Auteur Topic: Welke route rijden jullie van Harwich naar Schotland  (gelezen 4522 keer)

Scotland-lovers

• Gast
Welke route rijden jullie van Harwich naar Schotland
« Gepost op: 08 apr 2006, 18:46 »
Er zijn legio mogelijkheden om vanaf de boot in Harwich naar Schotland te komen.

E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van vervoersmiddel, overnachtingsmanier, grootte van de groep, maar ook van snelheid(haast) of relaxed met tussenstops.

Wij zijn vorig jaar voor het eerste via Harwich binnengekomen, en hebben onze eerste overnachting toen op de camping in de Yorkshiredales gemaakt (Akebar Park). We reden met de eigen auto en kamperen met de tent (2 personen). We houden niet van snelwegen, maar een mens wil toch wel een beetje vooruit komen nietwaar? Ook proberen we de grote steden te mijden. Hoe we nu precies hebben gereden, hebben we niet genoteerd. Wel hebben we regelmatig de snelweg bewust verlaten om even aan een binnenweggetje te kunnen pauzeren.

Elke keer (een goede gewoonte geworden) komen we Schotland binnen bij Carter Bar aan de A68. Vanaf dat moment voelen we ons echt thuis en begint het echte genieten.....

Dit jaar gaan we de gereden route met de pocket-pc loggen. Op die manier kunnen we dan ook de foto-gegevens makkelijker geografisch plaatsen.

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Re: Welke route rijden jullie van Harwich naar Schotland
« Reactie #1 Gepost op: 08 apr 2006, 19:53 »
Afgelopen jaar zijn we vanaf Harwich naar via Colchester de A12 en A14 langs Cambridge gereden. Vervlogens de M1 op en toen een nieuwe tolweg ten noorden van Manchester om over M6 naar het Lake District te rijden. De tweede week zijn we toen de M6/M74 en de A702 overgereden.

De terugweg hebben we het eerste stuk dezelfde route gereden, maar bij Penrith de A66 genomen om bij Scotch Corner de A1 op te rijden naar York te rijden. De dag erna via de A1 en een omweg door het Sherwood Forest weer de A14/A12 naar Harwich genomen.

Je ziet, voornamelijk snelweg omdat je toch snel wilt reizen, maar een mooie omweg pakken we ook mee (als de tijd het toe laat).

Dit jaar zullen we globaal dezelfde route rijden omdat we op de heenweg een overnachting bij Carlisle hebben en daarna naar Loch Ness gaan. De terugweg zal er ander uitzien omdat we een overnachting bij Stoke-on-Trent hebben en (bij genoeg tijd) nog even bij "Jimmy's Farm" langs willen (was te zien in de tv-serie "het roer om").

De basisroute plan ik thuis altijd met Mappoint. Ik zet de stops erin en laat dan de snelste route berekenen.
Helaas kan ik dat niet exporteren naar TomTom dus de stops moet ik daarna ook nog even handmatig in TomTom invoeren. Ik maak daarvoor geen reisplan maar alleen favorieten waar ik dan achtereenvolgens naartoe navigeer. En natuurlijk gaat de al oude Michelin plattegrond in ringband gewoon mee.