Poll

Gaan jullie honden mee op vakantie naar Schotland?

ja
14 (51.9%)
nee
3 (11.1%)
soms
0 (0%)
anders
0 (0%)
heb geen hond
10 (37%)

Totaal aantal stemmen: 18

Auteur Topic: Honden wel of niet mee op vakantie  (gelezen 14826 keer)

Offline Petra

• Schotland fan
Honden wel of niet mee op vakantie
« Gepost op: 21 dec 2008, 19:01 »
Hallo

Gaan jullie hond(en) mee op vakantie naar Schotland?

Die meiden van mij gaan zeker mee.
Zonder hun ga ik niet op vakantie.

Vanaf pup zijn ze altijd al meegeweest met diverse uitjes etc.
(en zijn dan ook vrij makkelijk)
Schotland vind ik ook een land waar ze makkelijk mee naar toe kunnen.
(op de voorbereidingen van enting en bloedtest na dan)
Het is niet echt te verwachten dat het er te heet voor hun zal worden.
(maar dan zou ik er ook niet komen :sad1:)
Voor die watergekken van mij is er ook nog heel veel water om in te poedelen/ zwemmen.
(ondertussen geniet ik dan van hun en de mooie omgeving)
Mijn voorkeur gaat uit naar kamperen wat met honden makkelijk te doen is.
(met zoveel campings in Schotland waar honden zijn toegestaan)
Ze vinden autorijden gelukkig ook geen probleem.
(aan het einde van de rit is er meestal iets leuks)

Wat doen jullie gaan ze mee?

Groetjes Petra  :wave:

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Re: Honden wel of niet mee op vakantie
« Reactie #1 Gepost op: 21 dec 2008, 19:19 »
Vroeger kon het niet (quarantaine) en hadden we gelukkig goede oppas voor Joey. We hebben hem 1x voor 2 weken in een pensioen gehad en dat is niet toen goed bevallen (schor, gewichtsverlies).
Sinds 2006 gaat Joey dan ook gewoon mee. We zoeken wel huisjes waar een hond is toegestaan en gelukkig kan hij ook wel een halve dag alleen blijven als we ergens naartoe willen waar geen honden mogen.
En autorijden is hij vanaf pup wel gewend en is dus geen probleem. En voor ons meteen een stok achter de deur om regelmatig een stop te maken om de hond te laten lopen.
Nu hij doof is kan hij alleen niet meer zo vaak los lopen. Maar in Schotland is het zo rustig dat het daar gelukkig wel kan. Alleen bij riviertjes moet hij aan de lijn want hij loopt er zo in, zonder rekening te houden met een snelle stroming.

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 23 dec 2008, 19:44 »
Wij hebben wel een hond maar nemen Sam nooit mee.
Zal me eerst is even in dekken  ;) ben heel gek met hem en hij gaat overdag ook altijd met mij mee naar het werk, maar .....

Als ik vakantie heb dan wil ik niet die vaste rituelen die ik thuis heb dus niet s'morgens vroeg met de hond uit s'avonds voor het slapen nog even een rondje ... enz.
Je moet dan de heledag rekening met de hond houden, nou mij niet gezien, ik heb ook vakantie en de hond ook !! die gaat lekker naar opa & oma  ;)

Heb een keer met de tent naast een gezin gestaan (ook tent) met een overenthousiaste adhd Labrador ... vreselijk !
Altijd dat kinderachtig hard gepraat tegen die hond tot s'avonds laat, als er maar iemand naar hem keek rukte die de pin zowat uit de grond en dan heb ik het nog niet eens over het blaffen, hijgen en een tennisbal.  :violent1:

Albert

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 23 dec 2008, 23:54 »
Hallo

macstonemmountain,
                                  Sam zal bij opa enoma ook wel verwend worden denk ik.

Heb een keer met de tent naast een gezin gestaan (ook tent) met een overenthousiaste adhd Labrador ... vreselijk !
Altijd dat kinderachtig hard gepraat tegen die hond tot s'avonds laat, als er maar iemand naar hem keek rukte die de pin zowat uit de grond en dan heb ik het nog niet eens over het blaffen, hijgen en een tennisbal.  :violent1:

Albert

Tja, die adhd Labrador wat geen adhd Labrador is, is niet zo vreselijk, maar zo te horen/lezen die eigenaren wel, who brrrrrrr.
Weten waarschijnlijk niet wat ze gekocht hebben, dat het ras onder de jachthonden valt en energie heeft.
Als ze toevallig al iets gelezen hebben, hebben ze een zinnetje van makkelijk op te voeden hond onthouden.
Dat deze opvoeding niet vanzelf gaat vergeten ze voor het gemak maar even.
Veelvuldig blaffen past niet echt bij een lab en hijgen als het niet warm is, tja wie zal het zeggen, geen conditie, stress,..........
Dat achter elkaar gooien met een tennisbal daar heb ik zoiezo nooit de lol van ingezien en mijn honden ook niet.
Die zijn alleen gek op een tennisbal als die in de flyball bak  zit.

Maar bij deze een waarschuwing als je mijn auto en tent ziet/herkent, bedenk je dan even of je er naast gaat staan.
Heb namelijk 2 enthousiaste Labrador Retrievers, maar wel onder controle.
Daarbij praat ik ook tegen ze,(op normale toon) tot 'savonds laat, "lekker koesse" en ze nestelen zich lekker voor de nachtrust.
Mijn oudste wil dan ook nog wel eens snurken als een grouwe kerel.
Voor de rest zal je geen last van hun hebben, misschien wel van mij,  :tongue3:

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe hun kinderen waren.

Groetjes Petra

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 24 dec 2008, 08:07 »
Wij hebben ook een hond, een echte schotse (West Higland White Terrier) en zoals alle terriërs alleen luisteren als het hen uitkomt! Op zich staat die van ons redelijk onder controle, omdat ik altijd ontzettend oplet. Daar heb ik dus absoluut geen zin in op vakantie, dus 'mag' hij niet mee. En blijft hij lekker thuis bij de dochters. En wij zijn echt de hele dag op sjouw, dus daar doe ik de hond geen plezier mee. Hij is ondertussen al 12 jaar, en het lopen wordt al moeilijker.

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 24 dec 2008, 17:21 »
Sam zal bij opa enoma ook wel verwend worden denk ik.

Zeker, wat ik al zij, die heeft ook vakantie !

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe hun kinderen waren.

Moet hier natuurlijk wel een beetje voorzichtig in zijn ... maar het waren van die "vrijeschool" type's, en de topic gaat over honden dus laat ik het dan daar maar bij houden  ;) :icon_biggrin:

Albert

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 24 dec 2008, 19:27 »
ja, je weet maar nooit of je iemand  tegen het zere been schopt, of hoe ze dat ook noemen. Ik heb ook ooit eens zo"n blunder gemaakt. Kwam er iemand bij on s coolicteren en een opaar uur meedraaien. kregen whe en beetje over de wijk waar we zitten ( best wel veel hoog opgeleide ouders, en wat elitewijk), dus ik zeg zo dat het een beetje een kakwijk is. Zegt ze, mijn moeder woont ook hier in de wijk. Toen kon ik wel door de grond zakken :drunken_smilie: :crybaby2: :sad1:

zie ik vandaag op het werk ineens een nieuw jochie boij de buren op de groep, is dat haar zoontje , ai

Offline Bernice

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 20 jan 2009, 12:46 »
Ja, onze Engelse Springer Spaniël gaat mee. In november heeft hij zijn rabiësenting gehad en begin deze maand het bloedonderzoek. Gisteren kreeg ik 't telefoontje dat het goed was, mooi zo. Nog wel een dag voor vertrek ontwormen (èn laten bijschrijven in inentingsboekje.. dus toch weer een consult betalen.. maar ja. Gelukkig is quarantaine niet meer nodig!
Hopelijk breekt er geen mond en klauwzeer uit in 't voorjaar..

Gimli is ook zo'n waterrat, hij kan ook wel eens adhd zijn, maar dat is dan gewoon een teken dat hij te weinig beweging heeft gehad.. is na een fikse wandeling zo over ;-)

mercator

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 20 jan 2009, 15:51 »
We hebben 1 keer onze hond mee gehad op vakantie, ten met de camper. We hadden een Berner Sennen hond. Die neigen ook naar luisteren wanneer het hun uitkomt.
En dus een kwestie van de hond de juiste plaats in de familie te geven. Dan was het luisteren en kunnen werken met (stille) oogcommando's. Vervolgens was het dan het spel om af en toe eens uit te vogelen of de afspraken nog steeds golden. Een heerlijk beest was het. na de ene keer is hij steeds naar een goed kleinschalig pension gegaan. Waar ze elke dag met de dieren in het naastgelegen bos lopen.

Grappig om in dit item "vrijeschool" types tegen te komen. Mag ik dat invullen als zonder regels en nogal vrijgevochten? Hoor dat wel vaker en herken dat ook wel enigszins hoor. Ik voel me niet tegen de schenen geschopt hoor ;), onze kinderen zaten ook op de vrije school onderbouw.  En regels, afspraken en structuur vonden wij, en velen met ons gelukkig, daar gewoon van belang. Net zoals thuis en in de rest van de samenleving.
In de beeldspraak is "vrijschool type" voor mij voor iets anders komen te staan dan alleen maar vrij school kinderen en ouders. Maar is een leuke andere discussie op zich, ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt en daar heel ver in mee kan gaan hoor.
Vind het soms jammer dat in deze beeldspraak slechts 1 schoolmodel dan als beeld voor een in veel bredere laag van de bevolking gedragen gedrag staat.

En dan terug naar de huisdieren, de honden. Onze grote soms heerlijk speelse berner had echt maar te acsepteren dat er regels waren. Lief praten tegen hem deden we zacht, net zoals er niet geschreeuwd word/werd tegen de kinderen op een camping.
Corrigeren kan heel goed ook zachtjes. Even lekker uitrausen, waar het dan kan, is heerlijk overdag toch? En dat is niet tussen tenten en caravans/campers! In je eigen huis rennen en ravotten ze ook niet.

We hebben nu even geen hond, maar als we er weer eentje hadden denk ik  niet dat we hem mee zouden nemen. We hebben een goed pension gelukkig. Dat scheelt wel.
Johan

Offline Bernice

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 20 jan 2009, 16:15 »
Hoi Johan,

'k denk dat 'vrije school'-types vaak heel veelzijdig zijn en dingen van verschillende kanten willen bekijken. Maar ik denk dat maar weinig van ons in een keurslijf passen, ongeacht vooropleiding.
Wij zijn een soort 'huishouden van Jan Steen' familie.. beesten op de bank, met laarzen aan naar binnen (vooral als je net buiten bezig bent geweest en je ineens heeeel snel naar de wc moet ).

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
« Reactie #10 Gepost op: 20 jan 2009, 17:11 »
Sinds honden mee mogen naar Schotland gaan ze mee. Toen we verhuisden naar Engeland hebben er 3 nog in quarantaine gezeten in een geweldige kennel.  :aye :aye  Vorige week hebben de puppen, toen precies 4 mnd de bloedtest gehad en nu hoop ik deze week de uitslag te krijgen. Dus vingers crossed. De boten zijn al geboekt. Honden moet ik nog boeken. Ons oudje die niet van autorijden houdt gaat altijd naar onze dochter of een kennis. De anderen gaan mee in de camper.  :piper2 :piper2
Margolia

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 31 jan 2009, 12:21 »
Hallo

Ja, onze Engelse Springer Spaniël gaat mee. In november heeft hij zijn rabiësenting gehad en begin deze maand het bloedonderzoek. Gisteren kreeg ik 't telefoontje dat het goed was, mooi zo.
Larkenshoeve,
                      Toch altijd weer prettig dat de goede uitslag binnen komt.

Zo'n foto van een ontspannende slapende Gimli en kat, heerlijk om naar te kijken toch.
                      Heeft jullie kat een bling, bling halsbandje om, of verzie ik me daar op.

We hadden een Berner Sennen hond. Die neigen ook naar luisteren wanneer het hun uitkomt.
mercator,
               Mijn honden luisteren altijd, gehoorzamen is een ander verhaal  ::)

De boten zijn al geboekt. Honden moet ik nog boeken. Ons oudje die niet van autorijden houdt gaat altijd naar onze dochter of een kennis.
Goud,
         Boek jij de honden nooit tegelijk dan?

Jammer dat je oudje niet over auto rijden kan, maar mis je hem niet dan.

Groetjes Petra

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
« Reactie #12 Gepost op: 31 jan 2009, 14:52 »
Petra,
Nee, ik boek de honden nooit meteen. Vaak weten we niet wie er meegaan. Voor begin maart ( Crufts) boek ik eind feb. Voor de grote vakantie boek ik dan zo'n 2 weken van tevoren. Omdat ik de overtochten al in dec. heb geboekt doe ik de hondjes later. Eerst boekte ik vaak gewoon bij de boot, maar dat geeft te veel onopthoud.  Dus doe ik het nu tevoren, en betaal op de dag dat we varen.

Margolia

Offline Ingrid

• Schotland fan
Re:Honden wel of niet mee op vakantie
« Reactie #13 Gepost op: 28 jan 2010, 10:38 »
Ja hoor mjn honden gaan altijd mee op vakantie, dus ook naar Schotland
Groetjes Ingrid

Offline Danny

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 28 jan 2010, 18:39 »
Heb geen hond (helaas) want ik ben wel een hondenman  :aye maar ik woon op 3 hoog en ben als ik werk negen en een half uur per dag weg en in uitzonderingssituatie zelfs 12 uur dus dat gaat niet. :nooo
Danny   :wave: :bagpipe

kvdb

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 28 jan 2010, 23:01 »
Ik ga voor het eerst naar schotland, met 3 medefotografen  (weak excuse :drinky) . Op de vraag of die zich honds gedragen blijf ik eerlijkheidshalve het antwoord even schuldig. Maar de honden blijven thuis.

Ik denk dat ze het beiden erg leuk zouden vinden om de Highlands te bestormen. Met name de schotse herder zou ik daar nog wel eens in zijn element willen zien. 

Overigens, ze gaan wel altijd mee op vakantie met de family. Maar dat is ook omdat we dan nooit verder gaan dan Texel. Voor langere reizen hebben we altijd oppas gezocht.

kvdb

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 28 jan 2010, 23:07 »
Daarbij praat ik ook tegen ze,(op normale toon) tot 'savonds laat, "lekker koesse" en ze nestelen

Laat ik nou precies hetzelfde (ja, ook in dezelfde taal) tegen de dieren zeggen. Slapen ze heerlijk op.   :aye