Auteur Topic: Campings zoeken in Schotland via internet  (gelezen 25825 keer)

wim

• Gast
Campings zoeken in Schotland via internet
« Gepost op: 15 apr 2005, 09:47 »
Ten eerste, een compliment voor jullie site's, heel uitgebreid. Nu even over het zoeken van campings. Wij, Gea en Wim, vonden het een probleem. In veel gevallen zoeken op een campingnaam of een plaatsnaam zonder dat je vooraf weet waar in Schotland je het zoeken moet. Wij hebben nu een kaart online staan met daarop alle campings in 1overzicht. Zoek je in het noord-westen, dan klik je in dat gebied op een symbool en je komt direct op de site van desbetreffende camping of, als er geen eigen site bestaat, gegevens over deze camping. Volgens ons is de kaart een succes want de pagina wordt regelmatig bezocht. Ik hoop dat er mensen zijn die de pagina's bekeken hebben en hierover hun oordeel willen geven, wij zouden het graag willen weten, kunnen wij eventueel de pagina's aanpassen. Verder veel succes met jullie site en het forum. Link naar campingkaart:
http://www.reisverhaleneuropa.nl/campings/CampingsSchotland.htm

Henk Radstok

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 10 jul 2005, 15:19 »
Wij zijn net terug uit Schotland(vandaag). We hadden een week op camping Drum Mohr bij Edinburgh gestaan,daarna een huisje voor een week op het eiland Seil (20 km onder Oban)en wilden nog een weekje met de tent in de buurt van Pitlochrie gaan staan op een camping,maar dat konden we wel vergeten! Alle campings zitten propvol. En tenten zijn op veel campings ongewenst. Daar we BenB te duur vinden voor een gezin zijn we dus een week eerder thuis. Het viel ons ook op dat veel mooie campings niet in de ANWB gids staan. We hadden wel 2 weken mooi weer.

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 22 aug 2005, 20:24 »
Ook wij kregen te maken met volle campings in en bij Pitlochry, we zijn 12 mile langs Loch Tummel op een schitterende camping terechtgekomen. Slecht sanitair maar een uitzicht!!

Loch Tummel

Onze caravan is van het merk "Hylander" dus waar kun je dan ook anders naar toe?

Offline Ina

• Schotland fan
Re: Campings zoeken in Schotland via internet
« Reactie #3 Gepost op: 18 feb 2006, 12:15 »
Zijn er eigenlijk nog wel kampeerders op dit forum of zijn wij de enige :alien:? :alien:??
Ik zou zo graag wat tips willen over leuke, kleine, rustige, mooie campings! De enige eis die wij stellen is een lekkere warme douche!
Wij zoeken er 1 in de buurt van Inverness, liefst ten oosten ervan
en in de buurt van Ullapool

Offline lucsa

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 18 feb 2006, 16:39 »
Ina, op volgende site vind je een overzicht van een aantal campings in Schotland.

Tot ergens onderweg
Groetjes
Sabien & Luc

[img]http://lu

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 19 feb 2006, 11:04 »
Dank voor je reactie, ik ken die website wel maar ik vind het leuk om te horen van mensen die zelf ergens gekampeerd hebben. Als je het op zo'n kaart uitzoekt lijkt het soms wel leuk maar dan kom je daar en blijkt het zo'n keurig aangelegd park te zijn waar allemaal van die bejaarde Engelsen zitten :sad4:
Maar helaas gaan de meesten van het forum naar B&B's of huren een huisje, dus weinig kampeerervaring hier.

Jan Wandelaar

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 26 feb 2006, 22:16 »
Ina,

In Ullapool heb je twee campings. De een zit op steenworpafstand van het dorpje zelf.
Rustige camping met op de achtergrond het geluid van vissersboten die lieflijk ronken.
Tenminste; voor mij met Schevenings bloed door de aderen.:laughing7:

De andere ben ik niet geweest maar heb de borden die daar naar zouden moeten leidden wel gezien.

Ten noorden van Ullapool ligt Scourie.
Daar ligt een camping met een prachtig uitzicht. Heel eenvoudig maar wel een zalig plekje!
In de omgeving heb je alleen nog een Post Office met een buurtsupertje.
Tenminste 6 jaar geleden.
Of het nu nog zo is weet ik niet, maar dat maakt het kamperen spannend! :icon_biggrin:

Met Vriendelijke Groet,

Jan Wandelaar

Scotland-lovers

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 08 apr 2006, 00:34 »
Als je wat zoekt in Schotland: http://www.stilwell.co.uk/sitemap.htm

Mocht je over Tomtom navigatie beschikken, dan kun je op

http://www.pocketgpsworld.com/PocketGPSPOISync.php

de laatste gegevens over diverse "nuttige plaatsen" of "Points of Interest"  gratis downloaden en op jouw kaart laten zien.

fred

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 19 mei 2006, 21:41 »
Zijn er eigenlijk nog wel kampeerders op dit forum of zijn wij de enige :alien:? :alien:??
Ik zou zo graag wat tips willen over leuke, kleine, rustige, mooie campings! De enige eis die wij stellen is een lekkere warme douche!

Hoi Ina
nog een berichtje van Fred
net onder Inverness ligt deze camping

www.auchnahillin.co.uk/

en nnee jullie zijn niet de enige kampeerders wij tenten al jaaaren
met veel plezier en nvooral in Bonnie Scotland

groet
Fred :laughing7:

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 19 mei 2006, 22:44 »
Dank voor de tip :icon_salut:, dat wordt hem voor een paar dagen om de Grampians te bekijken.
Weet je toevallig ook nog iets in de buurt van Stonehaven?

fred

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 20 mei 2006, 20:37 »
hoi Ina
het dichtst bij Stonehaven was voor mij de camping van www.nethercraigcaravanpark.co.uk
dit ligt vlakbij Alyth maar wel 85 km van Stonehaven
dus niet echtin de buurt
maar wel een erg nette camping .

groet

Fred :wave:

Keen

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 21 mei 2006, 22:15 »

Hallo,
eerst en vooral proficiat met dit zeer informatieve forum  :hello2:
Wij hebben rond getrokken met 2 tenten : een tent met 2 slaapcabines en een tent met 3 slaapcabines en hebben nergens problemen gehad, buiten een paar volle campings.

Vorig jaar in 2005 hebben wij ook 2 campings aangedaan in de buurt van Inverness. Beide waren zeer verzorgd, zeer netjes en heel mooi. Allebei voorzien van douches, toiletten, afwasplaatsen en was-en droogmachines.
De eerste is Bunchrew Caravan Park: 13 pond per nacht.
Adres: Bunchrew Caravan Park, Brunchrew, Inverness-Shire IV3 6TD
           tel: 01463 237802 

Het 2de is Boat of Garden Caravan & Camping Park , Inverness-Shire PH24 3BN
          tel: 01479 831652

Wij merkten wel op dat de campings in 2005 allemaal veel voller zaten dan in 2003 en indien mogelijk kan je beter boeken.
Wij hadden enkel van te voren bepaald wat en waar we iets wilden zien dus gingen op goed geluk naar een camping, maar na de eerste week belden we wel al naar een camping om te kijken of er plaats was. Er zijn landkaarten van Schotland met de campings op en waar op de achterkant alle info van de camping staat zoals een telefoonnummer.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan  :icon_colors:

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 22 mei 2006, 09:02 »
bedankt voor je reactie,
Bunchrew hebben wij ook eens gestaan, erg mooi aan het water, maar druk. Dit jaar zoeken we iets aan de andere kant van Inverness, dus Boat of Garden zou kunnen.
De kaart met achterop de beschrijvingen en adressen heb ik en in bepaalde streken is het inderdaad beter om van te voren even te bellen.

Keen

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 22 mei 2006, 13:26 »
Ik heb bijna al mijn betalingen van de campings bijgehouden, misschien kunnen we ergens de adressen, prijzen en bevindingen posten? Tenzij er al zo een topic is natuurlijk, ik ben nog steeds een beetje aan het zoeken in het grote aanbod op dit forum. :icon_salut:

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 22 mei 2006, 15:38 »
nee zo'n topic is er nog niet, tot nu toe waren er niet veel mensen op het forum die kamperen. Ik vind  het een goed idee! :hello2:

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #15 Gepost op: 22 mei 2006, 21:40 »
Zet al je ervaringen, prijzen, info over campings maar in het volgende topic: ]http://www.reizennaarschotland.nl/forum/index.php/topic,444.msg3000/topicseen.html#msg3000

Om de paar weken bundelen we daar dan alle info in 1 bericht met campings op alfabetische volgorde. Misschien moeten we weer eens met Wim (van die mooie Schotland campingkaart) mailen of hij die info bij zijn kaart toevoegt of dat we hier een database ervan gaan aanleggen (het liefts met een aanklikbare kaart natuurlijk!)

wim

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 02 jun 2006, 09:52 »
Ik heeft dus de bovenstaande berichten gelezen en kan zeggen dat ik jullie graag van dienst wil zijn.
Bij ons op de site vind je nu al een formulier die je kunt invullen.

De invulvelden bestaan uit : Naam vermelder, Campingnaam en plaats, Verblijfsperiode (Maand en Jaar), je mening in tekst en je kunt cijfers geven voor de ligging, kwaliteit van het sanitair, de sfeer en een cijfer of het een rustige of juist een lawaaierige camping is.

De gegevens worden per e-mail verstuurd en ik zorg ervoor dat de gegevens zoals je ze hebt opgegeven netjes worden vermeld in een pagina op onze website. Tevens krijg je een mail terug als de gegevens verwerkt zijn.

Mocht er behoefte zijn aan meer invul-velden dan overwegen wij of we deze opnemen in deze lijst.

De bedoeling is om alle aangemelde campings in alfabetische volgorde (zoals benoemd op onze campingkaart) in een lijst komen te staan. Klik je op ??n van de campings dan krijg je de gegevens die door jullie zijn opgegeven. Tevens komt op onze campingkaart een link te staan naar deze lijst en het invul formulier.

Ik hoop dat ik jullie hiermee een plezier kan doen, zo ja, invullen dan maar, wij wachten de reacties af.
http://www.reisverhaleneuropa.nl/campings/campinfo.shtm

Groetjes, Wim en Gea (De reisverhalen van Gea en Wim)

P.S.? ? Ben bezig om de campingkaart grondig te wijzigen. Het wordt dezelfde ondergrond als de Bezienswaardighedenkaart en de Jeugdherbergenkaart waarbij de plaats van de campings nog nauwkeuriger zijn geplaatst t.o.v. de kaart die nu online staat.
De kaart is opgesplits in 8 deelkaarten die je kunt openen en gebruiken voor een print. Omdat enkele kaarten onleesbaar worden als ze voorzien worden van tekst zijn er bij de campings nummers geplaatst. Via een link krijg je een lijst met nummers en de daarbij horende campings. Ik dacht zelf een ideale oplossing om af te zijn van de onduidelijke printjes. Wil je alvast een kijkje nemen (kaart 6 en 8 zijn nog niet klaar) klik dan op de volgende link.?
http://www.reisverhaleneuropa.nl/campings/schotland.htm

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 02 jun 2006, 17:07 »
Ziet er mooi uit Wim, ik weet niet of dat kan maar ik zoek dan een link van een camping op de campingkaart naar een verhaaltje dat iemand erover geschreven heeft.

wim

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 02 jun 2006, 17:59 »
Op de nu nog aktieve campingkaart staan twee links. E?n voor het invullen van het formulier, de ander voor het lezen van alle beoordelingen. Deze links komen ook op de nieuwe kaart te staan. De link aan het symbool is specifiek bedoeld om met ??n muisklik naar de site van desbetreffende camping te gaan. Het is dus eigenlijk maar ??n muisklik en ??n nieuwe pagina meer om de meningen te lezen of je mening te geven. Op deze manier kun je ook alle beoordelingen in ??n keer lezen en een bepaalde indruk opdoen over een bepaalde camping.
Aan de links van de campings op de campingkaart hangen nu de namen en de plaatsnamen van de campings. Zal ook wel moeten want anders weet je niet over welke camping het gaat.

wim

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 26 jun 2006, 17:23 »
KLAAR !!!!!. Onze geheel vernieuwde Campingkaart is klaar. De campings zijn nog nauwkeuriger op de kaart geplaatst dus heb je nog een beter idee waar de campings zich bevinden. De oude kaart is vervallen, de nieuwe kun je vinden onder het bestaande adres :
De nieuwe kaart is opgedeeld in 8 deelkaarten waarop alle campings van desbetreffende kaart ook op geplaatst zijn, of met een tekst, of met een nummer.
Op de kaart met nummers kun je een lijst te zien krijgen met de nummers van de kaart met daarachter de namen van de campings. Je kunt dus nu op een eenvoudige manier een overzichtelijk printje maken van de deelkaarten met daarbij een lijst met campings. Dit was voorheen niet mogelijk en de printjes van de vorige kaart waren onduidelijk of niet uit te printen. Op veler verzoek heb ik dit dus aangepast.

Tevens hierbij het verzoek aan alle Schotland kampeerders om zoveel mogelijk beoordelingen/meningen van Schotse campings op te sturen om een goed beeld te krijgen van zoveel mogelijk campings in Schotland. Deze optie vind je boven aan de? nieuwe kaart met tevens de meningen die al verwerkt zijn.

Mochten er nog op of aanmerkingen zijn of weet je nog camping(s) die nog niet op de kaart voorkomen dan horen we dit graag.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #20 Gepost op: 26 jun 2006, 18:57 »
paar keer geprobeerd, maar ik kan niet in die pagina komen :icon_pale:

Er staat nog iets raars achter de link, als het goed is is http://www.reisverhaleneuropa.nl/campings/CampingsSchotland.htm wel goed.

Mogen erg kleine tent-campings er ook op? Zoals die op Eigg en Rum bijvoorbeeld?

wim

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 26 jun 2006, 19:11 »
Inderdaad, zal er even naar kijken en eventueel wijzigen.
Trouwens alle campings zijn welkom mits er maar informatie aan hangt, b.v door een eigen website.

Groetjes.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #22 Gepost op: 26 jun 2006, 19:21 »
De camping op Eigg (alleen tenten, je mag nl. niet met je auto naar het eiland):
http://www.isleofeigg.org/accommodation/camping/camping.htm

wim

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 26 jun 2006, 19:47 »
Dank je, ik zal binnenkort een link toevoegen op de kaart.
Als je nog meer campings weet kun je ze toevoegen via de optie bovenin de campingkaart. (mail camping om toe te voegen)

Groetjes.

kaatje41

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 16 jul 2006, 13:46 »
hoi ina

wij zijn naar de auchnahillin camping geweest in daviot. heel eenvoudig, maar goed en nieuw sanitair en hele aardige eigenaren, don en anita gibson. wij gaan er dit jaar voor de derde keer naartoe en het is vlakbij inverness.

kijk eens op http://www.auchnahillin.co.uk/

fijne vakantie. wij moeten nog een maandje wachten en dan gaan we weer drie weken naar dat fantastische schotland.

groetjes karin