Auteur Topic: Kabelbaan Ben Nevis  (gelezen 19479 keer)

Offline Toeter

• Schotland fan
Kabelbaan Ben Nevis
« Gepost op: 07 sep 2009, 01:42 »
Ik heb een vraagje:

Is er iemand wel eens met de kabelbaan de Ben Nevis opgegaan?
Zo ja, is het een aanrader om te doen?

Toeter

Offline macstonemountain

• Schotland fan
Re: Kabelbaan Ben Nevis
« Reactie #1 Gepost op: 07 sep 2009, 07:31 »
Ben 2 keer met de kabelbaan naar boven geweest, de eerste keer was het zeker de moeite waard ! met hel mooie vergezichten.
De tweede keer was het weer iets minder en eenmaal boven zag je helemaal niets !

Weet niet meer of het nu heel prijzig was ... maar vond het zeker de moete waard !

Albert

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 07 sep 2009, 08:07 »
de kabelbaan gaat overigens niet naar de top van de Ben Nevis hoor, dat moet je toch echt lopend doen

Offline eefkepeefke

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 07 sep 2009, 09:00 »
Wij zijn daar ook ooit naar boven geweest, heb hele mooie foto's van mijn man met onze oudste op zijn rug in de rugdrager en daarachter het mooie uitzicht.

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 07 sep 2009, 13:55 »
Wij zijn vorig jaar met de kabelbaan omhoog gegaan en we zijn naar beneden gelopen via de mountain bike pad.
Die werd die dag niet gebruikt .
Leuke wandeling maar is wel een aanslag op de knieen.

De kabelbaan gaat geloof ik naar 650 meter hoogte en uitzicht is erg mooi mits het weer goed is.

Meer info en uitzicht te zien op  http://www.nevisrange.co.uk/

Offline eefkepeefke

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 07 sep 2009, 14:51 »
Hierbij wat van de foto's waar ik het over had.

Offline It Swarte Skiep

• Schotland fan
  • Born to be sheep
« Reactie #6 Gepost op: 07 sep 2009, 18:44 »
Wij zijn vorig jaar met de kabelbaan omhoog gegaan en we zijn naar beneden gelopen via de mountain bike pad.

Je kan beneden natuurlijk ook een mountainbike huren en die aan de gondel haken en dan op de fiets weer naar beneden. Volgens Macstonemountain staat dat gelijk aan zelfmoord.  :headache2

Wij hadden ook een geweldig uitzicht op de Aonach Mor !!

Offline Toeter

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 07 sep 2009, 19:03 »
Bedankt voor de reacties en de mooie foto's.

Ik hou dit zeker in gedachten als we over een paar weekjes weer naar het mooie Schotland gaan.

Bij mooi weer gaan we zeker met de kabelbaan de heuvel op. Als het slecht weer is, of bij dichte mist slaan we de Ben Nevis over. Maar dan hebben we wel weer een reden om nog een keer terug te gaan naar dit mooie gebied.

Toeter

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 07 sep 2009, 20:58 »
Je kan beneden natuurlijk ook een mountainbike huren en die aan de gondel haken en dan op de fiets weer naar beneden. Volgens Macstonemountain staat dat gelijk aan zelfmoord.  :headache2

Wij hadden ook een geweldig uitzicht op de Aonach Mor !!

Ik sluit me daar bij aan.  Ik zou daar voor geen goud met een fiets vanaf rijden.
We hebben bij highland resque op tv wel gezien wat voor ongelukken er kunnen gebeuren.

Offline mary

• Schotland fan
  • Mary Street...bestaat echt
« Reactie #9 Gepost op: 23 sep 2009, 22:29 »
Gentle people...
De kabelbaan ligt een eindje van The Ben af... de mensen die denken dat ze bovenop de Ben Nevis zijn geweest moet ik jammer genoeg teleurstellen..wrong mountain...het gaat hier om " Adnach Mor" 4006 voet hoog..vanaf de top  kan je The Ben wel zien liggen.

Offline Erik

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 24 sep 2009, 15:42 »

Deze foto is gemaakt op ongeveer 650 meter hoogte (Aonach Mor).
Het stukje berg wat je rechts van het midden ziet is de Ben Nevis.
An áit a bhfuil do chroí is ann a thabharfas do chosa thú

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 24 sep 2009, 17:27 »
en dan te bedenken dat ik daar twee keer bovenop heb gestaan :sunny:

Offline Erik

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 24 sep 2009, 20:41 »
en dan te bedenken dat ik daar twee keer bovenop heb gestaan :sunny:
Knap gedaan hoor  :icon_thumleft:
An áit a bhfuil do chroí is ann a thabharfas do chosa thú

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 24 sep 2009, 20:48 »
drie maal is scheepsrecht zeggen ze, maar dan moet ik eerst heftig aan mijn conditie gaan werken vrees ik  :laughing7: :drunken_smilie:. eerste keer was in 1993, tweede keer in 1997

Was wel erg gaaf. De eerste keer hadden we ook nog goed weer, en een fantastisch uitzicht. De tweede keer was het bovenop mistig, geen uitzicht dus. Vond ik erg jammer voor de mensen die er voor het eerst bovenop stonden.
Zal nog eens gaan kijken voor wat foto's erven ( moet ik even een fotoalbum slopen vrees ik :laughing8:)

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 24 sep 2009, 21:26 »
Wij hebben hem 5 jaar geleden gedaan, ongeoefend naar boven, 3 dagen niet kunnen lopen van de spierpijn haha, maar wat een uitzicht  :hello2: Wij hadden prachtig weer die dag, ik verbrand nooit, maar toen wel hoor. het was op de top 24 graden, heel uitzonderlijk! Zodra we weer in de buurt zijn, wil ik hem absoluut nog eens lopen, gelukkig ben ik nu wat meer getraind.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 24 sep 2009, 21:27 »
Trouwens met een kabelbaan is altijd wel leuk hoor, ook die bij het skigebied in Glencoe.

Offline eefkepeefke

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 03 nov 2009, 14:45 »
Even over die kabelbaan bij Glencoe: heeft iemand daar al ooit gebruik van gemaakt? Hoe was dat? Wat waren de kosten ongeveer? etc. etc.  ;)

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 04 nov 2009, 08:51 »
Ja, wij een paar jaar geleden. Heel erg leuk om een keer mee te maken. we betaalden toen iets van 4,50 pp. En van daaruit zijn we doorgelopen.
Op onze website kan je de foto's zien.

Offline eefkepeefke

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 04 nov 2009, 10:02 »
Wauw, dat zag er goed uit. Daar wil ik dus echt wel heen, hè! Joost en ik zijn gek op het gebied rond Buachaille Etive Mor, maar doordat mijn conditie altijd een beetje pet was, kwam het nooit van lange wandelingen daar. Het lijkt erop dat we voor de kerst er nog even tussenuit gaan met z'n tweetjes en dan is dit misschien wel iets om te doen. Lekker genieten van het uitzicht (als het tenminste niet te bewolkt is).  Kzie net online dat het pas "late december" opengaat, maar ja, je kunt er natuurlijk altijd heen rijden om te kijken wat er wel te doen is.....