Auteur Topic: KVV in Schotland?  (gelezen 12256 keer)

Offline Sonnie

• Schotland fan
KVV in Schotland?
« Gepost op: 02 jun 2009, 20:15 »
Hallo mede hondenbaasjes!
Ik was benieuwd of de grotere supermarkten in Schotland ook een kvv-merk verkopen, ik kon hier zo snel nog niets over vinden op het forum.
Sam krijgt hier altijd Carnibest en Farm Food brokken en als we in Nederland op vakantie zijn kopen we Rodi voor hem in de plaatselijke supermarkten. Hier is dat eigenlijk overal wel verkrijgbaar, maar ik heb echt geen idee hoe dat aan de andere kant van de plas is. Nu gaan we niet moeilijk doen hoor. We nemen gewoon een zak brokken mee en kopen ter plekke soepvlees, gehakt of een kipfiletje. Ook rijst en boontjes vind hij heerlijk dus Sam zal zeker niet verhongeren. Maar het zou handig zijn als het gewoon verkrijgbaar is bij de lokale ASDA's of wat ze ook hebben aan supers, vandaar de vraag  :icon_smile:
onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl

Offline MJ

• Schotland fan
Re: KVV in Schotland?
« Reactie #1 Gepost op: 03 jun 2009, 12:17 »
Hoi Sonnie,

KVV, Carnibest, Rodi... 'k moest wel even opzoeken wat het is, had er nog nooit van gehoord. Ik heb het niet gezien in de supermarkt, maar ook nooit erg opgelet.  Ik zal binnenkort eens kijken, maar ik kan vandaag geen boodschappen doen (ziek kind thuis).
Groeten, MJ

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 03 jun 2009, 12:58 »
Oh als je dat wilt doen! Zou tof zijn!! Het zou bij de diepvriesafdeling moeten liggen mochten ze het hebben. En misschien wel heel andere merken dan hier in Nederland natuurlijk.

Ik ben benieuwd!  :D

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 03 jun 2009, 13:43 »
Het zou bij de diepvriesafdeling moeten liggen

Dat had je net even iets eerder moeten zeggen ;): ik ben vanmorgen net bij zo'n grote Sainsbury's geweest, en daar hadden ze het niet. Maar ja, niet bij de diepvries gekeken dus :-\. De bal ligt nu dus bij MJ, lijkt het.
Leven en laten leven

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
« Reactie #4 Gepost op: 03 jun 2009, 16:36 »
Je moet naar de dierenwinkel. Daar heb ik wel bevroren vlees en pens gezien. Zoek voor dat je weggaat even op Google naar dierenwinkels op plaatsen waar je heen gaat. Droogvoer nemen we altijd genoeg mee. Je zou ook de Rodiworsten mee kunnen nemen. Maar vlees uit diepvries heb ik gezien in Engeland( waar we het altijd kochten) en Schotland. Bij zo' n dierenketen zaak waar ook een da praktijk houdt. Er zit er 1 in/bij Edinburg.
Margolia

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 03 jun 2009, 18:36 »
@ Roald: hmm was wel handiger geweest van me he..  :bonk Maar sowieso bedankt voor het kijken!  :icon_thumleft:

@ Goud: Ah, goed om te weten, ik zal zeker proberen uit te vinden waar de dierenwinkels zitten. Dan kan ik het iig afwisselen met brokken en zelf samengesteld eten mochten ze het hebben.
Rodiworsten geef ik Sam niet meer, daar gaat hij acuut van aan de dunne  :-X Niet zo'n goed idee dus.  ;)

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
« Reactie #6 Gepost op: 03 jun 2009, 19:09 »
Heb even voor je gegoogled, volgens mij is het Pets at Home.
http://www.accessplace.com/pet-shop.scotland/

Margolia

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 03 jun 2009, 21:08 »
Vandaag voor de tweede keer bij Sainsbury's geweest (tegen normaal 1x/w) omdat er in verband met een klusje bij mij in de badkamer geen water was, en je bij die grote supermarkten toiletten hebt ... :icon_thumleft: :laughing7:.

Deze keer even in de vriezer gekeken, en niets gezien dat op hondenvoer leek. Gevraagd; maar dame in kwestie had nog nooit van ingevroren hondenvoer gehoord, en heeft het zelf aan een co-ordinator of zoiets gevraagd. Nee hoor, is er niet, ook nooit gehad; dit merk niet en geen enkel ander. Dus inderdaad de dierenspeciaalzaken maar eens gaan bezoeken dan. Hoe ga je dat trouwens doen als ze dat daar wel hebben: neem je een vriezertje mee ??
Leven en laten leven

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 03 jun 2009, 21:24 »
Wow wat een superservice hier zeg  :hello2: Thanx!!

We nemen geen vriezertje mee nee, maar wel een vrij goede koelbox waarin het zeker wel 2 dagen houdbaar blijft. Thuis laat ik het ook eerst ontdooien en bewaar het vervolgens een paar dagen in de koelkast. Dus mochten we in de buurt waar we kamperen een dierenwinkel vinden die het verkoopt moeten we daar gewoon om 2 dagen even heen rijden of zo iets. Het is puur omdat het wat gemakkelijker is dan zelf samenstellen en Sam nu eenmaal zijn vlees lekkerder vind dat droge brokken. Dus het is ook geen ramp om een dag of een paar dagen over te slaan als het niets in de buurt is  ;)

Ik ga nu eens kijken of er ook een pet shop op Skye is  :D

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 05 jul 2009, 21:57 »
Hallo Sonnie

De Blacky's vinden hun Carnibest ook lekkerder dan hun brokken,
maar ze hebben de afgelopen vijf weken op Farmfood brokken overleeft hoor  :laughing7:

Tijdens de vakantie ga ik niet moeilijk doen met Carnibest.
Nu gaat er bij die van mij ook één grote rol per dag doorheen.

Het hele jaar door sta ik de Blacky's tot hun beschikking.
Oa. door ze overal naar toe te rijden, van het ene bos naar het andere.
(Ze hebben mazzel dat ik erg van de boswandelingen geniet)
Van het ene buitenzwemwater naar het andere,
tot zelfs de wekelijkse autorit naar hondenzwembad op zondagmorgen.

Maar de vakantie is voor mij en zij mogen mee,
dan ga ik niet stad en land aflopen/afrijden,
om ergens met een beetje geluk iets voor ze te vinden.
Ze moeten het dan gewoon met brokken doen en af en toe iets anders, qua honden lekkers.

Heb in Portree een dierenwinkel gezien.
Stap hier niet te hard naar binnen want dan loop je tegen de achtermuur  :laughing8:
het is maar een klein zaakje.

In Portree en Broadford heb je een super die wel vlees verkopen,
misschien daar even uit de vleeshoek iets halen als extra traktatie.
In de super in Staffin is het me niet iets opgevallen, maar zal ook best iets te halen zijn..

Groetjes Petra

Ekloek

• Gast
Re:KVV in Schotland?
« Reactie #10 Gepost op: 09 feb 2010, 23:00 »
Beetje late reactie. Mijn honden krijgen ook rauwe voeding en ik heb het tot nu toe altijd mee genomen op vakantie. Ook naar Devon, waar we 13 uur over gereden hebben, zonder problemen (alles was nog bevroren). Je kunt ook bij een dierenspeciaalzaak wat kopen : www.prizechoice.co.uk voor adressen.

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 10 feb 2010, 11:52 »

Heb in Portree een dierenwinkel gezien.
Stap hier niet te hard naar binnen want dan loop je tegen de achtermuur  :laughing8:
het is maar een klein zaakje.
:laughing7: :laughing7: :laughing7: Ik lig in een deuk :laughing7: :laughing7:
Groetjes Ingrid

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 10 feb 2010, 11:53 »
Beetje late reactie. Mijn honden krijgen ook rauwe voeding en ik heb het tot nu toe altijd mee genomen op vakantie. Ook naar Devon, waar we 13 uur over gereden hebben, zonder problemen (alles was nog bevroren). Je kunt ook bij een dierenspeciaalzaak wat kopen : www.prizechoice.co.uk voor adressen.

Hey thanks voor de link, mijn honden krijgen ook KVV ;)
Groetjes Ingrid

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 10 feb 2010, 15:14 »
Bedankt voor de tip! Kan zeker nog van pas komen bij een volgende trip die kant op. We hebben het uiteindelijk prima gered met brokken, gehakt, kip, rijst en andere etenswaren die wij zelf aten (en ik dan wat meer van kocht)  :icon_thumleft:
Om genoeg voor 3 weken mee te nemen was niet echt een optie. Zo veel ruimte hebben we niet en zo lang blijft het ook echt niet bevroren.

@ Ingrid: kan je om lachen, maar het is wel waar!  :laughing7: We zijn in het winkeltje geweest, wat koekjes gekocht, maar het is echt piepperdepiep  :o :D

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 10 feb 2010, 16:27 »
Ik moest gewoon erg lachen omdat ik het zo voor me zag :laughing7:
Groetjes Ingrid

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 09 jul 2010, 20:59 »
Hallo

Even ter aanvulling;

Zowel in WICK als in OBAN zit een dierenwinkel.
Ben in beide geweest.
Ze zijn beide zeer ruim van opzet en
hebben beide zeker een groot assortiment.

Misschien iets uit de richting,
maar in Kessick (Cumbria/ L.D.) zit een dierenwinkel,
die ook veel heeft voor het outdoor gebeuren voor de hond.

Petra

Offline Bagh Alluin

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 09 jul 2010, 23:36 »
 :bonk Koop gewoon een schotse hondenworst.
Na een dagje strand vinden ze dat  :hello2: :hello2: