Auteur Topic: Met de Enduro motor door schotland  (gelezen 5688 keer)

MarkP

• Gast
Met de Enduro motor door schotland
« Gepost op: 20 jul 2007, 11:32 »
Beste schotlandgangers,

Ik ben benieuwd of het mogelijk is om met een Enduro motor door schotland te rijden.
Ik weet dat je op de verharde wegen heeeeeeel mooi door schotland kan rijden, maar ik zou ook graag eens de onverharde wegen willen proberen. :o

Heeft iemand van jullie hiermee ervaring  en zou je die ervaring willen delen?

Wederom heeel veeeeeeel dank!!!

ut toerke

• Gast
Re: Met de Enduro motor door schotland
« Reactie #1 Gepost op: 27 jul 2007, 11:24 »
Hallo,

Ik ben net terug van een schotland reis, lees Reisverslag ..... van ons. Of kijk op www.broersky.googlepages.com
Ik kan je vertellen dat ik op een 1150 GS rijdt en middels een tomtom heb gereden. Als je dan aangeeft op kortste route er diverse onverharde wegen eruit kwamen. Zelf hebben we wel een paar onnverharde wegen gereden, maar dat is niet echt wat voor een uit de kluitgewassen off the road.

Mijn broer had een zeer gedetailleerde kaart bij zich waar ook onverhardde wegen  op stonden.

heel veel succes en plezier. Het gaat je zeker bevallen

gr. viktor

Oscar

• Gast
Re: Met de Enduro motor door schotland
« Reactie #2 Gepost op: 30 jul 2007, 22:37 »
Beste MarkP,

Hier dan die broer waar mijn broer het over heeft. Oscar dus. :laughing7:
Ik heb bij onze tocht door Schotland kaarten gebruikt van "Ordnance Survey" schaal 1:250K. Verkrijgbaar bij de ANWB.

De kleinste weggetjes op deze kaart zijn aangegeven als "======" en de legenda zegt hierover: "Road, with restricted access". Of dit echte zandwegen zijn weet ik niet. Wel zijn het m.n. wegen die ver de bergen in gaan en negen van de tien keer doodlopend zijn.

Om een goede indruk te krijgen hoe deze kaarten eruit zien kan je naar de site gaan van "Ordnance Survey"
- http://www.ordnancesurvey.co.uk/oswebsite/getamap/
- Klik vervolgens op de roze stip
- klik op de vierde stip van inzomen en je hebt een verhouding van 1:250K
- Met deze online-kaarten kan je zelfs verder inzoomen, namelijk tot 1:25K

Ik heb zelf even op de on-line kaarten gekeken. Volgens mij kan je bij een schaal van 1:25K de onverharde wegen zien liggen.

Zoals mijn broer al zij, wij hebben amper onverhard gereden, dus kan ik ook niet vertellen waar de ideale weggetjes voor Enduro liggen. :dontknow:

Veel succes,

Oscar