Auteur Topic: Werk Als Cameraman/video editor Man In Schotland  (gelezen 8798 keer)

Thomas

• Gast
Werk Als Cameraman/video editor Man In Schotland
« Gepost op: 09 jan 2009, 20:09 »
Hallo iedereen!

Aangezien ik aan het eind van dit schooljaar moet weten wat ik ongeveer wil worden, zodat ik een richting kan kiezen ben ik aan het zoeken naar leuk werk. Somige van jullie weten dat ik vragen heb gesteld over het beroep van boswachter. Aangezien er weining werk in te vinden is, lijkt het me niet verstanding om door te gaan met dit beroep :crybaby2: Ik ben nog steeds opzoek naar een leuke baan waar ik beweging en 'zit werk' kan combineren. Ik werk veel met geluid en beeld voor mijn hobby. Ik ben dj op school feesten en moneer zelf filmpjes wat ik erg leuk vind om te doen. Dus zat ik te denken aan iets in de richting van camera man of video editor (mooiste is natuurlijk als het gecombineert kan worden :tongue3: ) Weet iemand of daar goed werk in te vinden is in schotland? In NL lukt het redelijk kom ik achter op internet.

ik ben benieuwd  :piper3

groetjes  :wave:

Offline macstonemountain

• Schotland fan
Re: Werk Als Cameraman/video editor Man In Schotland
« Reactie #1 Gepost op: 10 jan 2009, 14:25 »
"Leuke baan waar ik beweging en 'zit werk' kan combineren" of "Camera man of video editor" ... je bent duidelijk nog erg jong en dromen mag altijd maar je moet wel realistisch blijven  ;)

Zoals je misschien wel gelezen hebt is de economie & werkloosheid in Engeland dramatisch aan het worden en verwachten ze in de nabije toekomt rekening met een verdere krimp van de economie.

Wil je echt niet beledigen of zo, en ik bedoel het ook goed maar denk dat je echt je doelstelling iets moet wijzegen of je moet je op een ander land richten.

Wens je veel succes met het zoeken naar een leuke baan en als er in Nederland wel werk voor is zou ik daar in deze onzekere tijden zeker als eerst voor gaan.

Succes !

Albert

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 10 jan 2009, 17:48 »
Hallo Thomas

Ken je deze al http://www.cameracollege.nl/
                      http://www.filmacademie.nl/

Lijkt me trouwens lichamelijk best een zwaar beroep, camera etc. sjouwen, buiten uren/dagen in weer en wind.
Wat dat "beweging en zitwerk" betreft, denk eraan dat jij als camaraman dat waarschijnlijk niet zelf kan indelen/bepalen.

Maar als je nog niet echt weet wat je voor werk wil gaan doen, is het misschien een idee om een jaar naar GB te gaan.
Met één of ander uitwisselingsprogramma van studenten of een jaar engels doen.
Je bent dan een jaar ouder en hebt misschien meer een idee welke richting je op wil.

Als je toch echt graag boswachter wilt worden, kun je misschien toch die kant opgaan qua studie en erna/erbij nog een andere studie doen.
Vergeet niet dat als je klaar bent met je studie, over een aantal jaar de situatie weer heel anders dan nu kan zijn.

Misschien is een goede beroepentest iets.

Groetjes Petra

Thomas

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 10 jan 2009, 20:01 »
"Leuke baan waar ik beweging en 'zit werk' kan combineren" of "Camera man of video editor" ... je bent duidelijk nog erg jong en dromen mag altijd maar je moet wel realistisch blijven  ;)

Zoals je misschien wel gelezen hebt is de economie & werkloosheid in Engeland dramatisch aan het worden en verwachten ze in de nabije toekomt rekening met een verdere krimp van de economie.

Wil je echt niet beledigen of zo, en ik bedoel het ook goed maar denk dat je echt je doelstelling iets moet wijzegen of je moet je op een ander land richten.

Wens je veel succes met het zoeken naar een leuke baan en als er in Nederland wel werk voor is zou ik daar in deze onzekere tijden zeker als eerst voor gaan.

Succes !

Albert

Hoi Albert, met het combineren van zit werk en beweging bedoel ik dat ik door de zieke die ik heb moet blijven bewegen zodat mijn spieren niet achter uit gaan. Wat je zegt over de 'economie & werkloosheid' zit zeker waarheid in, maar aangezien ik nu 14 ben duurt het zeker nog 10 jaar voordat ik aan emigreeren kan gaan denken :tongue3: . Camera man zou een bijkomend stuk kunnen zijn van een baan als video editor als ik hier mee door ga. Wat je hier schrijft begrijp ik niet helemaal : 'Wil je echt niet beledigen of zo, en ik bedoel het ook goed maar denk dat je echt je doelstelling iets moet wijzegen of je moet je op een ander land richten.'

groetjes :wave:

Thomas

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 10 jan 2009, 20:04 »

Maar als je nog niet echt weet wat je voor werk wil gaan doen, is het misschien een idee om een jaar naar GB te gaan.
Met één of ander uitwisselingsprogramma van studenten of een jaar engels doen.
Je bent dan een jaar ouder en hebt misschien meer een idee welke richting je op wil.

Het probleem is met jouw voorstel Petra, dat ik dit jaar al een richting moet kiezen. Het idee vor een uitwisselingsprogramma is wel heel gaaf, allen doet onze school niet aan dit soort activiteiten :sad1: .

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #5 Gepost op: 10 jan 2009, 21:36 »
Kan je niet helpen, maar succes met je keuze! Het is zo lastig om zo jong al te moeten kiezen wat je de komende 50 jaar wilt gaan doen, volgens mij is het de afgelopen tien jaar nog erger geworden met vakkenpakket/richtings-eisen enzo? Ikzelf heb na de havo 3 verschillende opleidingen gedaan (waarvan eentje maar afgerond met diploma) en uiteindelijk doe ik nu iets wat ik nooit gekozen of bedacht zou hebben toen ik jouw leeftijd was. Dus wees niet bang dat als je nu een 'verkeerd' vak kiest, je hele toekomst verpest is. Als je iets echt graag wilt, gaat het je gewoon lukken  :icon_thumleft: nogmaals succes!

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 11 jan 2009, 09:03 »
Zo is het thomas, ik denk dat er weinig mensen zijn die echt geworden zijn voor wat ze als opleiding hebben gekozen. Kies voor iets waar je hart ligt, en waar je binnen jouw beperkingen kan werken. En kijk over een jaar of 10 maar weer. Nu weet ik eindelijk wat ik had willen worden :) maar ik heb evengoed een leuke baan nu hoor. en een recessie hebben we om de zoveel jaar, dat hoort er nu eenmaal bij helaas. Succes verder hoor.

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 11 jan 2009, 09:37 »
Hoi Thomas,

Ik kan het alleen maar een szijn met beide bovenstaande dames; als je ergens je zinnen op zet en er hard genoeg voor werkt kun je alles worden, zolang de beslissing maar met hart en hersenen genomen worden. Ikzelf ben Chronisch ziek en wordt ook nooit meer beter. Toch is het me gelukt om weer 100% mee te draaien en volledig te werken voor mijn geld. Daarmee kan ik ook naar hartelust naar Schottië.

Economische toestanden zullen we altijd houden maar de wereld kan er in twee weken zo heel  anders uit zien! Volg je hart en probeer altijd je mogelijkheden uit te buiten en je niet te laten leiden door je (medische) beperkingen.

Succes!

Thomas

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 11 jan 2009, 11:54 »
dank iedereen :icon_thumleft:

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 11 jan 2009, 20:47 »
Thomas had niet helemaal begrepen dat je een spierzeikte hebt.
En mijn andere opmerking die jij aan haalt tja dat staat inderdaad een beetje raar zo als ik het nu ook zelf lees, vergeet dat maar ben niet zo goed in wat ik denk om dat te omschrijven.

Albert

Thomas

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 11 jan 2009, 21:08 »
Thomas had niet helemaal begrepen dat je een spierzeikte hebt.
En mijn andere opmerking die jij aan haalt tja dat staat inderdaad een beetje raar zo als ik het nu ook zelf lees, vergeet dat maar ben niet zo goed in wat ik denk om dat te omschrijven.

Albert

hahahahah, daar herken ik mij zelf ook wel in :laughing7: :laughing7: :laughing7:

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 11 jan 2009, 21:14 »
Nou gelukkig maar  ;)

Op je 14 al moeten kiezen zeg, eigenlijk is dat van de gekke !
Doe je de dingen waar jij goed in bent en dan zie je vanzelf wel wat er uitkomt.

Albert

Thomas

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 11 jan 2009, 21:57 »
Ik vind het ook erg vlug kiezen maarja, je doet er ook niets aan he :tongue3:

(had trouwens gelezen dat je een Defender 130 hebt. Mooie land rover zeg :notworthy: :notworthy: :notworthy: hahaha)