Reizen in Schotland > Routes door Schotland, ook GPS-routes

werking bij dubbele plaatsnaam

(1/1)

Petra:
Hallo

Gewoon nieuwsgierigheid.

Wat het gebruik van zo'n systeem betreft, toets je dan alleen de plaatsnaam in?

Het lijkt me dat je dan wel eens in de verkeerde plaats kan komen.
Op Skye bijv. Uig aan de A 855 maar ook aan een zijweg van de B 884.
Carbost aan de A 850 maar ook aan de B 8009.
Zo zullen er nog wel meer dubbele plaatsnamen zijn in Schotland lijkt me.

Het lijkt me wel komisch aangezien sommigen klakkeloos zo'n systeem geloven.

Vind zelf een kaart wel zo leuk en zal dan ook niet zo snel een GPS aanschaffen.

Groetjes Petra

ps. kent iemand zo nog meer dubbele plaatsnamen in Schotland?

RonV:
Hallo Petra,

Dat is geen probleem hoor. Als er meer dan 1 plaats is met dezelfde naam dan geeft hij al die optie met de provincienaam, postcode of wegnummer na de plaats en dan kun je dus zelf selecteren welke je bedoelt.

Er zijn heel veel plaatsen waarvan er meer dan 1 bestaan. Furnace bestaat in GB maar liefst 5 keer (2 keer in Schotland en 3 keer in Wales, waarvan 2 in dezelfde provincie)

Er zijn in Schotland 4 dorpen die Kirkmichael heten. Maar goed die liggen redelijk ver uit elkaar. Kan me niet voorstellen dat je daar een fout mee maakt.

Maar de kroon spant denk ik: Kirkton. Daar zijn er 9 van waarvan: 3 in Aberdeenshire en 2 in de buurt van Forfar. Dat kan dus verwarrend zijn.

Verder liggen er rond Alford 3 gehuchten die Milton heten en om het verwarrend te maken bestaat het gehucht Craigievar wel, maar ligt het gelijknamige kasteel enkele kilometers verderop (dichter bij Alford dan bij het gehucht).

De lijst is eindeloos lang. Een ander beroemd voorbeeld (waarover voor het plannen geen problemen bestaan, want ze liggen te ver uit elkaar) is natuurlijk in Engeland Newcastle (je hebt een Newcastle upon Tyne en een Newcastle under Lyme)

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie