Auteur Topic: overtocht  (gelezen 7128 keer)

boersma

• Gast
overtocht
« Gepost op: 25 apr 2005, 15:06 »
Weten jullie ook of je (met een fiets) per vrachtboot naar Schotland kunt?

Offline Teije

• Administrator
  • *
overtocht
« Reactie #1 Gepost op: 25 apr 2005, 16:17 »
Hallo,

alleerst welkom op het forum natuurlijk en hopelijk heb je er iets aan.
We hebben even op internet rondgekeken maar het schijnt niet zo gemakkelijk te zijn, aangezien een rederij met vrachtschepen dan ook toestemming moet hebben voor passagiersvervoer.Meer informatie over een zelfde vraag vonden we op een ander forum, zie:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=1072

wim

• Gast
overtocht
« Reactie #2 Gepost op: 26 apr 2005, 19:47 »
Even een reactie. Volgens mij is het wel mogelijk om per vrachtboot mee te reizen naar schotland, zelfs met een caravan. Een kennis van mij is
vrachtwagenchauffeur en tipte mij eens over deze mogelijkheid. Ik heb daar verder niets mee gedaan, dus ik weet niet echt hoe je dit aan moet pakken.
Ook stond ik niet lang geleden in Travemunde met mijn zoon (ook vrachtwagenchauffeur)om een trailer op te halen. Bij n van de schepen waar alleen maar vrachtwagens op gingen reed zoekend een stel kampeerders met hun caravan. Even later reden ze het schip op, de enigen met een caravan. Volgens de bewuste kennis is de prijs van de overtocht ook aanzienlijk minder. Ik denk dan ook dat je eens contact moet opnemen met verschillende maatschappijen die deze overtocht maken.