Auteur Topic: Wie weet er een leuk adresje?  (gelezen 9627 keer)

Annet

• Gast
Wie weet er een leuk adresje?
« Gepost op: 30 mrt 2006, 12:28 »
Hoi, ik ben hier voor het eerst en ben nog nooit in Schotland geweest. Wij willen met onze zoons van 6 en 8 eens in de zomer naar Schotland en zoeken een leuk adresje. Ik pieker me suf wat het handigst is met kinderen. Huisje of B&B? Ik wil best een Schots ontbijt proberen maar ik weet niet of kinderen daar moeite mee hebben.  :icon_pale:
Zo'n soort Center Parcs vind ik zelf eigenlijk niet leuk, dan heb je Schotland toch niet echt gezien denk ik. O ja, we hebben zeer ondernemende knullen, die graag in de natuur kunnen ravotten of bij een riviertje met stenen e.d.  :hello2:
Wie weet er iets? Hoeft niet per se in de highlands, hoor. Mag ook aan de noordoostkant zijn.
Alvast bedankt,
Annet

Marien

• Gast
Re: Wie weet er een leuk adresje?
« Reactie #1 Gepost op: 30 mrt 2006, 17:24 »
Misschien is een farm holiday dan iets voor jullie. B.V http://www.crosswoodhill.co.uk/index.html.

Annet

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 30 mrt 2006, 20:58 »
Bedankt, ik ga meteen kijken. Lijkt me wel wat voor ons.
groetjes,
Annet

paul

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2006, 18:55 »
Dag,

Mijn naam is Paul en woon in scotland, edinburgh. Kijk eens op de volgende site http://www.visitscotland.com/. Hier kun je accomodatie op boeken. Succes!

Offline mary

• Schotland fan
  • Mary Street...bestaat echt
« Reactie #4 Gepost op: 26 mei 2006, 19:21 »
hoi Anette,
wij gingen enkele jaren geleden voor het eerst naar Schotland(omdat we er jaren van droomden) met onze zoontjes van toen;10 en 8 jaar dus ongeveer als de jouwe.Wij hebben ons toen ook afgevraagd hoe de reis er zou uitzien.Omdat het er vrij duur is om iets te huren en omdat we veel wilde zien hebben we geopteerd om een mobilhome te huren en het werd een zalige ervaring.De mobilhome huren was niet goedkoop maar je kan wel overal vrij kamperen,meestal vroegen wij ergens bij een bboer of we op zijn land mochten staan en dat mocht,zo hadden we ook meteen contact met de bevolking.Voordeel ook van de mobilhome,zeker met kinderen is dat je eten en drank kan meenemen,wat een enorme vrijheid geeft,je kan eten waar en wanneer je wilt.We hebben prachtige wandelingen gedaan,de Ben Nevis beklommen,aan een strand gestaan waar zomaar een school dolfijnen voorbij kwam gezwommen.We dede een rondreis van 4400 km. helemaal tot het noorden.Ik kan nog lang vertellen,wanneer je nog vragen hebt,vuur maar af :bagpipe

jantina

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 31 mei 2006, 09:33 »
Hallo Mary,  :wave:

Kan je mij wat meer vertellen over het huren van een mobilhome?
Hoe en waar hebben jullie dat gedaan?
Zo'n rondreis lijkt mij ook fantastisch!
Dit jaar gaan we een week naar Schotland, op een adres. Om even de sfeer te proeven. Maar... als het bevalt denk ik dat we volgend jaar gaan trekken.
Nu zitten we nog onder in Schotland, maar mijn wens is om het ook hogerop te gaan zoeken een volgende vacanties.
Tips zijn uiteraard heel erg welkom.

Groetjes, Jantina  :bagpipe

Offline mary

• Schotland fan
  • Mary Street...bestaat echt
« Reactie #6 Gepost op: 31 mei 2006, 11:35 »
Tja dat wordt een heel verhaal denk ik,maar ik doe het graag,want erover vertellen maakt me al blij.
Wij hadden de mobilhome gehuurd,hier ergens in de buurt,wel eerst lang rondgekeken want er is nogal verschil in prijzen.Je moet bijvoorbeeld letten dat je er ??n neemt zonder kilometerbeperking anders wordt het wel h??l duur.
Doordat we een mobilhome bijhadden met een grote kofferruimte konden we heel wat meenemen aan eten en drank.Dus voor de kinderen is dat ideaal als je lang onderweg bent;hebben ze honger of dorst of moeten ze plassen,geen enkle probleem.
We namen de overzet naar Dover en reden in ??n trek tot net op de grens met Schotland en daar begon eigenlijk onze rondreis.We sliepen slechts 3 keer op een camping om water te kunnen bijtanken.voor de rest sliepen we bij boeren op't erf of ergens verlaten in 't bos,zalig die stilte....
We hebben heel veel gezien en gedaan,de vrijheid die je hebt met een mobilhome is geweldig.
Het feit dat je zelf(meestal) je potje kookt maakt het betaalbaar en leuk voor de kinderen.We gingen wel ??nmaal uitgebreid ontbijten,gingen ??n keer 's avonds uit eten en op stap, want dat moeten de kinderen ook leren vinden we.
En zoals je schreef,als je ondernemende zoontjes bij hebt is het ??n groot avontuur.Ik ga het hier voorlopig bij laten,als je nog vragen hebt,stel ze maar dan haal ik onze boek van toen er even bij voor meer info :bagpipe