Auteur Topic: Hotel The Steadings Inn Flichity (bij Inverness)  (gelezen 6711 keer)

Nicole

• Gast
Hotel The Steadings Inn Flichity (bij Inverness)
« Gepost op: 31 mrt 2009, 18:38 »
Iemand bekend met dit hotel? Uit allerlei recensies blijkt dat dineren erg aan de prijs is? Dat is jammer want het ligt erg afgelegen dus je bent min of meer verplicht het avondeten hier te gebruiken

Offline Petra

• Schotland fan
Re: Hotel The Steadings Inn Flichity (bij Inverness)
« Reactie #1 Gepost op: 31 mrt 2009, 20:32 »
Hallo Nicole

Uit allerlei recensies blijkt dat dineren erg aan de prijs is? Dat is jammer want het ligt erg afgelegen dus je bent min of meer verplicht het avondeten hier te gebruiken

Tja, de Schotten zijn ook niet gek. Geen directe concurentie in de buurt ...................... :bagpipe

Dat verplichtte zie ik trouwens niet zo. Neem aan dat jullie er overdag op uit gaan.
Onderweg komen jullie vast wel een eetgelegenheid tegen.

Bedoel je met Flichity, Mains of Flichity aan de B851 dan liggen er toch nog wel meerdere dorpjes in de buurt.
Misschien dat in deze dorpjes ook wel een inn of pub is waar men eten kan.

Groetjes Petra

Offline Pixie

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2009, 16:47 »
Da's 1 van de hotels die me het meeste is bijgebleven uit onze allereerste Schotlandreis !!

Het hoofdgebouw was prachtig, net zoals op de foto's van hun website, balken, lage plafonds, dik rood tapijt, ... supergezellig, open haarden die overal knetterden, ik wilde er niet meer weg.

Onze kamer lag toen buiten, naast de parking ( dat was wel 10 jaar geleden) het was gelegen in een soort containerachtig gebouw, met lange gangen, ingericht met tapijten en wandtafeltjes, gordijnen, ... .  Daar waren de kamers toen,  het enige nadeel was dat het badkamertje wel wat vochtig was.  Voor de rest een dikke 10/10.  Je kan er 's morgens bij het ontwaken een hert aan je raam vinden, als je geluk hebt (dat hadden wij helaas niet).  Ik vond het wel spijtig dat onze kamer niet in het prachtige gebouw zelf was, maar toch heb ik er goed geslapen.

De ligging is subliem, afgelegen en rustig!

Wat betreft het eten, wij hadden voordien al gegeten, in Inverness.

Cameron

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2009, 00:04 »
Hi Nicole,

ik kan je wat recentere informatie geven, want toevallig hebben wij er eergisterenavond gegeten toen we naar Inverness reden.
Toen ons de menukaart van het restaurant werd aangeboden, vonden wij het inderdaad aan de dure kant - £29,50 voor tweegangen in het restaurant - en toen de eigenaresse Mary zag dat we op het  punt stonden te vertrekken, bood ze ons het barmenu aan - met schappelijkere prijzen - £ 10 voor een main course. Wel moesten we dit natuurlijk in de bar eten, maar die is ook zo mooi, dat dat helemaal geen straf is !
Mocht je trouwens iets anders willen, Inverness is maar zo'n 15 minuten rijden, en daar zijn genoeg restaurants. Vandaag nog in een Italiaans restaurant gegeten voor £ 8,95 voor twee gangen, toch ook niet slecht.
Later raakten we met haar en haar man David - de kok - aan de praat, en ze vertelden ons dat de boekingen voor mei 30% minder waren dan vorig jaar, reden genoeg dus om ook het barmenu aan te bieden ...

Groetjes vanuit een winderig en regenachtig Nairn,
Cameron