Auteur Topic: Millstone  (gelezen 2585 keer)

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Millstone
« Gepost op: 12 feb 2009, 22:00 »
Vandaag een mooie doos gekocht met 3 flesjes van 20 cl Millstone: French Oak, 5 years en 8 years.
En het verrassende is, het is een NEDERLANDSE single malt, van Zuidam.
Vorig jaar heb ik de 5 years al eens geproefd en ik was verbaasd over de mooie kwaliteit van deze whisky.
1 flesje gaat mee naar Schotland, "onze" boer is ook een liefhebber en is erg benieuwd wat de Dutchies gemaakt hebben.

Er is nog een Nederlandse single malt, Frysk Hynder. Deze wordt al gebotteld na 3 jaar rijping en heeft een wisselende smaak, afhankelijk van in welk vat het heeft gerijpt. De fles die ik heb is goed drinkbaar, hoewel het natuurlijk wel een erg jonge whisky blijft, met een nogal scherpe smaak. Maar als geboren en getogen Fries, moest ik het natuurlijk wel hebben.  ;)

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Re: Millstone
« Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2009, 21:29 »
Inmiddels is het eerste flesje Millstone op, de 8 jaar oude. De Schotse boer is een echte liefhebber, van vooral de islay en verwante whiskies, maar vond deze ook erg lekker, smooth zoals hij het noemde. Als je het niet weet zou je denken dat het een echte Speyside whisky is.

Toen we weggingen kreeg ik het flesje , gevuld, weer terug; "it is a magical bottle" was zijn opmerking. Thuis even geroken en geproefd, had hij het gevuld met Laphraoig  :drinky