Auteur Topic: Wij gaan 7 september weg  (gelezen 15785 keer)

Offline mary

• Schotland fan
  • Mary Street...bestaat echt
Re: Wij gaan 7 september weg
« Reactie #25 Gepost op: 06 sep 2006, 20:19 »
sas,geniet ervan!!!!!!

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #26 Gepost op: 12 sep 2006, 14:49 »
Hoi Saskia en Aarjen,

jullie lezen dit vast nog wel ergens in een internetcafe in Glasgow of elders: geniet van het mooie weer dat we hebben achtergelaten  :sunny:.
We zijn Glasgow de 9e doorgereden en hebben uitbundig naar alle hotels en B&B's gezwaaid (en de pubs niet te vergeten!).

Heel veel plezier  :wave:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #27 Gepost op: 14 sep 2006, 18:06 »
Hoi allemaal!

We zitten nu net in Glasgow, internet in het hotel (gratis!)(het internet dan, niet het verblijf  :tongue3:). Vandaag is de eerste dag dat het regent, voorderest zonnig weer gehad en de laatste paar dagen bewolkt met af en toe zon. En ik heb vanaf Cumbrae naar Arran gezwaaid (er is een foto van als bewijs, die komt wel als ik terug ben in Nederland).
Aarjens eerste rijervaring op het vasteland begon gelijk goed met links rijden in de drukke vrijdagavondspits rond Prestwick Airport, ging soms maar net goed haha. Ayr was geweldig, de stad zelf niet echt, maar schitterend weer en een kamer met uitzicht op Arran, erg mooi strand en zaterdag 140 mile gereden door het zuidwesten, zonnig weer aan de kust en wat bewolkter inlands, maar echt supermooi! Cumbrae was leuk, lekker klein eilandje, veel gewandeld en fietsen gehuurd en het B&B in de kerk was echt te gek! Daarna naar Bute, ook een heerlijk eiland maar eigenlijk net te kort voor 2 nachtjes. En dus vandaag in Glasgow gearriveerd.
Verder had ik voor de grap meegedaan met een competitie om kaartjes te winnen voor een album release party van The Fratellis, en raad eens wat ik gister in mijn mailbox vond toen ik toch maar even checkte om te kijken of ik toevallig niet had gewonnen? Een invite om vanavond met een bus naar een geheime locatie met 34 andere lucky mensen naar die party te gaan, inclusief buffet en drank, geheel gratis, en een exclusief live optreden!!! Een prima begin van onze Glasgow-vakantie  :laughing7: Dus nu snel even douchen, richting het centrum van Glasgow en vanavond lekker feesten, Heerlijk :D:D:D:D:D:D

Marien

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 14 sep 2006, 18:34 »
Hee, wat geweldig zeg!!  :icon_thumleft: :icon_thumleft: Bofferts hoor! Maarre was het niet alleen voor Uk residents only? Zie ik namelijk vaak bij UK wedstrijden staan. Veel plezier en we horen wel hoe het was!!

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #29 Gepost op: 14 sep 2006, 18:40 »
ha die Sas,

Veel plezier nog en genieten he?

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 14 sep 2006, 22:58 »
Fijn Sas,dat geheime uitje is echt een bonus,jullie vacantie kan echt niet meer stuk he? :sunny: Geniet ze? :wave:

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #31 Gepost op: 15 sep 2006, 06:52 »
enne hoe was het?

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #32 Gepost op: 15 sep 2006, 17:57 »
enne hoe was het?

Het was in 1 woord geweldig! In eerste instantie was ik ook bang dat het UK only was, omdat alle wedstrijden die die platenmaatschappij tot nu toe heeft gehouden altijd UK only waren. Maar deze keer niet, gelukkig!!! (alleen een klein foutje, door tegen me te zeggen: are you the girl who came all the way from Germany?? :laughing8:).
Heel veel leuke mensen ontmoet in de bus, die ik alleen kende via internet op het forum van de band. Vanuit Glasgow reden we richting het noorden, niemand had enig idee waar we zouden uitkomen en na bijna een uur rijden kwamen we uit bij Culcreuch Castle[/b]. Een doedelzakspeler stond er om ons te verwelkomen en daarna was het zuipen geblazen hihi. Alle Schotten netjes in de rij voor de bar, maar wel allemaal 10 flesjes bier elk bestellen. En een goed optreden, echt te gek!! En de zaal was ook super, raar om in zo'n lokatie ineens een concertbezoeker te zijn ipv toerist. Daarna in het stikkedonker terug naar Glasgow, pfoe, wat eng zeg om daar te rijden met die haarspeldbochten in zo'n bus! Echt een geweldige avond gehad  :icon_thumleft:

Vandaag ook een fijne dag gehad, we zijn in Glasgow gebleven en hebben wat musea bezocht, in de zon gezeten en lekker rondgewandeld, zodirect lekker ergens iets eten en vrienden opzoeken voor een avondje uit  :drinky

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 15 sep 2006, 18:47 »
Hoy bofbips,wat een schitterende lokatie. Posh hoor? :laughing8: Was het concert in een van die superduperluxe kamers? ?? :confused2: Leuk meid dat je gewoon kunt forummen tijdens je vacantie (verslaafde? ?:laughing7:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #34 Gepost op: 19 sep 2006, 19:25 »
Hihi, nou even een officieel berichtje dat ik weer terug ben (en Aarjen ook). Hopelijk is het verslag zo snel mogelijk online, we hebben alleen veel panorama foto's gemaakt en laten we nu de cd met software van onze camera kwijt zijn waarmee we deze mooi aan elkaar kunnen plakken. Waarschijnlijk al vorig jaar na de verhuizing, maar niet eerder opgemerkt.. Dus de foto's moeten nog even wachten totdat we een nieuwe software cd hebben ontvangen van Canon.
Het is aan de ene kant heerlijk om weer thuis te zijn (ik heb onze ratten heel erg gemist), maar aan de andere kant had ik nog wel veel langer willen blijven. Van de plannen om dagtochten vanuit Glasgow te maken is niets terecht gekomen, we hebben de 3 1/2 dag in de stad doorgebracht, lekker eekhoorntjes kijken in Kelvingrove Park en door West End heen slenteren, thee drinken met vrienden en natuurlijk op de hoho-bus.

Nog even een snelle impressie: het optreden van The Fratellis vond plaats in een soort luxe hal, die volgens mij ook gebruikt wordt voor trouwerijen:

En de reden waarom niet alle foto's van die avond gelukt zijn? :laughing7: :tongue3::

Marien

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 19 sep 2006, 20:27 »
Welkom thuis!! Dat je nog maar even een hele tijd kan nagenieten!!

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #36 Gepost op: 19 sep 2006, 21:28 »
En de reden waarom niet alle foto's van die avond gelukt zijn? ?:? ?(gevolgd door foto)

:laughing8: :laughing8:

Welkom thuis (gelukzak), en volgende keer je lievelingen meenemen ?? :laughing7:

Koen

PS: inderdaad, bij Mc D hebben ze ook brownies, donuts en thee...
En : goede keus van fotoapparatuur, volgens mijn vriendin, Kristel.? (zij werkt bij die firma? :icon_smile:)

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #37 Gepost op: 20 sep 2006, 07:53 »
Welkom terug Sas,
ben zeer benieuwd naar alle ervaringen. en vooral, wat vond je van de omgeving van Ayrshire? en dan vooral de kustweg. Jij had heel wat mooier weer dan wij, dus dan moet het nog mooier zijn geweest?
Vielen de afstanden wat mee?

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #38 Gepost op: 26 sep 2006, 23:20 »
Welkom terug Sas,
ben zeer benieuwd naar alle ervaringen. en vooral, wat vond je van de omgeving van Ayrshire? en dan vooral de kustweg. Jij had heel wat mooier weer dan wij, dus dan moet het nog mooier zijn geweest?
Vielen de afstanden wat mee?

De afstanden vielen op zich wel mee, met veel stops onderweg zijn we toch een hele dag zoet geweest met 140 mijl (voor ons echt een gigantische afstand). De omgeving, meer richting het zuiden (en vooral in Galloway) vond ik het toch wat mooier worden, al die dorpjes en kustplaatsen gaan wel verdacht veel op elkaar lijken, en al die golfbanen :tongue3:. Maar zeker een mooi gebied! De kustroute was schitterend, mede dankzij het mooie weer. Alleen de Electric Brae, die was kapot want we merkten er helemaal niets van :icon_pale: Van Ayr naar Largs en van Largs naar Wemyss Bay viel erg mee, alhoewel we wel gewoon de doorgaande (snelle) weg hebben genomen. Op Cumbrae hebben we de auto alleen maar gebruikt om van de boot naar het dorpje te komen en weer terug, voorderest gewandeld en fietsen gehuurd, en Bute was ook goed te doen met de auto (alhoewel ik wel wat meer had willen wandelen daar, maarja, te weinig tijd..).
Het duurt nog wel even voordat het vakantieverslag online is, eerst nog even wachten op de software cd!

Tot die tijd alvast even wat plaatjes vanaf het strand van Ayr (ze lijken verdacht veel op de foto's van Lies & Teije? :hypocriet):

De zon gaat onder achter Arran

Het silhouet van Greenan Castle in de avondlucht