Auteur Topic: Een schuurtje voor houtwerk  (gelezen 3549 keer)

koen

• Gast
Een schuurtje voor houtwerk
« Gepost op: 08 okt 2008, 22:04 »
Hallo beste mensen,

Sinds januari, toen ik voor het eerst in Schotland kwam, ben ik veranderd. Het land doet iets met me, het maakt iets ouds in me los. Ik ben sindsdien nog twee keer teruggekeerd en wil graag met grotere regelmaat naar Schotland toe komen. Mijn idee is om deel van mijn werkzaamheden in de rust van het land te gaan doen. Ik ben houtbewerker en ik wil graag uitvinden of het voor mij werkt om elke paar maanden een aantal weken in Schotland te werken en het houtwerk dan mee terug te nemen naar Nederland. Daarvoor ben ik op zoek naar een plek waar ik dit houtwerk kan uitvoeren. En mijn vraag is of iemand die dit leest een schuur over heeft, of een klein huisje te huur weet met een schuur. Liefst in de Highlands of richting de westkust. Ik ben benieuwd. Vriendelijke groet,

koen Sweelssen

Offline Petra

• Schotland fan
Re: Een schuurtje voor houtwerk
« Reactie #1 Gepost op: 09 okt 2008, 22:17 »
Hallo koen

Kan je niet echt verder helpen met je vraag naar een huisje of schuurtje.
Weet wel dat er in/bij Balnakeil (ligt boven Durness) een craft village is, misschien dat daar een geschikte ruimte voor je is.
Men verkoopt daar ook gelijk eigen gemaakte produkten.

Als je meer iets "eigens" op de ruimte/ vlakte zoekt denk ik dat je geluk moet hebben.
Het hangt natuurlijk ook af van je wensen qua bewoning, werkruimte en opslag van materiaal en werkstukken.
Weet niet of je veel kabaal maakt (heb een beeld voor me van iemand met een kettingzaag die figuren uit een boomstronk zaagt)
want dit zal ook wel bepalend zijn voor de direkte omgeving.

Misschien is het een idee is om na te gaan of er een schuur oid. over is bij één of andere bezienswaardigheid.
Daarbij denk ik dan niet aan een pretpark maar aan iets kleiners wat groots is op natuur gebied.
De bezoekers die dan in de buurt zijn zouden dan interresse kunnen krijgen en langs kunnen komen.
Zo ben ik ook al per toeval meerdere adressen in de Highlands tegen gekomen, waar een klein bordje langs de kant van de weg stond. 

Als het je om de winterperiode te doen is.
Misschien dat er een ruimte leeg is wat doorgaans alleen in de zomerperiode gebruikt wordt (bij een camping of zo)

Veel succes met je zoektocht.

Ben trouwens wel nieuwsgierig naar wat voor moois je maakt.

Groetjes Petra

koen

• Gast
Re: Een schuurtje voor houtwerk
« Reactie #2 Gepost op: 11 okt 2008, 20:33 »
Hoi Petra,

dankjewel voor je reactie en het meedenken. Ik zoek een plek om zo nu en dan te kunnen werken. Ik zal mijn gereedschap telkens meenemen. en ja, het maakt wel wat lawaai. Het lieftst zit ik ergens in de natuur of buitenaf. Ik maak werk wat ik in Nederland weer wil verkopen, niet zozeer in Schotland. De plaatsen die je noemde zal ik eens nagaan. Hartelijk dank voor je suggesties.

Groet,

koen