Auteur Topic: inclusief of exclusief meubelen  (gelezen 9880 keer)

Offline Petra

• Schotland fan
inclusief of exclusief meubelen
« Gepost op: 18 nov 2008, 22:15 »
Hallo

Op TV zowel de BBC als enkele Ned. zenders heb je programma's over huizen in GB.
Het zijn verschillende soorten programma's.
Soms heeft het te maken met het kopen/verkopen van een huis.

Wat ik me nu afvraag.
Heb regelmatig het idee dat er verkocht wordt inclusief de meubelen etc.
Het gaat dan niet om een net nieuw verbouwd en ingericht huis voor de verkoop ofzo.
Deze week ook weer kijkers die bijv. "vielen" over het soort lampen die er hingen enz.
Daar kijk je toch doorheen als het exclusief is.
Merk dat de mensen het wel vaker over de aanwezige meubelen hebben.

Iemand een idee hoe het eigenlijk meestal is  :dontknow:

Groetjes Petra

Offline Grasshopster

• Schotland fan
Re: inclusief of exclusief meubelen
« Reactie #1 Gepost op: 19 nov 2008, 14:14 »
Hoi Petra

Inclusief meubelen is niet standaard hoor. Wel is inclusief vloerbedekking, gordijnen en lampen normaal.

Ik kijk ook wel naar die programma's en wat mij opvalt is dat Britse mensen vaak niet door de inrichting, behang, kleuren ed. van een woning heen kunnen kijken en er hun eigen ideeen in kunnen zien. Dat je muren kunt overschilderen lijkt niet bij ze op te komen. Wij waren meteen begonnen met schilderen, maar ik ken mensen die in de tien jaar dat ze hun huis hebben, niets hebben veranderd.

Maar om een huis nu om de leuke lampjes te kopen....!? ???

Ellen

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 20 nov 2008, 19:58 »
Hallo Grasshopster

Dat je muren kunt overschilderen lijkt niet bij ze op te komen. Wij waren meteen begonnen met schilderen, maar ik ken mensen die in de tien jaar dat ze hun huis hebben, niets hebben veranderd.

Misschien konden ze het niet eens worden over de kleur  :laughing7:
Of staat hun huis op zo'n monumentale panden lijst  :dontknow:

Zelf heb ik ook zoiets van alles lekker fris voor je er gaat wonen.
Zit je binnen een paar jaar ook niet meteen in de stuiverij van het schuren.

Groetjes Petra

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 20 nov 2008, 20:05 »
ik kijk ook vaak naar die programma's. Vandaag nog "to Buy or not to buy", en wat jullie zeggen valt mij ook vaak op. Wat is simpeler dan enn muur een ander kleurtje geven  :dontknow: Ik zie me al zeggen"nee, we hebben het niet gekocht, de muen in de kamer waren oranje en dat vonden we niet zo mooi". Ik snap dat niet. Engelsen (om even een algemen term te gebruiken voor de bevolking van GB) zijn  ook dol op (valt mij op):
-double bedrooms ( alser maar een tweepersoonsbed in staat is het meteen veel beter)
-ensuites (wat moet je met zoveel badkamers in  een huis, je moet het ook allemaal maar schoonhouden :laughing7:)
dining kitchens or breakfast kitchens ( er moet een eettafel in staan)
- en dan ook nog een aparte eetkamer.

Offline Grasshopster

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 21 nov 2008, 12:10 »
Het sneeuwt!  :icon_sunny:

Je hebt gelijk Skye. Onze eetkamer, waar niet eens een tafel voor 8 in zou passen, is nu "offfice" en willen we in de toekomst bij de woonkamer betrekken. In de keuken past wel een tafel voor 20!

Soms hoor je iemand zeggen dat de slaapkamers niet groot genoeg zijn, terwijl het voor Nederlandse rijtjeshuis begrippen balzalen zijn.

Een ensuite hebben we ook. Voor gebruik van logees, hoef ik het niet elke week te poetsen. En vergeet het bad niet! Britten hebben liever een bad dan een goede douche! Nou is ons bad niet eens groot genoeg voor een volwassene.  :icon_scratch: Ik zou wel zonder bad in huis kunnen, maar mijn man denkt dat het huis dan minder aantrekkelijk voor verkoop wordt.

Ellen