Reizen in Schotland > Reizen door Schotland op de motor

Vertrekken maandag 14 july naar Scotland >> Inverness met de motto natuurlijik!!

(1/2) > >>

dvhfoc:
Hey,

We (drie vrienden) vertrekken maandag naar Scotland, misschien ewa laat maar iedereen die nog laatste tips kan meegeven....meer dan welkom.
Had bv. nog een vraagje in verband met kettingvet, beste manier om da mee te nemen?  heb namelijk al een een ontplofte bandenvuller gehad door de schokken....
Is er gereedschap waar je echt niet onderuit kan?
tips van dingen die je moet gezien hebben....

Je hoort het, er is nog geoeg dat we willen weten ;-)

Greetz,
David.

Helen:
Ik wens jullie een hele leuke vakantie!!! Met de motor wil ik ook graag naar Schotland. :happy10:

Helen

dvhfoc:

--- Citaat van: Helen op 10 jul 2008, 23:00 ---Ik wens jullie een hele leuke vakantie!!! Met de motor wil ik ook graag naar Schotland. :happy10:

Helen

--- Einde van citaat ---

misschien nemen je wel eens mee  :bagpipe

egberto:

--- Citaat van: dvhfoc op 10 jul 2008, 22:38 ---Hey,

We (drie vrienden) vertrekken maandag naar Scotland, misschien ewa laat maar iedereen die nog laatste tips kan meegeven....meer dan welkom.
Had bv. nog een vraagje in verband met kettingvet, beste manier om da mee te nemen?  heb namelijk al een een ontplofte bandenvuller gehad door de schokken....
Is er gereedschap waar je echt niet onderuit kan?
tips van dingen die je moet gezien hebben....

Je hoort het, er is nog geoeg dat we willen weten ;-)

Greetz,
David.

--- Einde van citaat ---

Wel wat laat om nog veel informatie te krijgen
Voor de ketting kan ik geen informatie verstrekken, want ik had mijn vorige motor uitgerust met een Scottoiler, mijn CB1300 heeft een McCoi-systeem. Is trouwens een Duits systeem, alhoewel de naam wat anders zou vermoeden. De ketting wordt met beide systemen tijdens het rijden met olie gesmeerd en ik hoef dus alleen wat dunne olie mee te nemen.
Een spuitbus met kettingvet zal bij een breuk natuurlijk minder schade geven als een spuitbus voor de reparatie van een band. Er zit immers geen schuim in dat erg expandeerd. Maar je zou kunnen overwegen om gewoon wat olie mee te nemen en dan geregeld daat op de ketting doen.
Wil je toch de spuitbus meenemen, en ben je bang voor een lekkende spuitbus, bindt hem dan ergens aan de buitenkant vast, in een plastic zak oid.
Gereedschap mee ? Zelf heb ik een pakket mee, maar ik kan me niet heugen dat ik zelf nodig heb gehad. Ik heb nog zo'n ouderwetse Harro tanktas met een stevig ondervak. Daarin heb ik mijn gereedschap en wat kleinspul voor noodgevallen.
Wel eens voor een collega-motorrijder met een gebroken gaskabel. Misschien iets om bv de ketting te spannen als je denkt dat dat gedurende de vakantie een keer nodig zou zijn.
En waar ben je in geinterresserd?
Dat maakt het geven van informatie wel wat gemakkelijker.

EgbertO

Sas.:
Alvast heel veel plezier!  :wave:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie