Auteur Topic: Princess of norway of de king of scandinavia  (gelezen 71637 keer)

idh

• Gast
Re: Princess of norway of de king of scandinavia
« Reactie #25 Gepost op: 11 mei 2009, 17:29 »
Hallo allemaal,

ik ga in juni met vrouw en dochter van bijna 2 naar Schotland, we varen 2x met de Princess of Norway (14 en 29 juni). Ik heb daar 2 vragen over die hier vast wel beantwoord kunnen worden.

Aangezien we niet zo'n heel geduldig meisje hebben, zien we uitgebreid dineren aan boord niet zo zitten. Is er een gelegenheid waar je eenvoudige maaltijden of een broodje kan halen, 's avonds en 's morgens?
En hoe zit het met de ruimte van de hutten? Wij hebben 1x een buitenhut met 2persoonsbed en 1x een buitenhut met 2 bedden naast elkaar. Is er ruimte voor een campingbedje of wordt het slapen met een kleine druktemaker resp. tussen ons in of naast 1 van ons?

Bij voorbaat dank!

Groet, idh

Offline It Swarte Skiep

• Schotland fan
  • Born to be sheep
« Reactie #26 Gepost op: 11 mei 2009, 17:47 »
Hallo idh,

Welkom op het Schotlandforum  :bagpipe

Hier alvast een paar quootjes vanaf  de DFSD-site:

We do not charge infants (0 - 3 years old) IF they do not require their own bed, that is they share a berth with an adult. If an infant requires their own bed they must be booked as a child and will be charged at the child rate.

Travel cots are not allowed by Danish law. Safety regulations will not allow travel cots to be placed on the floor of cabins.

DFDS Seaways' policy on the carriage of infants is that there cannot be more than one infant per room and they must share that room with an Adult.

Pieter

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #27 Gepost op: 11 mei 2009, 20:12 »
We hebben voor Thomas wel het reisledikant meegenomen, maar paste niet echt in de cabine. We hebben toen het matrasje op de grond onder het tafeltje gelegd en de tassen eromheen. Opgelost. Kan je toch met 4 volwassenen en een kind van 1,5 in een cabine.
Toen Thomas 2,5 was, waren we met ons drieen en toen hebben we gewoon een matras op grond gelegd tussen de bedden in en het dekbed toen in de breedte eromheen gevouwen. Hij sliep toen thuis nog in een ledikant en we durfden hem niet in een bed te laten slapen. Maar goed ook, Thomas is toen 3-4 keer een stukje naar beneden verschoven omdat hij zeeziek werd. (En wij 's morgens ook).

idh

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 12 mei 2009, 09:53 »
 :)

Bedankt voor de reakties!
Maar even kijken hoe we dat gaan oplossen, ik vermoed dat Romy gewoon tussen ons in komt te liggen.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #29 Gepost op: 17 mei 2009, 00:32 »
Er is met de King in ieder geval flink geoefend vandaag  :aye

http://www.nu.nl/algemeen/1965294/grote-reddingsoefening-voor-kust-ijmuiden.html

Offline OLAU-fan

• Schotland fan
« Reactie #30 Gepost op: 17 mei 2009, 01:01 »
Er is met de King in ieder geval flink geoefend vandaag  :aye

http://www.nu.nl/algemeen/1965294/grote-reddingsoefening-voor-kust-ijmuiden.html

Ja, goede zaak dat DFDS daaraan meewerkt.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #31 Gepost op: 17 mei 2009, 11:02 »
wij hadden het ook gezien.

Jeroen Nieuwlaat

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 08 jun 2009, 22:05 »
Tussen de 2 schepen zit weinig verschil.
Het zijn oude schepen en het personeel verstaat amper Engels
De bar is opzich wel gezellig maar opdringerig personeel constant vragen op je iets wil drinken.
De prijs van het bier (john Smiths) is goed alleen het is in blik en soms moetje er om een glas bij vragen, als je geluk hebt krijg je dan een pint glas , van een zeer geirriteerde barman/vrouw.

Het eten is vrij duur aan boord. ja er iwel goedkoper eten maar dan vanaf 11 uu rpm , dan is er in het late nit ecafe ook ene Fish and Chips en deze is dan ineens maar 10.95 ipv 15.95 in de Bake and Coffee

Het is dat het dichterbij Schotland is als Hull en dat ik dit jaar in ponden kon boeken wat ook weer wat scheelde.
Maar voor wat gezelligheid en comfort ga ik toch liever met P&O en dan als voorkeur de Pride of Hull

Verder vind ik het vreem dat je het aan boord bier kan kopen in de winkel en gelijk mee ka nemen dit akn je bij P&O niet
en de Bingo, bij P&O gewoon geld en bij DFDS coupons vanwege de "deense wet"
Maar de winkel is volgense de Engelse Wet gesloten tot ze op zee zijn....

Offline T4

• Schotland fan
  • The power of the Kilt
« Reactie #33 Gepost op: 08 jun 2009, 22:59 »
In de handbagage nemen we altijd voldoende te drinken en te snoepen mee voor aan boord (de boottocht wil nog wel eens een paar uurtjes langer duren).
Het diner (en soms ontbijt) doen we via het buffet, aangezien de losse verkoop ook al behoorlijk prijzig is.

Kies je voor P&O dan kun je voor het aan boord gaan nog een avondmaal nuttigen, aangezien je veel later vertrekt.

Egbert

henriette veld

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 20 jun 2009, 21:20 »
Ook wij zijn zeer fervent Schotland gangers :bagpipe. 2 jaar geleden naar Ierland geweest met P&O nadat we daar al 3x eerder ('94, '97 en '98) top ervaringen mee haddden. Nou in '07 was het bagger geworden!!!!!

DFDS is sinds jaar en dag onze favourite!!!! Vorig jaar hadden wij ook een buitenhut met tweepersoonsbed. DIE HEBBEN WE DIT JAAR DUS WEER!!!!!  :hello2:TOP  :hello2:TOP  :hello2:TOP!!!! alleen vrees ik dat er weinig ruimte voor een kinderbedje is. Dus dat wordt dochterlief idd in ben nemen, maar dat is groot genoeg!!!! In de cabines met 2 eenspersoonsbedden is wel wat ruimte, maar ook niet veel.
Aan boord is gelegenheid zat om even een broodje e.d. te nuttigen. (wij doen wel het buffet, dat was vorig jaar ook SUPER!!!!)
Die tweepersoonsbed-kamer zit overigens maar op een van de twee boten, dus daar moet je met het boeken wel naar kijken.

Bij DFDS zou ik geen couchette boeken: dan krijg je bij het vooraanzicht een kamer (allemaal deuren in een muur) maar bij het binnen aanzicht is het een kast: zowel boven als onder is er een ruimte naar de kamer naast je, waar je (als je daar behoefte aan hebt) bij de buren naar binnen kan kijken en waar je (ook als je er geen behoefte aan hebt) ALLES kan horen wat de buren zeggen en doen. Ook het licht schijnt door die opening in jouw cabine naar binnen. Maar dat is net wat je wilt: het is wel goedkoper. (maar ik betaal liever een pietsje meer)

H

Offline T4

• Schotland fan
  • The power of the Kilt
« Reactie #35 Gepost op: 22 jun 2009, 18:55 »
Zo'n couchette heeft nog een voordeel: ventilatie!
Als de ventilatie in je hut uitvalt ga het errug benauwd krijgen.
(Met de oude P&O boten gebeurde dit nog wel eens, maar ook de DFDS vloot is er niet vrij van).

Egbert

Offline OLAU-fan

• Schotland fan
« Reactie #36 Gepost op: 22 jun 2009, 23:41 »
Als je schepen wil met een goed regelbaar en geluidsarm binnenklimaat, dan adviseer ik je STENA LINE. Deze recente schepen STENA HOLLANDICA en de nog nieuwere STENA BRITANNICA voldeden ons in december 2008 super!

Offline eddy en miranda

• Schotland fan
« Reactie #37 Gepost op: 20 jul 2009, 11:04 »
nou
ik weet nu het verschil tussen de boten!!

op de Princess of norway ben ik op de heen weg flink zeeziek geweest.
flink duizelig en lad om 19 uur al in bed..... bleh
de boot ging op en neer en heen en weer.....  :confused2:
terugweg met de king of scandinavia (de zee was ruwer dan op de heen weg) maar toen had ik nergens last van.....
maar in september krijgt de Princess of norway een herkansing van me...  :hello2:

greetz
Eddy

Offline Danny

• Schotland fan
« Reactie #38 Gepost op: 20 jul 2009, 11:27 »
Ruwere zee maakt volgens mij niet echt veel uit het gaat er om waar de wind vandaankomt.
Ik heb eens met windkracht 12 op de oostzee gevaren van Duisland naar Denemarken en terug.
Op de heenweg helde de boot van links naar rechts  :confused2:
Op de terugweg tegen de wind in , Beukte de boeg telkens recht in iedere golf waardoor de boeg dus steeds omhoogkwam en weer daalde.
Vanaf die dag weet ik dat ik niet zeeziek wordt , Maar er stonden velen om mij heen te braken. :icon_colors: :icon_pale: :sad2:
Wel bedankt voor de tip want ik ga 28/07 op de Princess en zal mijn motor dus extra goed vast sjorren :aye :hypocriet :icon_salut:
Danny  :wave: :bagpipe

idh

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 22 jul 2009, 09:39 »
Nog even een update, wij zijn in juni met de Princess of Norway naar Newcastle en terug geweest.
2 volwassenen, 1 kind van bijna 2; op de heenweg hadden we een hut met zeezicht en een 2persoonsbed, dochter tussen ons in. Echt ruimte om dat anders op te lossen is er niet, maar voor de rest ging dat prima.

Op de terugweg hadden we een hut met zeezicht en 2 1persoonsbedden naast elkaar. Dat bleek een hut te zijn met 4 bedden, maar de 2 bovenste bedden opgemaakt opgeklapt, dus we zijn maar zo vrij geweest om 1 zo'n bed erbij te trekken en iedereen een eigen bed te leggen (vrees dat onze dochter uit bed zou rollen o.i.d. bleek ongegrond).

Verder is alles vrij prijzig aan boord, maar dat kun je ook wel enigzins verwachten en je kunt natuurlijk prima zelf het e.e.a. meenemen. Er is een ruime speelgelegenheid voor kinderen aan boord, dus dat ging prima allemaal.

Offline Kokkie

• Schotland fan
« Reactie #40 Gepost op: 22 jul 2009, 14:57 »
Weet niet meer welke boot het was. Volgens mij allebei. Op de terugweg een andere als heen.

Ik wil nog wel een paar dingen kwijt.
Barpersoneel was best aardig.
Op de heenweg nog ongeveer 1 uur Nederlandse les gegeven aan een zeer leergierige barjuffrouw. Echt gezellig.
Prijzen: Echt onbeschoft duur en het diner was niet bar geweldig,!

3,75 (pond of Euro,weet het niet meer) voor een glas jus d'orange bij het ontbijt.
4,95 (pond of Euro) voor een beugelfles Grolsch,gekoeld op het buitendek!

En het personeel (hoodzakelijk Phili[ijnen) zwaar onderbetalen en veel uren laten draaien voor een hongerloontje!!

En zoals al eerder gemeld. Als je alleen gaat ben je de klos!
Alleen een dubbele hut te verkrijgen,dus dubbel betalen.
OPLICHTERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

T'is jammer dat Schotland op deze manier makkelijk is te bereiken,anders: Boycotten die handel!!!!!!!!!!!!!

jacqueline

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 22 jul 2009, 16:50 »
En hoe is dat op de boten van P&O?? Pride of Bruge/Pride of Hull???? Word beetje droevig van al die verhalen eigenlijk, de reis op zich zou toch al een feestje moeten zijn!?

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
« Reactie #42 Gepost op: 22 jul 2009, 17:03 »
Wij varen graag met P & O. Gaan volgende week ook weer met hun.  :hello2: Terug varen we met DFDS.  Hij is duur, dus nemen we zelf zoveel mogelijk mee. Nemen wel altijd iets aan boord. Voor de rest hebben we eigenlijk geen echte klachten. Het entertainment aan boord vinden  we ( ik dan, m'n man niet echt) gezellig. En je hebt het zelf in de hand hoeveel je uitgeeft. :aye  Slapen op de boot vindt ik een ramp. >:(  Maar dat heb ik met elke nachtboot. Probeer dit dan ook zoveel mogelijk te vermijden.

Margolia

Offline Joke

• Schotland fan
« Reactie #43 Gepost op: 22 jul 2009, 17:34 »
Kokkie schrijft...."  T'is jammer dat Schotland op deze manier makkelijk is te bereiken,anders: Boycotten die handel!!!!!!!!!!!!!  "

Daarom gaan wij via Calais-Dover  .

Margolia schrijft....  "Slapen op de boot vindt ik een ramp.   Maar dat heb ik met elke nachtboot. Probeer dit dan ook zoveel mogelijk te vermijden. "

Mede daarom dus ook Calais-Dover. (ik doe geen oog dicht op de nachtboten....   :nooo)

De overtocht is zowiezo veel goedkoper, (zijn nu  172,60 kwijt voor auto-caravan en 2 personen.  met Seafrance)  Wij vinden het rijden naar Schotland geen probleem, 't is toch vakantie.

Voor een ieder die nog gaat......een goede overtocht en veel plezier   :wave:

Joke
"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
« Reactie #44 Gepost op: 22 jul 2009, 17:39 »
Calais - Dover is toch zo'n 4 รก 5 uur rijden. En we hebben geen zin om weer helemaal vanuit Schotland weer naar beneden te rijden.  Op de heenweg moeten we eerst nog in Engeland zijn, vandaar dat we via HvH gaan. Je hebt wel een goedkope overtocht!!!

Veel plezier.
Margolia

Offline Albertus

• Schotland fan
« Reactie #45 Gepost op: 22 jul 2009, 17:55 »
Ik wil hier ook graag nog iets over zeggen: ik vind het bijzonder onterecht om negatief te spreken over DFDS. Ik ben nu tweemaal met deze rederij overgevaren en ben zeer tevreden. De mensen zijn uitermate vriendelijk (zowel op het schip als bij de boeking) en alles was goed geregeld. Dat iets te drinken aan boord duurder is, is logisch: de rederij moet bijvoorbeeld immers vanwege onregelmatige werktijden meer toeslagen aan het personeel betalen. Duur? Het ontbijtbuffet kost Euro 12,5 en dan kan je je drie slagen in de rondte eten en zoveel sinaasappelsap pakken als je wilt. 's morgens kwam ik als eerste bij het ontbijt en kreeg een heerlijke pot verse koffie bij het ontbijt (vier koppen). Ook bijvoorbeeld de aanwijzingen bij het parkeren van mijn auto en caravan in het laadruim waren zorgvuldig. Het vakantiegevoel begint bij mij als als ik bij de DFDS terminal aankom en het is dan nooit meer ver rijden naar mijn bestemmingen als ik aankom in Newcastle.

Het is altijd makkelijk om kritiek te leveren, maar ik voel me thuis bij DFDS.

Groeten,

Bert

Offline Danny

• Schotland fan
« Reactie #46 Gepost op: 22 jul 2009, 18:35 »
Ik ga nu voor de 3e maal retour met DFDS en dineren doe ik niet aan boord  :nooo
Ik haal altijd wat gebakken vis in IJmuiden voor de avond  :laughing7:
Het ontbijtbuffet doe ik wel smorgens  :aye en smeer dan meteen 2 broodjes voor de lunch onderweg  :hypocriet.
Want ik stop meestal ff langs de muur van Hadrianus om te lunchen en mijn eerste vergezicht op te doen. :confused2:
Danny  :wave: :bagpipe

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #47 Gepost op: 22 jul 2009, 18:45 »
We zijn eind juni met de P&O boot van Hull naar Europoort gegaan en dat is me prima bevallen. Lekker rustig aan boord, geen rare wachttijden gehad voor we de boot opkonden en ook niet toen we afreden en ontbijt was 10 pond per persoon en je kan pakken zoveel je wilt.

Op de terug weg met de DFDS gegaan met de Princess of Norway en dat was tevens voor ons de laatste keer.
We kwamen om half 4 aan bij de boot en toen stond er een mega lange rij. de computers voor het inboeken waren kapot dus ze mochten steeds heen en wer rennen naar binnen om de gegevens op te halen.
Als je ziet dat die computers kapo zijn dan begin je toch meteen alle gegevens op te halen van die computers binnen ?
Ze weten immers welke mensen geboekt hebben en dus in de rij staan op een enkele na misschien.
Om kwart over 5 waren we langs de douane en werden we nog opgesteld voor we de boot op konden.
Je zou toch denken dat iedereen meteen door kon rijden omdat we druppels gewijs door de douane heen kwamen.
Uiteindelijk vertrokken we pas om even voor 6 uur.
Het was op dat moment 30 graden boven nul en dan is het geen pretje om 2 uur in die volle zon te staan.
Even een biertje op het buitendek halen was een godsvermogen en smorgens zouden we alleen een cappucino nemen en dat duurde wel heel erg lang.
Er stonden 3 klanten voor ons voor wat kleine bestellingen maar heeft dus een kwartier geduurd voor we eindelijk onze cappucino hadden.
Daarna de boot af en word je weer eerst opgehouden en in een rij gezet en zie je dat mensen die later van de boot afkomen als eerste door gelaten worden.
Totaal geen organisatie bij die gasten.

Dan maar wat verder rijden maar mij zien ze niet meer op die boten van de DFDS.

Offline Kokkie

• Schotland fan
« Reactie #48 Gepost op: 22 jul 2009, 19:09 »
Ik slaap prima op zo'n schuit,geen probleem.
Komt allemaal wat negatief over,maar als je eenmaal op die schuit zit is het best wel leuk!
Biertje erbij en relaxen,maar het blijven vuile oplichtersmet die prijzen!

Inderdaad,dat wachten! Een ramp!!!!!!!!!! Vooral als het heet is. Geen enkele beschutting!
Dan je motor vastzetten in het ruim!
Iedereen mag voor! Sta je daar uren in de bakkende zon (want je vertrekt op tijd,want er kan natuurlijk altijd iets mis gaan!
Je kunt je kont niet keren en het is bloedbenauwd. Het zweet gutst van je lijf.
Hoe werken die spanbanden? Zoek het maar uit of vraag het maar een medepassagier!

Nog even het volgende mb.t. mijn eerdere opmerking over oplichters:
Toen ik ging,de vrijdag voor de TT in Assen,kwam ik tijdens het wachten in gesprek met een Engelse motorrijder.
Deze had de radiator van zijn fiets opgeblazen en kon dus niet naar Assen.
ANWB zet de motor af bij DFDS.
DFDS denkt: HANDEL!!!!!!!!!!!!!!!
Deze man kon nog wel mee maar moest zich dus blauw betalen voor een nieuwe laatste minuut boeking.
300,= pond enkele reis! Ja, je leest het goed!!!!!!!!!!!!! 300,= pond!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En de oorspronkelijke boeking voor een paar dagen later?
Jammer dan! Geld kwijt!!!!!!!!!!!

Offline marga

• Schotland fan
« Reactie #49 Gepost op: 22 jul 2009, 20:50 »
En toch moet je wel proberen om er zo'n leuk mogelijke tocht van te maken, het is immers je vakantie...ja, ook wij hebben de vorige keer gezegd "volgende keer gaan we niet meer met DFDS" maar toch weer geboekt omdat je vanaf Newcastle zo lekker snel in Schotland bent. Wij hebben twee jaar geleden helaas moeten meemaken dat de boegdeuren niet meer goed dichtkonden en we daardoor 2 dagen later pas konden vertrekken, echt heel erg vervelend. Gelukkig wel een tegemoetkoming gekregen door ons op de heenweg een andere hut met tweepersoonsbed te geven. Maar inderdaad een flesje grolsch voor bijna 5 pond hahaha, eigenlijk zijn we gek dat we het ervoor geven. Maar laten we het maar van de positieve kant bekijken, ondanks het zeeziek zijn, ondanks het onaardige personeel (de vorige keer was dit echt heeel erg) en ondanks de lange wachttijden, aan het einde van deze rit is daar weer ons geliefde Schotland..en daar doen we het toch voor?