Auteur Topic: Boeking DFDS  (gelezen 6948 keer)

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
Boeking DFDS
« Gepost op: 07 jan 2009, 13:39 »
Omdat ik graag vooruit denk heb ik alvast de terugreis vanuit Newcastle geboekt voor 31 aug. Camper van 6 mtr, en 2 pers, cabin met zeezicht. Geboekt via de Engelse DFDS site. Prijs 200 pond.  ( omgerekend 215 euro, afschrijving stond  vanmorgen op de giro) Nieuwsgierig ook even dezelfde boeking via de Nedl. site bekeken. Komt op 252 euro.  :flag :scotsman4 Doe er met de lage pond prijs je voordeel mee. Hoe we heen gaan moet ik nog uitzoeken, wel via Engeland.
Margolia

Offline OLAU-fan

• Schotland fan
Re: Boeking DFDS
« Reactie #1 Gepost op: 07 jan 2009, 21:15 »
Zie, dat is een handige tip. Hartelijk dank!

Alvast goede reis gewenst!

Groet,

Robert

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 12 jan 2009, 13:30 »
Ik heb vandaag een boeking ingevuld om te kijken wat het goedkoopste is. Voor ons blijkt het goedkoopste om met camper en 2 volwassenen via de engelse site van DFDS 2 enkeltjes te boeken. Is goedkoper dan een retour via de nederlandse site. Een retour komt dan op 496 euro en 2 enkeltjes via de engelse site: 464 euro. Voorgaande jaren betaalden we beduidend meer trouwens! Ik vraag me alleen af wat het beste moment van boeken is. Bij DFDS verschilt de prijs per dag!

Offline goud

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 12 jan 2009, 13:50 »
Ik heb vandaag een boeking ingevuld om te kijken wat het goedkoopste is. Voor ons blijkt het goedkoopste om met camper en 2 volwassenen via de engelse site van DFDS 2 enkeltjes te boeken. Is goedkoper dan een retour via de nederlandse site. Een retour komt dan op 496 euro en 2 enkeltjes via de engelse site: 464 euro. Voorgaande jaren betaalden we beduidend meer trouwens! Ik vraag me alleen af wat het beste moment van boeken is. Bij DFDS verschilt de prijs per dag!

Dan is de prijs alweer omhoog, want ik heb vorige week voor dezelfde comb. een enkele reis geboekt voor 215 euro.  :hello2:
Zou niet te lang wachten. Straks stijgt het pond weer.
Margolia

Offline Bugs

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 12 jan 2009, 23:53 »
De koers is weer aan het stijgen. Klik hier voor een grafiekje. Ach, het is nog steeds lager dan een paar maanden geleden.

Ik heb voor onze overtocht naar Engeland in mei bij P&O via Europoort-Hull geboekt. Ook ik kwam op het idee omdat via de Engelse website te doen. Bij het lezen van de voorwaarden zag ik daar maar vanaf.

Citaat van: P&O
(i) Alle door P&O Ferries aangeboden tarieven zijn uitsluitend beschikbaar voor ingezetenen van het land waarin deze zijn gepubliceerd.
BRON: P&O website.

Ik betaal overigens voor deze overtocht (vertrek eind mei, 5 daags retour, 2 personen, auto en binnenhut met benedenbedden) inclusief brandstoftoeslag € 318.
Die brandstoftoeslag zou er nu toch wel vanaf kunnen zou je denken. Ook de prijs van de olie is gedaald.

Ik weet niet of DFDS ook de regel kent dat je moet boeken in het land van herkomst.

Offline goud

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 13 jan 2009, 08:06 »
De koers is weer aan het stijgen. Klik hier voor een grafiekje. Ach, het is nog steeds lager dan een paar maanden geleden.

Ik heb voor onze overtocht naar Engeland in mei bij P&O via Europoort-Hull geboekt. Ook ik kwam op het idee omdat via de Engelse website te doen. Bij het lezen van de voorwaarden zag ik daar maar vanaf.

Ik betaal overigens voor deze overtocht (vertrek eind mei, 5 daags retour, 2 personen, auto en binnenhut met benedenbedden) inclusief brandstoftoeslag € 318.
Die brandstoftoeslag zou er nu toch wel vanaf kunnen zou je denken. Ook de prijs van de olie is gedaald.

Ik weet niet of DFDS ook de regel kent dat je moet boeken in het land van herkomst.

Wij hebben via de Engelse site geboekt, en het geld is ook afgeschreven. Als het alleen voor ingezetene van Engeland was geweest was de boeking wel geweigerd.  :verward :verward
Margolia

Offline Bugs

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 13 jan 2009, 11:09 »
Ik denk dat DFDS die voorwaarde niet heeft. Kon er ook niets van vinden op de website. Dus jij zit goed! :)

Offline goud

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 13 jan 2009, 11:20 »

Is niet duur. Veel plezier daar.
Margolia

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 13 jan 2009, 11:43 »
Dan is de prijs alweer omhoog, want ik heb vorige week voor dezelfde comb. een enkele reis geboekt voor 215 euro.  :hello2:
Zou niet te lang wachten. Straks stijgt het pond weer.
Margolia

Nou niet alle gegevens zijn te vergelijken denk ik; onze camper is net langer dan 6 meter en het maakt ook uit op wat voor dagen je reist. Maandags is bv. goedkoper dan zaterdags. Vergelijken is dus wat lastig in dit geval.

Ook ik heb niets kunnen vinden over dat boeken alleen maar kan als je ingezetene bent van het land waarin dit is gepubliceerd? Met internet is de website met tarieven in heel de wereld gepubliceerd. Ik begrijp het dus niet zo goed. Dat kan tegenwoordig met de vrije markt ook niet meer volgens mij. Vreemd dat P&O de voorwaarde wel stelt.

Offline goud

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 13 jan 2009, 12:33 »
Nou niet alle gegevens zijn te vergelijken denk ik; onze camper is net langer dan 6 meter en het maakt ook uit op wat voor dagen je reist. Maandags is bv. goedkoper dan zaterdags. Vergelijken is dus wat lastig in dit geval.

Ook ik heb niets kunnen vinden over dat boeken alleen maar kan als je ingezetene bent van het land waarin dit is gepubliceerd? Met internet is de website met tarieven in heel de wereld gepubliceerd. Ik begrijp het dus niet zo goed. Dat kan tegenwoordig met de vrije markt ook niet meer volgens mij. Vreemd dat P&O de voorwaarde wel stelt.

Wij varen inderdaad op maandag, :confused2: omdat we nog naar de Cowall Games in Dunoon gaan, en zondags nog een hondenshow bij Edinburg.
Margolia