Auteur Topic: leuke plek gezocht voor 2 gezinnen  (gelezen 5661 keer)

ferdi

• Gast
leuke plek gezocht voor 2 gezinnen
« Gepost op: 08 aug 2008, 21:35 »
hallo
ik ben op zoek naar een centrale plek in schotland waar goed uitstapjes te doen zijn voor 2 gezinnen met kinderen  varierend van 2 jaar tot 9 jaar ...

we hebben dit jaar erg pech gehad met onze camping in duistland(zwarte woud )
op de site zag het er goed uit maar in werkelijkheid was het bar slecht .

we zijn opzoek naar een camping waar in de buurt  veel te doen is ... met auto ,fiets of lopend.
we willen  graag goed sanitair ,met mogelijk  een groepsdouche of een douche ruimte voor kinderen ....
ook zouden we een leuke zwemgelegenheid fijn vinden .
een animatie hoeft van ons niet per se ........
ze gaan met 2 tenten een bungalow en een tunneltent van  8 meter dus geen kleintjes , nou heb ik begrepen dat dat soms ook voor problemen  kan zorgen .

ik hoop dat er  tips komen want alleen op foto's durf ik niet te boeken  :dontknow:

Offline T4

• Schotland fan
  • The power of the Kilt
Re: leuke plek gezocht voor 2 gezinnen
« Reactie #1 Gepost op: 09 aug 2008, 08:01 »
Aan wat nu echt leuk is om te doen met kinderen kan ik je niet helpen, maar anderen op dit forum wel.

Wat campings betreft is de ervaring dat reserveren niet echt nodig is. En er zijn voldoende campings, dus je kunt er ook heen rijden, kijken of het wat voor je is en zo niet, gewoon naar de volgende camping rijden.

De site van Wim en Gea biedt je een volledige campingkaart van Scotland, maar ook een film-impressie van 7 Schotse campings en nog veel meer info: http://www.reisverhaleneuropa.nl/htmbestanden/infoindex.shtm

Succes!

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 09 aug 2008, 09:20 »
de meeste Schotse campings zijn erg eenvoudig, ik denk dat jij het een beetje bij de grotere parken zult moeten zoeken zoals bv.

http://www.blaircastlecaravanpark.co.uk/index.asp

de enige camping met een zwembad naast de deur ben ik tegengekomen in Stonehaven.

Ik weet niet wanneer je wilt gaan maar voor de grotere parken vooral die centraal liggen kun je voor het hoogseizoen beter maar wel reserveren.

Offline Grasshopster

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 09 aug 2008, 12:38 »
Aviemore, Glenmore campsite aan loch Morlich.

Mooi, verwarmd, sanitair.

Er is in en rond Aviemore heel erg veel te doen. Ook fietsen en wandelen met kinderen. En het ligt centraal genoeg voor uitstapjes naar zowel de oost- als westkust.

Wat zwemmen betreft, het is geen zuid Europa   :-\.  Wij (de kinderen dus) zwemmen hier met surfpakken aan in zee of in de Findhorn rivier! :aye. Je zou in loch Morlich kunnen zwemmen en voor een dagje binnenbad naar Inverness kunnen gaan.

Wel reserveren! En neem veel midges-spul mee!

Succes met zoeken.

Ellen

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 09 aug 2008, 19:28 »
 De camping in Glenmore zijn wij ook twee keer geweest, de laatste keer was vorig jaar.  Is inderdaad wel  aan te raden  als je kids hebt. Er is en strandje aan het meer, dus je kan er zwemmen.
Daar in de buurt heb je ook de camping in Grantown on Spey. Die heeft erg goed sanitair, en een grote speeltuin voor de kids. Je loopt in vijf minuten naar het dorp.
 In die omgeving zijn genoeg leuke dingen te doen met kinderen. Het rendiercentrum, of ga kijken hoe border collies worden getraind. Een wildpark, openlucht museum, om maar iets te noemen.

De camping in Fort William is ook groot, goed sanitair.

Ik zou zo ook geen campings met zwembad weten eigenlijk.

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 10 aug 2008, 19:12 »
Hoewel wij meestal de campings met zwembad e.d. mijden, zijn ze er wel. Het zijn meestal de grotere vakantieparken met lodges e.d. Zoals al eerder gemeld staan er op de site van Gea en Wim diverse met beoordeling,o.a. Tummel Valley, centraal gelegen. Zie ook: www.prakdeanholidays.co.uk  Succes ermee!
Bij Huntly Castle en Caravanpark staat naast de camping een grote "leisurehall" met allerlei sportmogelijkheden. Goede camping, goed sanitair, ligt wel iets minder centraal.