Auteur Topic: Argyle & Kintyre  (gelezen 2727 keer)

Offline skye

• Schotland fan
Argyle & Kintyre
« Gepost op: 09 mrt 2009, 20:22 »
wij willen voordat we naar Islay gaan nog een paar dagen ergens in dit gebied staan. We kennen het helemaal niet. ( nou ja, dichtste bij wat we geweest zij is Ardgartan) Is het leuk, de moeite waard voor een paar dagen. Ben je er niet  te snel uitgekeken? Iemand nog tips?? Ook voor eeen leuke camping??

Offline RonV

• Schotland fan
Re: Argyle & Kintyre
« Reactie #1 Gepost op: 10 mrt 2009, 11:39 »
Campings weet ik niets van, maar het gebied Argyll is wel heel mooi. Mooie natuur en ook best wel wat historische bezienswaardigheden. Het is de bakermat van de Schotten van Dalriada. Er zijn ook nog wel wat tuinen en musea. Persoonlijk vind ik het wel de moeite waard en ben er daarom ook al een aantal keer geweest. Oban is mooi om een keer uitgebreid te winkelen. Kintyre (wat officieel ook deel uitmaakt van Argyll trouwens) vond ik zelf wat minder. Een dagje winkelen in Campbelltown is wel aardig, maar verder is er weinig te doen.

Offline Haras

• Schotland fan
Re: Argyle & Kintyre
« Reactie #2 Gepost op: 10 mrt 2009, 13:11 »
Camping in Kintyre: Point Sands Holiday Park. Wij waren er 3 jaar geleden, toen was het sanitair niet geweldig, maar ik heb begrepen dat dat verbeterd is. De ligging van de camping is prachtig, een eind van de doorgaande weg af, direct aan zee. Je hebt uitzicht op Gigha e.d., mooie zonsondergangen. Het gedeelte met "statics" is apart gehouden en dat vonden wij wel plezierig.
Als je net op het schiereiland bent, zie je als je geluk hebt aan je rechterhand zeehonden zonnen op de rotsen.
We hebben Kintyre rondgereden, vonden het leuk gezien te hebben en een nacht gestaan te hebben. Je kunt een dagtocht naar Gigha maken, de ferry zit vlakbij de camping. Je kunt er zelfs een nacht op de camping gaan staan, gratis, wel graag een donatie aan het hotel (ligt de camping bij).