Auteur Topic: Wij gaan 7 september weg  (gelezen 15815 keer)

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Wij gaan 7 september weg
« Gepost op: 03 apr 2006, 17:09 »
De boot is geboekt, Aarjen heeft vrij (en ik moet het nog regelen, maar op mijn werk doen ze niet zo moeilijk over vrije dagen, gelukkig) en dus gaan we in September lekker anderhalve week weg? :icon_biggrin:

We moeten nog even kijken waar we precies heen gaan, waarschijnlijk starten we in Ayr (2n. + huurauto), daarna door naar de eilanden Cumbrae (2n.) en Bute (2n. huurauto inleveren) en dan nog een lang weekend in Glasgow (4n.). En dat laatste weekend wordt ook gelijk het drukst :laughing7: De favorieten-lijst staat al vol met dagtochten vanuit Glasgow met het OV, en de avonden hebben anderen al voor ons volgepland? 8)

Dus Wilma, als je nog een leuke route hebt voor 1 dag in Ayrshire, als je zodirect terugkomt? :tongue3:

Offline Wilma

• Schotland fan
Re: Wij gaan 7 september weg
« Reactie #1 Gepost op: 03 apr 2006, 20:39 »
geweldig meid, dat je nog lekker kunt gaan, had op andere topic wat neergezet, maar las het hier al. Ik hou het in de gaten hoor, leuke route.
Ik heb er ook heel veel zin in hoor, nog nauwelijks 6 weken en dan gaan wij weer.
BEn ik vast alleen hier op dit forum in augustus/september??????

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 03 apr 2006, 23:17 »
Sas,fijn dat de kogel door de kerk is,wat een lekker vol program. Leuk zo met die huurauto. Je Glasgow vraag zag ik eerder,dus zie daar.En Wilma je zit hier dan inderdaad erg allenig,want in die periode gaan wij ook weer weg 12 dgn naar (off Topic :icon_biggrin: Kreta)

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2006, 21:31 »
 :hello2:
Snelle jelles als we zijn, is alle accommodatie al geboekt.

De eerste nacht op de boot van IJmuiden naar Newcastle
Eerst 2 nachten in Ayr. (5 Arran Terrace)
Daarna 2 nachten op Cumbrae, in Millport. (The College)
Dan 2 nachten op Bute, in Rothesay. (Argyle House)
En tot slot 4 nachten in Glasgow (Belgrave Hotel)
En dan weer terug vanuit Newcastle naar IJmuiden...

Eigenlijk hakt qua B&B budget alleen Cumbrae erin, maar we wilden de kans op zo'n aparte overnachtingsplek niet laten schieten. Duurder dan de rest, maar wel comfortabeler dan bij iemand op een matrasje in een flat :icon_pale:)
We moeten alleen nog een autoverhuur bedrijf zoeken, waarschijnlijk op Prestwick Airport, daar zitten toch de meeste (en goedkoopste) verhuurbedrijven, en nog een voordeel: de openingstijden zijn veel ruimer.

Volgens een OV-planner op internet was het verstandig om de treinreis van Newcastle naar Glasgow (eventueel via Edinburgh), of rechtstreeks naar Ayr te reserveren, is dat echt nodig? We reserveren voor zoiets liever juist niet, wie weet zijn we pas later van boord in Newcastle of zoiets.

Als iemand voor een leuk huurautootje voor een week in de Ayr/Prestwick regio nog tips heeft (liefst dicht bij een station), ze zijn meer dan welkom (of als een van de B&B's je bekend voorkomt en echt niet bevallen is, ook graag melden haha, dan kunnen we naar iets anders op zoek? :tongue3:)

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 27 mei 2006, 21:39 »
Leuk h? alles plannen! Jullie zijn inderdaad snel, ik moet nog beginnen!
Een trein reserveren lijkt me echt wel overdreven,  wij zijn van Stirling naar Edinburgh met de trein geweest, best wel druk maar prima te doen.

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 27 mei 2006, 21:40 »
meid wat een uitgezoek.Mazzel dat alle acco's achter elkaar geboekt konden worden.Wat raar om die trein voor te moeten boeken,zei jij zelf niet dat zoiets niet hoefde??

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #6 Gepost op: 27 mei 2006, 21:47 »
Wat raar om die trein voor te moeten boeken,zei jij zelf niet dat zoiets niet hoefde??

Nou, op de Schotse stukken is het in mijn ervaring nooit zo druk (zelfs op drukke stukken van Glasgow naar Edinburgh/Stirling in de spits, dan kun je altijd nog wel een zitplaats vinden).. Maar voor lang stukken door de UK heen, is het meestal wel reserveerbaar (bijv, dat je van London naar Edinburgh reserveert zodat je zeker een (dezelfde) stoel hebt voor de hele reis). Maar er rijden genoeg treinen van Newcastle naar Glasgow/Edi/Ayr denk ik, dus.. we zien het wel? :icon_smile:

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 27 mei 2006, 22:48 »
O Sas, wat leuk dat het allemaal al geboekt is. Ik geniet helemaal met je mee hoor :icon_sunny:
En vooral dat je in de buurt van ons zit, waar wij zaten.
Ben ook echt benieuwd naar die b&b enzo.
Nog een paar maandjes, het gaat echt zo voorbij hoor.

Marien

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 27 mei 2006, 22:51 »
Niet zo snel hoor, want dan zit onze vakantie er al heel lang op!  :crybaby2:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #9 Gepost op: 29 mei 2006, 22:14 »
Niet zo snel hoor, want dan zit onze vakantie er al heel lang op!? :crybaby2:

Dan mag je al bijna weer  :tongue3:
Wilma, ik denk dat wij hetzelfde probleem hebben met Ayrshire dan dat jij met Arran had: maar 1/anderhalf dagje, wat moeten we daar allemaal in gaan proppen?

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 29 mei 2006, 22:22 »
Waar ben je dan precies?
Wil je wandelen?
tja, uhhhhhh

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #11 Gepost op: 29 mei 2006, 22:39 »
We overnachten 2 nachten in Ayr, maar de eerste halve dag zijn we al grotendeels kwijt met treinen vanuit Newcastle (nouja, 'kwijt', volgens mij is dat best een mooie rit). Het liefst huren we dan meteen 's middags een auto zodat we laat in de middag/avond nog wat kunnen toeren door de buurt.
Loch Trool ziet er heel mooi uit, rondwandelen duurt ongeveer 3 uur volgens een brochure. Misschien via de kust weer terug richting Ayr? In ieder geval willen we richting het zuiden, later gaan we toch alweer langs de kust noordwaarts richting Largs en Wemyss Bay. Ik heb geen idee hoe lang het duurt om die stukken richting het zuiden te rijden, totaal geen ervaring mee..
Wandelen houden we wel van! Een beetje klimmen en dalen is ook geen probleem (zie: ben lomond in 2003 met een dikke kater :tongue3:)

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 30 mei 2006, 13:12 »
Oke, Ayr, was vlak bij ons, we reden het iedere keer binnen het uur. Dan weet ik zo'n beetje de tijden wel.
Van ons (Dailly) naar Glen Trool daar deden we plm anderhalf uur over.
bij het visitor centre van glen Trool heb je diverse boswandelingen.  van 5 km tot plm 10 km.
wij hebben de gele gedaan van anderhalf uur. wel leuke, niet te moeilijke wandeling met waterval(letje) afhankelijk of het geregend heeft of niet en langs het water met de black stones. Leuke wandeling hoor. Maar wil je echt mooi wandelen en die wandeling duurt  goed 4 uur en de zicht is goed, doe dan de Merrick bij Bruce Stone, die echt geweldig!!!!!
Beschrijving heb ik nog wel ergens staan, maar het pad wijst zich vanzelf.
Die uitzicht  wauw. Een klein stukje heftig pad, maar echt wel te doen hoor.
En de mull of Galloway, die zou ik ook pakken dat is ook ruim 2 a 3 uur rijden vanuit Dailly.
Leuke omgeving, met leuke plaatjes en ook uitzichten over ierland isle of mann.
En pak direkt dan de kustweg vanaf Stranraer naar boven richting Ayr.
O man, wat een heimwee heb ik hier.
zo voldoende? of moet ik nog meer vertellen?

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #13 Gepost op: 30 mei 2006, 17:23 »
Te gek Wilma, dankjewel. Ik denk dat we daar wel een dag mee aan de gang kunnen  :icon_thumleft:
Jij heimwee, ik voorpret  :confused2:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #14 Gepost op: 25 jul 2006, 00:00 »
Oh de voorpret: ik hoorde net dat we in Glasgow zijn tijdens het Freshers Weekend van o.a. de Art School en de Uni's (dat betekent heel veel studenten en? :drinky "pretty mad parties" :icon_thumleft:) + nog een verjaardag van een vriend, ik hoop dat we overdag nog een beetje leven om wat van de stad + omgeving te zien wat we nog niet gezien hebben :tongue3:. In ieder geval staan New Lanark, Dumbarton + Loch Lomond en het zuiden van Glasgow op de things-to-do lijst (ohja, en de HOHO tour natuurlijk die vlak langs het hotel komt, erg handig).

Ik denk dat we de Merrick links (of rechts) laten liggen in de eerste dagen Ayrshire/Galloway, maar wel een bezoekje doen aan Glen Trool voor een minder lange wandeling, dan hebben we nog wat tijd over om meer dingen in het zuid-westen te bekijken en bewandelen. Ik heb nu iets van 6 wandelingen voor anderhalve dag daar, dat wordt een moeilijke keuze :sad1:. Cumbrae wordt waarschijnlijk het rustpunt tijdens de vakantie (subtiel omschreven door iemand als: aw no, you're not going to Alcatraz are ye?) :laughing7:

Vrijdagavond nog even een credit card omzetting regelen voor de huurauto en dan mag het heeeel snel september worden?(niet voor degenen die in augustus op vakantie gaan natuurlijk) :icon_biggrin:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #15 Gepost op: 04 sep 2006, 22:22 »
Bijna zover, morgen mijn laatste dagje werken, woensdag de tas inpakken en donderdag mogen we eindelijk aan boord! Alles is geregeld, eindelijk, na alle 'ellende' met Alamo zijn we er helemaal klaar voor  :icon_thumleft:

Nog een last minute vraagje: voor een mooie dagwandeling bij Loch Lomond, is Tarbet een aanrader (gezien het treinstation met rechtstreekse verbinding met Glasgow)??

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 04 sep 2006, 22:45 »
Weet niets over welke ellende dan ook met Alamo!??maar wens je sterkte.

En dan alvast heel veel plezier!! :icon_sunny: :wave:

Offline lucsa

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 05 sep 2006, 00:13 »
Veel plezier ginder Sas. :wave:
Tot ergens onderweg
Groetjes
Sabien & Luc

[img]http://lu

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 05 sep 2006, 10:22 »
Sterkte met 'alamo'? :icon_scratch: en heel erg veel plezier en lol? :icon_thumleft:? in je welverdiende vacantie :drinky :bagpipe

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #19 Gepost op: 05 sep 2006, 12:31 »
Weet niets over welke ellende dan ook met Alamo!??maar wens je sterkte.

En dan alvast heel veel plezier!! :icon_sunny: :wave:

Dank jullie wel allemaal!
Bij Alamo hebben we de boekingsgegevens overgezet op Aarjens naam, omdat ik de creditcard had maar geen rijbewijs, en Aarjen wel een rijbewijs maar geen credit card. Hebben we een credit card voor Aarjen geregeld en de boeking over laten zetten, kregen we tot 2 keer toe een verkeerde rekening (waar ik nog steeds als bestuurder stond), is nu gelukkig allemaal goed opgelost, petje af voor de telefonische hulpdienst! Gisteren dus eindelijk de vouchers gekregen voor de huurauto op Aarjens naam.

Marien

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 05 sep 2006, 12:51 »
Vandaar! Hee, heel veel plezier en kom weer met veel nieuwe ervaringen terug! De meeting duurt dan ook niet zo lang meer, dus dan kan je alles lekker persoonlijk vertellen!  :laughing7: En zwaai je nog even naar Lies en Teije?  :wave:

angel

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 05 sep 2006, 14:55 »
hoi sas, hopelijk nog op de valreep en lees je dit nog voordat je weg gaat. mijn vriend woont in ayrshire en ik ben nu ook in schotland!!! wat je absoluut moet gaan bekijken is loch lomond daar moet je naar toe dat is wel zo mooi!!!!!! en inderdaad langs de kust weer terug naar ayr is ook heel mooi. vooral largs is een leuk plaatstje!!!! ach alles is gewoon leuk en mooi!!!!!!!! ik ben zelf afgelopen zondag naar de autoraces op knockhill geweest dat was helemaal super gaaf!!!! en voor de rest van de week ga ik gewoon lekker genieten. het weer is ook redelijk af en toe een bui en het wordt wat frisser 's avonds, maar goed dat zal in nedeland ook wel zo zijn.

nou heel heel veel plezier en geniet ervan.

groetjes angel

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #22 Gepost op: 05 sep 2006, 16:47 »
He Sas,

Heel veel plezier in Scotland! Eindelijk :laughing7: mag jij nu eens......
Geniet ervan, kom terug met mooie verhalen en tot ziens bij de meeting!
groetjes Wilma

jantina

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 06 sep 2006, 07:37 »
Hoi Sas,

Een hele fijne vacantie!!!!
Geniet ervan en ik kijk uit naar de verhalen!

Groetjes, Jantina

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #24 Gepost op: 06 sep 2006, 20:13 »
hoi sas, hopelijk nog op de valreep en lees je dit nog voordat je weg gaat. mijn vriend woont in ayrshire en ik ben nu ook in schotland!!! wat je absoluut moet gaan bekijken is loch lomond daar moet je naar toe dat is wel zo mooi!!!!!! en inderdaad langs de kust weer terug naar ayr is ook heel mooi. vooral largs is een leuk plaatstje!!!! ach alles is gewoon leuk en mooi!!!!!!!! ik ben zelf afgelopen zondag naar de autoraces op knockhill geweest dat was helemaal super gaaf!!!! en voor de rest van de week ga ik gewoon lekker genieten. het weer is ook redelijk af en toe een bui en het wordt wat frisser 's avonds, maar goed dat zal in nedeland ook wel zo zijn.

nou heel heel veel plezier en geniet ervan.

groetjes angel

In 2003 hebben we Loch Lomond gezien vanaf de top van Ben Lomond, zo mooi en speciaal als toen zal het wel nooit meer worden, maar inderdaad zo mooi daar! Net nog even wat leuke wandelingen gevonden vanuit Tarbet. En iedereen is lyrisch over Largs, daar nemen we ook even de tijd voor een wandeling. Lucky you dat je daar nu lekker zit hoor!!
We nemen warme kleding mee voor 's avonds, genoeg truien mee, de tas staat al ingepakt en klaar. Ik heb er zo'n zin in! Vandaag afscheidspannenkoeken gegeten met wat vrienden in de stad, met zicht op de haven, maar die bergen en heuvels en pints cider lokken al?:tongue3:

En het weerbericht voor dit weekend: http://www.bbc.co.uk/weather/ukweather/sscotland/
Let eens op al die zonnetjes in Ayr en ietsje verder zuid op vrijdag en zaterdag, hopelijk treffen we het daarna ook met het weer?:icon_sunny: