er nog eens goed kan dineren , daarna is het zelf koken  want hoe vriendelijk en hondlievend de Engelsen en Schotten en Welsh people ook zijn in een restaurant met je hond kom je  niet binnen, hebben al veel koffie's en scones buiten gegeten met soms een drupneus maar voor onze Lou doen we dat met plezier en buiten krijgt hij ook een massa aandacht , geadopteerde batstaard , aaibaarheidsfactor 10 bijtfactor 100 maar hij is geadopteerd voor het leven en niet voor eventjes en daar maken ze in Schotland en The UK geen probleem van , zolang hij maar ok is voor ons en dat is hij 100% :bagpipe :vlag

http:// you tube mrloumacduff

Groetjes aan al de Schotlandliefhebbers
Carine en co :wave:

Offline goud

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 22 nov 2010, 22:35 »
:-[als je in een storm van + 10 beaufort zit  dan zou je een fortuin geven om van die boot te komen , wil ik mijne lou zeker niet meer aandoen , dan helpen pillletjes van het kruidvat zeker niet meer , viva de kanaaltunnel!!!! je geniet dan nog eens van het Engelse  landschap en eens een nacht in een petfriendly  Inn is reuze leuk vooral als je er nog eens goed kan dineren , daarna is het zelf koken  want hoe vriendelijk en hondlievend de Engelsen en Schotten en Welsh people ook zijn in een restaurant met je hond kom je  niet binnen, hebben al veel koffie's en scones buiten gegeten met soms een drupneus maar voor onze Lou doen we dat met plezier en buiten krijgt hij ook een massa aandacht , geadopteerde batstaard , aaibaarheidsfactor 10 bijtfactor 100 maar hij is geadopteerd voor het leven en niet voor eventjes en daar maken ze in Schotland en The UK geen probleem van , zolang hij maar ok is voor ons en dat is hij 100% :bagpipe :vlag

http:// you tube mrloumacduff

Groetjes aan al de Schotlandliefhebbers
Carine en co :wave:

Zoals jij het beschrijft was onze laatste overtocht vanuit Newcastle. Loods kwam zelfs met de helicopter aan boord. De reis duurde 19 uur. Maar er kwamen 3 vrolijke hondjes uit hun benches die nog heerlijk sliepen toen we in de camper kwamen. En na 4 weken Schotland heb ik geen zin om nog naar beneden te rijden.  Maar dit is persoonlijk. In al de jaren dat de honden nu meegaan is er nog nooit 1 ziek geworden op de boot. :kilt2
Margolia

carine

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 23 nov 2010, 17:20 »
 :icon_sunny: :bagpipe hoe we er geraken da speelt gene rol ,als we er maar heelhuids geraken en in het gezelshap zijn van onze geliefde rotverwende viervoeter en terug van Schotland kunnen genieten
das het allerbelangrijkste, ik denk dat iedere Schotland verslaafde opstaat en gaat slapen met Schotland in zijn hoofd. :bagpipe :schface
Groetjes
Carine en co