Poll

Waar wonen jullie?

Friesland
15 (9.7%)
Groningen
9 (5.8%)
Drenthe
7 (4.5%)
Overijssel
9 (5.8%)
Gelderland
13 (8.4%)
Utrecht
7 (4.5%)
Flevoland
2 (1.3%)
Noord-Holland
15 (9.7%)
Zuid-Holland
17 (11%)
Zeeland
4 (2.6%)
Brabant
19 (12.3%)
Limburg
3 (1.9%)
anders
2 (1.3%)
Schotland
23 (14.8%)
België
10 (6.5%)

Totaal aantal stemmen: 113

Auteur Topic: Waar wonen jullie?  (gelezen 91636 keer)

Offline Petra

• Schotland fan
Waar wonen jullie?
« Gepost op: 17 okt 2008, 20:08 »
Hallo

Eigenlijk is de vraag zo wel duidelijk lijkt mij.

Heb Schotland bewust onderaan gezet, kon het toch moeilijk op het ongeluksgetal zetten.

Als alle kijkers van dit topic nu ook hun stem uitbrengen  :aye

Woon zelf in Friesland.

Groetjes Petra

Offline Dirk

• Schotland fan
Re: Waar wonen jullie?
« Reactie #1 Gepost op: 17 okt 2008, 20:20 »
Leuke poll.

Wij ( Mel en Ik) zijn woonachtig Dalgety Bay in de Kingdom of Fife

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 17 okt 2008, 20:33 »
wij, PJ, ikke en de drie katten wonen in Zuid-Holland.
Maar ik ben een echte Groningse en PJ komt uit het oosten van het land. Vandaar waarschijnlijk dat hij zo wijs(is slim) is  :laughing8: :laughing8:

oh ja, de katten komen ook uit verschillende delen van het land. Pelle komt uit het asiel in Groningen, Tobbe is gevonden tussen Harderwijk en Ermelo, en Daan komt uit het asiel in Leerdam

Offline It Swarte Skiep

• Schotland fan
  • Born to be sheep
« Reactie #3 Gepost op: 17 okt 2008, 23:14 »
Wij zijn een grensgeval.

De grens tussen Friesland en Groningen ligt bij ons in het slootje langs de weg en
wij wonen aan de Groningse kant. Omdat we Friezen zijn is dat de verkeerde kant.
Ik heb nog naar de provinciale besturen gemaild  i.v.m. een evt. enclave, maar dat werd niet gehonoreerd. Dus ik zou "Groningen" in moeten vullen, maar of ik dat ook doe.  :dontknow:
Verder niets mis met de Groningers, hoor !  Ik werk al jaren met veel plezier in Veendam ..... :icon_thumleft: 

Offline Erik

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 17 okt 2008, 23:51 »
Skiep wat voor werk doe je?
An áit a bhfuil do chroí is ann a thabharfas do chosa thú

Offline Toeter

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 18 okt 2008, 07:22 »
Wij wonen in Noord-Holland, maar ik ben geboren in Zuid-Holland en mijn man in Friesland.

Toeter

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
« Reactie #6 Gepost op: 18 okt 2008, 08:54 »
Wij wonen al ruim 31 jaar in de mooie Flevopolder. Samen met onze 8 honden, waarvan er 5 nu net 5 weken zijn. Ik kom uit Wijmbritseradeel, Reinier uit den Haag. Hebben 3 volwassen kinderen. I.v.m. Reinier z'n werk ( RWS) tussendoor 3 jaar bij Brussel, en 6 jaar bij Londen gewoond. En natuurlijk helemaal verslingerd aan Schotland.  :vlag :vlag
Margolia

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #7 Gepost op: 18 okt 2008, 09:26 »
Hier nog een stel "Friezen", maar dan aan de goede kant van het IJsselmeer  :tongue3: :tongue3:
Wij wonen in Enkhuizen, Noord-Holland. Aarjen is half West-Fries/half Amsterdams, ik ben zolang de stambomen gaan een volbloed West-Fries  :laughing7:

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 18 okt 2008, 13:29 »
Wij wonen ook in Friesland, ook op het randje met de Noordoostpolder, maar (gelukkig :tongue3:) nog in Friesland.

Offline hansenlucie

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 20 okt 2008, 19:23 »
Wij wonen in het centrum van Vlaardingen.
En een week of zes per jaar in Dalchreichart Schotland

groetjes Lucie

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 20 okt 2008, 23:17 »
Aberdeen; Schotland dus. Daarvoor Twente, en dáárvoor Groningen, dus dat ´de verkeerde kant´wil ik met Skiep nog wel eens een ernstig gesprek over hebben :protest:  :wave:.

Ken je het verhaal van een bepaalde plaats - ben naam kwijt - dat midden op de Fries/Groningse grens lag en dus in twee provincies lag ? Was niet erg praktisch, en uiteindelijk is besloten het Groningse deel bij Friesland te voegen, waarmee die plaats dus in z'n geheel Fries was. Een inwoner van het daarvoor Groningse deel is daarom verhuisd: hij wilde niet in Friesland wonen :laughing7:.
Leven en laten leven

Offline Wynn

• Schotland fan
  • The Witch
« Reactie #11 Gepost op: 21 okt 2008, 06:42 »
Hier nog ientje uut Enkhuuzen, wij wonen ook in het goeie gedeelte van Friesland, in West-Friesland. Ik ben echter een Zaankanter en mijn man komt uit IJmuiden.. Noordhollanders dus :) wel al wat keren verhuist maar nog nooit buiten Noordholland gewoond.
 :wave:

There is no coincidence...

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #12 Gepost op: 21 okt 2008, 07:52 »
Marien en ik wonen in Rhenen in het oostelijkste puntje van Utrecht. Marien is hier geboren en getogen, ik ben een Fries, geboren in Drachten. Na een paar jaar gewoond te hebben in Ede, woon ik sinds 1992 in Rhenen.

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 21 okt 2008, 09:37 »
Albert en ik wonen met onze meiden en hond in Gorssel, een dorpje in de buurt van Deventer. Binnen de gemeente hebben we allebei al wel op verschillende adressen gewoond. Door de zaak zijn we ook gebonden aan dit dorp, maar eerlijk gezegd vind ik het heerlijk wonen hier.

Offline noorman

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 21 okt 2008, 12:48 »
Wij wonen in de buurt van Emmen en ben geboren op de plaats waar nu ons huis staat . Mijn vrouw komt uit Leerdam . Onze 2 dochters zijn inmiddels de deur uit en alleen onze zoon is nog bij ons thuis . Schotland :bagpipe trekt mij omdat ik in mijn truckersleven regelmatig in Aberdeen , Dundee en Edinburg kwam en heb daar dan ook hele fijne herinneringen aan .

Offline eddy en miranda

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 23 okt 2008, 11:01 »
mmm
lastige vraag dit!!  ;)

woon al 4,5 jaar in ommen
maar heb me er nog steeds niet ingeschreven
kan het niet over mijn hart krijgen om mijn "zwollenaar" schap op te geven  :nono:

groeten
Eddy

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 24 okt 2008, 15:00 »
---anders--- gestemd  :icon_scratch:
Dat wil zeggen, in mijn geval, België -> Vlaanderen -> provincie Antwerpen -> Kempen -> (dorp) (heb nog altijd schroom om teveel op het net te zetten, sorry  :-[ .  Zal er ooit wel eens van komen  :))
Eerste 30 jaar van mijn leven in de stad Antwerpen gewoond (randgemeente, daarna gefusioneerd met A'pen).  Bruisend uitgaansleven en café's, cultuur / monumenten / historisch, veel en allerlei winkels, etc).  Af en toe kom ik nog wel eens in het centrum van " 't Stad ".

Sinds 15 jaar in een dorp van zo'n 2500 inwoners.  Minder hectisch, minder anoniem als een grootstad, elke dag thuiskomen als het ware. (Fusiegemeente van 5 dorpen telt zo'n 12.000 inwoners).

Koen

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
« Reactie #17 Gepost op: 24 okt 2008, 15:06 »
---anders--- gestemd  :icon_scratch:
Dat wil zeggen, in mijn geval, België -> Vlaanderen -> provincie Antwerpen -> Kempen -> (dorp) (heb nog altijd schroom om teveel op het net te zetten, sorry  :-[ .  Zal er ooit wel eens van komen  :))
Eerste 30 jaar van mijn leven in de stad Antwerpen gewoond (randgemeente, daarna gefusioneerd met A'pen).  Bruisend uitgaansleven en café's, cultuur / monumenten / historisch, veel en allerlei winkels, etc).  Af en toe kom ik nog wel eens in het centrum van " 't Stad ".

Sinds 15 jaar in een dorp van zo'n 2500 inwoners.  Minder hectisch, minder anoniem als een grootstad, elke dag thuiskomen als het ware. (Fusiegemeente van 5 dorpen telt zo'n 12.000 inwoners).

Koen

Mooi land. Wij hebben 3 jaar in Overijse gewoond. Man en zoon speelden bij Antwerp & District PB.  :piper2 :piper2 Prachtige tijd in Belgie gehad.
Margolia

Offline It Swarte Skiep

• Schotland fan
  • Born to be sheep
« Reactie #18 Gepost op: 25 okt 2008, 15:42 »
en dáárvoor Groningen, dus dat ´de verkeerde kant´wil ik met Skiep nog wel eens een ernstig gesprek over hebben :protest:  :wave:.

Dat kan !!  :aye  Zie topic Kerstborrel - 2008. Als je 'toevallig' in Nederland bent:  Welkom. :icon_thumleft:

Erik-Sandra

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 17 nov 2008, 16:07 »
Wij wonen in zuid-holland.. in Poortugaal.. dit boerse dorpje ligt vlakbij Rotterdam.. Ikzelf kom ook uit Rotterdam en mijn man komt uit Rozenburg.. ook hier vlakbij..

(rechts) ons huisje:

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #20 Gepost op: 17 nov 2008, 21:26 »
Hallo Erik-Sandra

Zal vast wel eens voor verwarring zorgen als je zegt waar juli wonen.

Dan ook nog zonnige foto's.
Denk dat jullie rustig van huis kunnen spreken, want als ik het zo zie vind ik het geen huisje.

Groetjes Petra

Nanny

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 18 nov 2008, 00:34 »
Wat leuk, ook mensen die in Schotland wonen.
Nooit last van heimwee??

Woon in Brabant, tussen Breda en Tilburg

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #22 Gepost op: 18 nov 2008, 11:33 »
Wat leuk, ook mensen die in Schotland wonen.
Nooit last van heimwee??

Woon in Brabant, tussen Breda en Tilburg

Als we voor een week in Nederland zijn  op familie bezoek dan hebben we heimwee en willen we weer terug naar Schotland   :tongue3:

Offline RonV

• Schotland fan
« Reactie #23 Gepost op: 18 nov 2008, 20:51 »
Ik woon in het mooie Drentse Valthermond. Nou ja, niet iedereen vindt dat mooi natuurlijk, het is echt de veenstreek, maar woon nu al bijna mijn hele leven in Drenthe. En hoewel ik ook wel elders heb gewoond, blijven Drenthe en vooral ook de Drenten mij trekken. Schotland is een fantastisch land, ga er graag heen en ook vaak, maar ben ook altijd weer bliede as ik wieder in mien Drenthe bin!

En wat grenzen betreft. Ik woon dicht bij de Grunniger grens, maar ik ben er ook zo een dat als ze Valthermond bij Groningen zouden trekken, dan zou ik weer verhuizen naar Drenthe. Niet om de Groningers ofzo, maar het is nu eenmaal mijn provincie.

Offline T4

• Schotland fan
  • The power of the Kilt
« Reactie #24 Gepost op: 18 nov 2008, 22:06 »
Tis ja bienoah Duutslaand  :sunny: