Overige onderwerpen over Schotland > Reisverslagen en websites over Schotland

Oban, Mull en Edinburgh 2008

(1/12) > >>

Toeter:
Het is alweer even geleden, dat wij op vakantie zijn geweest in Schotland. In mei hebben wij 11 nachtjes in dit prachtige land doorgebracht.
Hier volgt ons reisverslag.

Donderdag 15 mei

's Morgens vroeg uit de veren. (We hebben er zin. Scotland here we come!!!!!)

Het openbaar vervoer staakt vandaag, dus hebben we de buurman gevraagd of hij ons naar de luchthaven wilt brengen. (omgekocht met een flesje whisky). We zijn mooi op tijd op Schiphol, dus bagage afleveren en door de paspoortcontrole. Hier zijn we rap doorheen. Om de tijd te doden, winkelen we wat en drinken een bakkie.
Om kwart over negen vertrekt het vliegtuig (mooi op tijd) richting Edinburgh en landen we in Edinburgh om kwart voor tien.
Na de paspoortcontrole, halen we onze huurauto op en kunnen we op pad.

Voordat we op vakantie gaan, maak ik een grove planning van wat we kunnen doen en print ik verschillende routes uit.We beslissen op de dag zelf wat we gaan doen.

We willen vandaag naar Falkirk Wheel.

Het eerste half uurtje rijden in de auto is wennen, (links rijden, stuur aan de andere kant) maar voordat je het weet ga je op in de verkeersstroom.

Bij Falkirk Wheel besluiten we met de rondvaartboot mee te gaan. We zitten gezellig met een bejaardenreis aanboord.

De lift gaat langzaam omhoog en tijdens het draaien, vertelt de schipper over de geschiedenis en de werking van het Wheel.

Als we boven zijn vaart de schipper door de tunnel en na de tunnel keert de boot en varen we terug en gaan we met de lift weer naar beneden.

(van bovenaf kan je ver in de omgeving kijken)
Een uurtje later staan we weer aan land.
In het restaurant nemen we wat te eten en te drinken, we hebben zo meteen nog een aardige rit voor de boeg, want we slapen vannacht in een B&B in Benderloch. (In de buurt van Oban)

Onderweg stoppen we geregeld. In Callender winkelen we in de winkelstraat. Je hebt hier leuke winkeltjes.

Rond etenstijd zijn we bij de B&B en worden enthouisiast ontvangen door mrs Golding. De kamer wordt snel geinspecteerd. Deze ziet er netjes uit, een beetje oudbollig, maar dat heeft toch wel wat. We hebben trek en vragen aan Mrs G naar een restaurant in de buurt om te eten, ze raadt ons het restaurant van The Lochnell Arms Hotel aan. Vanuit het restaurant heb je mooi uitzicht op Connel Bride en de Falls of Lora. Het eten smaakt goed.

Als we terug rijden naar de B&B, genieten we van een mooi uitzicht over de eilanden.

We zijn moe. We hebben een leuke dag gehad met droog weer.

Mull:
Ziet er mooi uit,  :icon_thumleft: :icon_thumleft: krijgen we nu van elke dag een verslag of stoor ik nu? :bonk :bonk :icon_sunny: :icon_sunny: Nee toch?

Toeter:
Nee hoor, je stoor niet.  ;)

Ik probeer elke dag een stukje te schrijven.

Toeter

Mull:
Leuk...ik zal het in de gaten houden, je kan het er altijd tussen "plakken" :aye :aye heb ik toen ook gedaan met mijn filmpjes...

macstonemountain:
Elke dag een verslagje, leuk ! hou het in de gaten.  :icon_thumleft:

Falkirk Wheel nooit geweest, maar wil daar nu zeker is kijken.  :aye

Albert

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie