Auteur Topic: nog 2 weken  (gelezen 11559 keer)

Offline Wynn

• Schotland fan
  • The Witch
nog 2 weken
« Gepost op: 03 apr 2006, 14:25 »
En dan mag ik weer naar Schotland. Met een vriendin. 16 april gaan we op de ferry IJmuiden Newcastle... We delen een ruime week een huisje in the Highlands en daarna breng ik haar naar de trein in Edingburgh waarna ze naar vrienden in Engeland gaat en ik ga weer terug richting the Highlands waar ik nog niet weet waar ik heen ga op dit moment. Waarschijnlijk Mallaig. Tot eind april en dan ga ik richting Yorkshire waar ik nog wat vrienden op ga zoeken ...
Ik moet de terugreis nog boeken ergens begin mei :) dat ga ik van de week doen....? Maar goed ik heb er veel zin in :)

Op het programma staan zeker (al dan niet weer;)) een bezoek aan Clava Cairns, Corimony Chamber, Glen Affric, Glenelg Brochs met name the 3th one.. die heb ik nog niet gevonden omdat de laatste keer dat ik daar was het weer zodanig omsloeg dat ik de zandweg niet verder op wilde rijden.. Ik was alleen en het leek me verstandiger om terug te gaan.. Dun Troddan en Dun Telve had ik wel al bezichtigd :)
Als ik richting Mallaig ga dan kom ik langs Glenfinnan .. zie ik het standbeeld van the Highlander en wederom een goed stuk van de geschiedenis (er is daar ook een visitorscentrum met een hoop informatie) De rest van wat ik wil zien beslis ik ter plaatse...

:wave:
There is no coincidence...

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Re: nog 2 weken
« Reactie #1 Gepost op: 03 apr 2006, 17:12 »
 :hello2: lekker hoor!! En zo snel al!  :thumbsup:

Offline Wynn

• Schotland fan
  • The Witch
« Reactie #2 Gepost op: 06 apr 2006, 20:12 »
ja echt wel.. en ik ben al lijstjes aan het maken over wat ik mee wil ... lol ach eigenlijk zijn we op de terugweg de april reis alweer aan eht plannen voor het jaar erop...  :happy10: in april ga ik altijd met een vriendin een week.. dat doen we dit jaar voor de derde keer en dat gaat geweldig.. zij heeft 5 kinderen en een druk leven en ik 3 kinderen en een druk leven samen houden we een soort van sabatical daar in Schotland.. zij leest de hele dag en ik bezoek sites of ik lees ..  of wandel.... :)

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 07 apr 2006, 08:39 »
lekker he, zo snel al, nog 5 weekjes en ik ga ook, heb er veel zin in, tijd gaat zo snel, voor je het weet ben je weer terug.

Offline Wynn

• Schotland fan
  • The Witch
« Reactie #4 Gepost op: 08 apr 2006, 00:52 »
lekker he, zo snel al, nog 5 weekjes en ik ga ook, heb er veel zin in, tijd gaat zo snel, voor je het weet ben je weer terug.

van 1 van mijn schotse vrienden mag ik geen dagen tellen tot ik op reis mag naar Schotland want hij zegt dat wens je je tijd weg en dat kan nooit de bedoeling zijn .. ik doe dus mijn best niet te tellen maar weet in mijn achterhoofd dat ik over negen dagen op reis ga ... hahahahah..en wat Heather en ik altijd tegen elkaar zeggen we gaan ons vreselijk vervelen dan duurt onze vakantie langer ;)

Ja tijd vliegt... veel te snel.
lekker vijf weken dat klinkt als aflossing van de wacht  :icon_biggrin: ik weer terug in Holland en jij in Schotland  :laughing7:

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 08 apr 2006, 09:54 »
haha, ben net soms een klein kind, tel al jaren geen dagen meer af met verjaardagen enzo :laughing7: maar, wat ben ik blij dat het nog maar 5 weekjes is, en dat de tijd zo snel gaat, en ik ga mij echt heeeeeeeeeeel erg vervelen hoor.

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 08 apr 2006, 14:06 »
Dus als ik het goed begrijp gaat de tijd in Schotland nog snellet dan hier.Dus eigenlijk moet :laughing7: je 4 weken weg :icon_scratch: om een 2 weeks gevoel over te houden.Leuk Wilma jij mag eerst,dan mag ik,we gaan elkaar echt allemaal aflossen

Offline Wynn

• Schotland fan
  • The Witch
« Reactie #7 Gepost op: 08 apr 2006, 16:31 »
Gewoon heerlijk genieten van je tijd daar... en rustig aandoen ... hahahaha... dan blijven de indrukken ook langer hangen ;) lol

tja... ik denk dat als je wekenlang in de regen zit dat je als Schot wel anders tegen de stilte aankijkt maar voor mij totnutoe is het heerlijk bijkomen in een minder stressvolle omgeving.. niet overal bereik hebben met je telefoon .. dat is daar meer normaal dan een uitzondering. Ik weet waar ik bereik heb en voor de rest zet ik daar mijn telefoons uit. Alleen af en toe een berichtje op een plek waar ik bereik heb (waar ik dan naar toe moet gaan) voor de verandering een verademing. En tot nu toe lukt het niet om dezelfde rust hier in Nederland te krijgen. *grijns* goed excuus voor mij om er zo nu en dan tussenuit te (blijven) gaan...  :icon_biggrin: :laughing7:

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 08 apr 2006, 17:58 »
Gek,maar ik heb het juist andersom,als ik op vakantie ben dan willen we (Bert en ik)zo snel mogelijk op pad,dus om 9 uur vaak al weg(ochtend),en dan heerlijk de hele dag wandelen,dingen bekijken,in je opnemen.De rust kan ik oproepen in mijn eigen tuin,zo s ?vonds met mijn vuurpotje,en dan een boek op schoot(niet lezen,maar vogels horen en kikkers kijken.Heerlijk.

Offline Wynn

• Schotland fan
  • The Witch
« Reactie #9 Gepost op: 09 apr 2006, 13:16 »
Gek,maar ik heb het juist andersom,als ik op vakantie ben dan willen we (Bert en ik)zo snel mogelijk op pad,dus om 9 uur vaak al weg(ochtend),en dan heerlijk de hele dag wandelen,dingen bekijken,in je opnemen.De rust kan ik oproepen in mijn eigen tuin,zo s ?vonds met mijn vuurpotje,en dan een boek op schoot(niet lezen,maar vogels horen en kikkers kijken.Heerlijk.

Lekker dat je dat kunt doen en naar kikkers en vogels luisteren is heerlijk.

Nee rust is hier altijd ver te zoeken met 3 kids en een man die member is van een motorclub is het hier meestal net de zoete inval. En als ik niet thuis ben blijft mijn telefoon afgaan.. waar zit je?? kun je effe daarlangs en dit of dat mee nemen of die of die op de terugweg ophalen.. en tja ik ben denk te makkelijk, ik doe dat wel. Ook hebben een aantal mensen een sleutel van ons huis en lopen gewoon naar binnen (soort van kind aan huis idee) OP zich vind ik dit niet erg ... maar vandaar dat ik mijn weekjes of dagen in Schotland erg? waardeer.... op het moment dat ik op reis ga en ze allemaal dag heb gezegt begint mijn *vakantie* al.?

Ik ga ook wel vroeg op pad hoor in Schotland... ligt eraan wat ik op dat moment bedacht heb. Toen ik richting Aberdeen? wilde ben ik om 7 uur op pad gegaan, heb ik hier en daar gestopt voor ruines en was ik rond 3 uur smiddags in Aberdeen. Na het eten savonds en nog wat sightseeing ben ik weer terug gereden richting Inverness.. mooie dag was dat.. :) Maar ik heb ook wel eens dat ik mn met volle maan snachts aan de wandel ga, ik kom dan vaak pas in de morgen terug en dan ga ik toch eerst een paar uur slapen.. de rest van de dag doe ik dan niets behalve zitten lezen en luisteren en kijken naar de vogels...

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 09 apr 2006, 18:57 »
Ja Wynn,nu begrijp ik een beetje wat je bedoelt en zie ik die heksenketel voor me.OK de enige manier om daaraan te ontsnappen is weg te gaan.Trouwens machtig,zo'n nachtwandeling.Staan al heel lang op mijn lijstje,zelfs al in Nederland,maar ik slaap elke keer weer door de wekker heen,en later dan 11 uur op pad ben ik weer te moe.Maar het lijkt me heel speciaal

Offline Wynn

• Schotland fan
  • The Witch
« Reactie #11 Gepost op: 09 apr 2006, 21:58 »
Stel je voor Gerda.. alleen maanlicht (bij een bijna tot helemaal volle maan wat er is als ik daar kom over een ruim weekje) lekker rustig savond eten.. lekker lezen tot een uur of 11 en dan schoenen aan jas aan en de deur uit.. stukje lopen (minuutje of 10) langs de river Moriston.. tot waar deze Loch Ness instroomd.... je hoord de waterval, het ruisen van de bomen.. en verderop het kabbelen van Loch Ness.. (ik ben het monster nog never tegen gekomen... ) En dan niemand tegenkomen.. HEERLIJK .... op de brug of op de helling bij het loch gaan zitten ..niemand ziet je en anderom ook niet.. en lekker de tijd aan jezelf hebben.. het geeft me zoveel energie.

Hmm ik zit het op te schrijven en zie me zo weer lopen en zitten daar... :) nog een weekje ;)

:happy7: :icon_biggrin:

Offline Wynn

• Schotland fan
  • The Witch
« Reactie #12 Gepost op: 13 apr 2006, 09:16 »
Tijd gaat hard, het is bijna zondag.. gisteren mijn auto nagekeken in de garage van mijn vrienden (die hebben een landrovergarage) het is weliswaar een opel kadett maar goed ik mocht toch even de brug lenen hahahahaha. De afgelopen 2 jaar zijn we met de landrover van mijn vriendin gegaan maar die was hier nodig dus gaan we met de mijne..
Anwb Irk ect. alles mee. Ben bijna klaar met inpakken.. dit is de eerste keer dat ik niet tot het laatste moment wacht met pakken lol
Alles geregeld voor de achterblijvers. (die hebben inmiddels ook hun tijd al opgedeeld in wat ze moeten en wat ze willen)
We zijn er (bijna) klaar voor  :icon_biggrin: :happy7:

Als iemand nog tips heeft waar ik internetcafe's kan vinden, graag!! Er zijn er niet veel en degene in fort Augustus daar kun je niet op hotmail komen en de meeste sites zijn ivm beveiliging gesloten .. dat schiet niet erg op als de meeste van mijn familie en vrienden en ikzelf hotmail adressen hebben.
 :wave:

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 13 apr 2006, 09:22 »
Hier is in ieder geval een kort lijstje van internetcafes te vinden: http://www.anyworkanywhere.com/ccscotland.html

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #14 Gepost op: 16 apr 2006, 13:34 »
Ik weet niet of je dit nog leest, maar een hele fijne reis toegewenst!!  :hello2:

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 16 apr 2006, 18:28 »
heel veel :icon_sunny: plezier en rust gewenst :wave:. jij legt dit seizoen ons 1e linkje :hello2: in Schotland

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #16 Gepost op: 16 apr 2006, 23:30 »
Ook van ons een hele fijne tijd gewenst!!  :hello2:

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 17 apr 2006, 09:05 »
je bent al onderweg, maar mocht je dit nog lezen, een hele fijne reis toegewenst hoor, nog ruim 3 weken en dan mag ik!

Offline Wynn

• Schotland fan
  • The Witch
« Reactie #18 Gepost op: 08 mei 2006, 22:17 »
Bedankt... ik heb genoten. De tijd vliegt gewoonweg.
op mijn fotopagina staat een selectie van de foto's die ik deze keer gemaakt heb. Ik heb veel gelopen maar ook veel in de stilte gezeten met en zonder? :icon_study:? :icon_biggrin:

de link is http://www.flickr.com/photos/luna4wynn voor degene die de foto's willen bekijken

groetjes.....? :wave:

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #19 Gepost op: 08 mei 2006, 23:44 »
Hoi Wynn,

je bent alweer terug, de tijd vliegt inderdaad! Maar gelukkig ga je redelijk binnenkort alweer, toch?
Aan de foto's te zien heb je ook nog een uitstapje naar Engeland gemaakt (Whitby).

welkom terug!

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #20 Gepost op: 09 mei 2006, 19:01 »
Welkom terug  :wave:, mooie foto's.  Loch ness zullen wij over 2 maanden ook wel vaak voor de lens krijgen  :icon_smile:  (we zitten in huisje bij Lewiston/Drumnadrochit).
Maar welke berg is dat nou, je meest favoriete en waarom?

Offline Wynn

• Schotland fan
  • The Witch
« Reactie #21 Gepost op: 09 mei 2006, 23:21 »
Het is de Sron na Muic oftewel gaelic for the pig's nose snuit van het varken.. het is een van de twee bergen, de andere heet Craig nan Eun waartussen de river Moriston Loch Ness instroomd... ertussen ligt Glen Moriston. Ik had uitzicht op de Sron na Muic vanuit het huisje. En het maakt niet uit met welke weersomstandigheden je naar de berg kijkt het blijft prachtig.. en steeds weer anders  :icon_colors:
Het is op 13 mile van Drumnadrochit als je over de A82 naar Invermoriston - fort Augustus rijd.

Offline Wynn

• Schotland fan
  • The Witch
« Reactie #22 Gepost op: 09 mei 2006, 23:24 »
Hoi Wynn,

je bent alweer terug, de tijd vliegt inderdaad! Maar gelukkig ga je redelijk binnenkort alweer, toch?
Aan de foto's te zien heb je ook nog een uitstapje naar Engeland gemaakt (Whitby).

welkom terug!

Dankjewel.. ja ik ben ook in Yorkshire geweest.. volgende maand staan er meer foto's op mijn site van Easby Abbey en Whitby Abbey en Richmond Castle enz.. maar goed ik heb een gratis account en dan mag je maar zoveel foto's per maand plaatsen .. misschien ga ik over naar een andere site om mijn foto's op te bewaren maar ik moet nog even kijken  :icon_biggrin:  voor ik terugging met de boot ben ik nog een dag of 5 in Yorkshire geweest.

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 10 mei 2006, 21:16 »
Hallo,welkom terug,? ?:tongue3: ik loop een beetje achter in de mail,maar zo te zien heb je het erg goed gehad? :icon_sunny:

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #24 Gepost op: 11 mei 2006, 08:17 »
Hoi Wynn,
welkom terug hoor, oei wat gaat die tijd hard zeg.