Auteur Topic: Flyglobespan, Amsterdam - Glasgow  (gelezen 12337 keer)

Offline Teije

• Administrator
  • *
Flyglobespan, Amsterdam - Glasgow
« Gepost op: 17 mrt 2006, 20:57 »
FlyGlobespan introduceert vlucht Amsterdam - Glasgow

FlyGlobespan, door de schotse BAA gekozen tot airline van het jaar 2005 begint per 24 maart a.s. met het aanbieden van directe vluchten vanaf Schiphol naar Glasgow Central. Deze eerste vlucht wordt gevierd met een feestelijk Schots ontbijt.

Dit persbericht ontvingen we vandaag
We werden zelfs uitgenodigd voor een feestelijk Schots ontbijt tussen 8 en 9, iets te vroeg voor ons vanuit Groningen. Dus had ik alvast het formulier ingevuld en verstuurd dat we niet kwamen.
Totdat Lies thuis kwam van haar werk! Die werd zo enthousiast dat we nu een leuk tripje gaan maken volgende week en we hebben een kamer geboekt in het Ibis-hotel in de buurt oor ? 69. Ex ontbijt natuurlijk want dat krijgen we op Schiphol!!! Jazeker, we zullen foto's maken!

De link naar hun site is http://www.flyglobespan.com/index.asp?lan=en en ze zijn niet eens duur. Beter te vergelijken met een prijsvechter dan met bv. de klm of bmi.

Offline Wilma

• Schotland fan
Re: Flyglobespan, Amsterdam - Glasgow
« Reactie #1 Gepost op: 25 mrt 2006, 21:23 »
hoe was het ontbijt en feestelijk onthaal?

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 26 mrt 2006, 18:39 »
Afgelopen vrijdag was het zover, 's ochtends om half 7 opstaan, maar tja, Lies wilde zo nodig een Schots ontbijt!
We werden ontvangen in de Press Room, een plekje achter de incheckbalies waar we nog nooit eerder geweest waren, op uitnodiging van Martijn Strijker van Aviareps, de vertegenwoordiging voor Flyglobespan in Nederland.

Er was een klein select gezelschap en wij vertegenwoordigden de niet-commerci?le Schotland-fans. We kregen een korte presentatie over de nieuwe vlucht nadat we eerst goed wakker waren gemaakt door een doedelzakspeler die oorverdovend klonk in de kleine en lage ruimte. Lies had 1 opmerking over haar ontbijt: ze mistte de gebakken eieren op toast zoals zij die in Schotland zo graag eet!

Flyglobespan vliegt vanaf vandaag de route Schiphol - Glasgow (int. airport, dus vlakbij Glasgow en niet naar Prestwick dat veel verder weg ligt) en het routeschema is als volgt:

ma. t/m za.: GSM756? AMS-GLA? 09u20 - 10u00
zondag:? ? ? ?GSM758? AMS-GLA? 21u35 - 22u15
ma. t/m za.: GSM755? GLA-AMS? 06u00 - 08u40
zondag:? ? ? ?GSM757? GLA-AMS? 18u15 - 20u55

Ideaal dus om op een doordeweekse dag naar Glasgow te vertrekken en op zondag terug te keren. Een vroege vlucht van Glasgow terug naar Nederland is nadelig omdat je nog wel een nacht moet doorbrengen en niets aan de vertrekdag zelf hebt.

Prijzen vanaf ? 8,69 per enkeltje.
Belastingen en toeslagen zijn ongeveer ? 58 per persoon per retour.

Voor reserveringen en tarieven zie http://www.flyglobespan.com.

We hebben een paar leuke kontakten opgedaan en vonden het alleen jammer dat we niet even verder gepraat hebben met een vertegenwoordiger van Schiphol die opmerkte dat er de komende dagen nog meer nieuws zou zijn over vluchten naar Schotland!
We kregen een tasje (geruit uiteraard) mee met wat leuke spullen:

- kleurrijke brochures met accommodatie, uitstapjes en bezienswaardigheden van visitscotland
- gratis 2-daags ticket voor de City Sightseeing bussen in Glasgow
- een aantal kaarten met beschrijvingen van prachtige routes door Schotland
- een flesje Heather, Schotse shampoo
- een flesje Bluebell, Schotse badolie
- een 5cl. flesje Glengoyne whisky
- een speld met Glasgow, Scotland with style, erop

Het mooiste is dat we komende week nog ruim 10 van deze welkomstpakketten krijgen die we gaan verdelen over de forumleden. Het is een redelijk zwaar pakket, dus de verzendkosten van het hele pakket zullen ? 5,50 zijn. We kunnen de whisky en shampoo wel bewaren tot aan de reunie. Mensen die naar Glasgow gaan of de routekaarten willen hebben moeten dit maar even aangeven, die kunnen we natuurlijk zo opsturen.

Al met al was het een leuke happening om bij te zijn, bedankt Martijn. (En uiteraard hebben we er een paar leuke bezoekjes aan vastgekoppeld: Amsterdam, Delft, Leiden en Gouda). De volgende keer alleen even ietsje minder vroeg!

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 26 mrt 2006, 18:58 »
Nou dat klinkt hartstikke leuk. had er ook wel bij willen zijn hoor haha. Voor mij is dit niet zo vroeg, kon je alvast wennen aan de zomertijd :sunny:
altijd leuk, die extra contacten toch? en wat goed die promotie pakketten. Was echt wel geslaagd dus.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #4 Gepost op: 26 mrt 2006, 19:11 »
Zo, dat was wel het 'vroege' opstaan waard (vrouwen hebben soms nog wel eens goede ideeen? :icon_biggrin:). Afgezien van de doedelzakspeler dan? :tongue3:

Ennuh, leuk, die pakketten!! Als er nog eentje overblijft, heb ik wel interesse! Moeten we er eindelijk eens aan geloven om in een HOHO-bus door Glasgow te rijden :icon_blackeye:

*Glasgow, Scotland with Style*? :icon_scratch:? :help:

Marien

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 26 mrt 2006, 19:28 »
Lees dit nu pas! Wat leuk! Kan menig Schotland liefhebber wel gebruiken zo'n extra maatschappij die naar Schotland vliegt!  :hello2:
Misschien heb ik het ergens over het hoofd gelezen, maar hoe kwam het dat jullie hier een uitnodiging voor kregen?

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 26 mrt 2006, 19:41 »
We kregen de uitnodiging dankzij onze enthousiaste reisverhalen maar vooral ook door het levendige forum dus dankzij jullie allemaal!

De brochures en routekaarten zitten trouwens in het infopakket van visitscotland.com, klik hier. Wat je vooral ook moet opgeven is dat je een reis naar Schotland wilt winnen.
Verder zit in het pakket dat we kregen ook nog een leren kofferlabel uiteraard met Glasgow erop.

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 26 mrt 2006, 20:09 »
Leuk hoor zo'n ontbijtje!
Mocht je iets over hebben, graag! Wij gaan naar Glasgow.

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 26 mrt 2006, 20:16 »
Leuke uitstap Teije :hello2: zouden veel meer belanghebbenden moeten doen,zoals touroperators :laughing8: :laughing8:,dan kan je op ontdekkingsreis voor ons. Jammer van dat eitje maar voor de rest,top toch :sunny:

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 29 mrt 2006, 00:18 »
We zijn vanavond naar Eelde airport (ja wij hebben ook een airport in het noorden!) gereden om de resterende infopakketten op te halen. De whisky en zeepjes zullen we apart houden om te verdelen op de komende reunie, de rest (routekaartjes, toeristenbuskaartjes Glasgow e.d.) zullen we de komende dagen eens gaan uitzoeken en kijken wie er belang bij heeft. Hel veel Glasgow-speldjes voor jou, Saskia!

Dat we het in Eelde konden afhalen kwam doordat daar een vertegenwoordiger van Aviareps was voor een of ander diner. Daar waren wij niet eens voor uitgenodigd!!!

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 29 mrt 2006, 08:33 »
Dat scheelt wel een eind rijden, heb ook nog even gekeken of daar iets vliegt naar Schotland, maar zit er (nog) niet in. Misschien toekomst? zou ons ook schelen hoor. Misschien kan je wat regelen Teije? zou wat wezen.
Altijd leuk die pakketjes, ik vraag altijd van alles aan, en ben altijd benieuwd wat ik krijg, zit vaak toch echt leuke dingen bij hoor.
En die Sas, valt toch maar even met haar neus in de boter! als echt glasgow liefhebber, ze hadden jou eigenlijk ook moeten uitnodigen!

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 29 mrt 2006, 09:30 »
heb ook nog even gekeken of daar iets vliegt naar Schotland, maar zit er (nog) niet in.

Ja hoor Wilma, er is al een mogelijkheid, met BMI naar Aberdeen (zie http://www.reizennaarschotland.nl/forum/index.php/topic,21.0.html). Het is alleen redelijk prijzig met ca. ? 300 per persoon. Deze vlucht wordt voornamelijk gebruikt om shell-mensen naar Schotland te brengen die in de noordzee daar op boortorens werken.
Maar erg jammer dat er geen prijsvechter meer vliegt.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 29 mrt 2006, 12:37 »
dat bedoelde ik eigenlijk ook, zo'n prijsvechter, maar wie weet in de toekomst :icon_sunny:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #13 Gepost op: 29 mrt 2006, 18:53 »
En die Sas, valt toch maar even met haar neus in de boter! als echt glasgow liefhebber, ze hadden jou eigenlijk ook moeten uitnodigen!

Ik viel af vanwege de vliegangst, denk ik? :tongue3:

Hel veel Glasgow-speldjes voor jou, Saskia!

:icon_biggrin: alhoewel ik de leus 'Scotland with Style' nog steeds niet echt begrijp voor Glasgow, vind ik leuke hebbedingetjes altijd wel tof! (vooral van Glasgow :thumbsup:).

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Re: Flyglobespan, Amsterdam - Glasgow is niet meer
« Reactie #14 Gepost op: 08 aug 2006, 21:26 »
We zijn ons een beetje aan het orienteren en wilden ook even bij FlyGlobeSpan kijken, maar wat schetst onze verbazing? Geen vluchten meer tussen Schiphol en Glasgow. :crybaby2:
Citaat
Mei 2006
Flyglobespan schrapt Schiphol
Na slechts een paar weken stop nieuwkomer Flyglobespan alweer met de dienst Glasgow-Schiphol. Op dit moment is het aantal wekelijkse vluchten al gereduceerd en op 4 juni wordt de laatste vlucht naar Schiphol uitgevoerd. Als reden wordt ondermeer de zware concurentie door Transavia genoemd.
Bron: http://www.vliegadvies.nl/

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Re: Flyglobespan, Amsterdam - Glasgow is niet meer
« Reactie #15 Gepost op: 08 aug 2006, 21:38 »
We zijn ons een beetje aan het orienteren en wilden ook even bij FlyGlobeSpan kijken, maar wat schetst onze verbazing? Geen vluchten meer tussen Schiphol en Glasgow. :crybaby2:

Komt vast door al die gratis HOHO-kaartjes die ze hebben uitgedeeld :tongue3: Wel jammer hoor!

angel

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 12 aug 2006, 22:20 »
hoi Hans, ikzelf vlieg al een hele tijd met transavia naar Schotland. Je land dan wel op Prestwick i.p.v. op Glasgow, maar ik ben heel tevreden over Transavia. Voorheen ging ik met easy yet, maar die vliegt niet meer op glasgow en klm is best wel prijzig. Voor mij is Prestwick wel een uitkomst hoor. Ik weet eigenlijk niet of ze ook op Edinburgh vliegen.

Maar je moet maar eens kijken op transavia.com

Groetjes :icon_smile: