Auteur Topic: Kredietkaart  (gelezen 7824 keer)

Motormark

• Gast
Kredietkaart
« Gepost op: 24 mei 2008, 16:24 »
Als ik via email een B&B boek, komt er wel eens een mail terug met de vraag om de gegevens van mijn Creditcard. (nummer en exp date)
Ik heb hem bij 1 doorgegeven en hij mailde terug dat hij er 10Pond ging afhalen.

Zouden jullie dat doen? Is het wel te vertrouwen, of heb ik een stommiteit begaan.

Mark

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Re: Kredietkaart
« Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2008, 17:54 »
Ik doe het doorgaans wel. Alhoewel, meestal wel 3 verschillende mails, zodat je creditcard-gegevens niet in 1 mail staan (voor de veiligheid).
Kan me best voorstellen dat het voor een B&B eigenaar zeer vervelend is als er iemand geboekt heeft en diegene komt vervolgens niet opdagen..

Offline Grasshopster

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2008, 19:01 »
Hoi Mark

Ik denk dat je de B&B eigenaar wel kan vertouwen.
De tip van Sas is een goede, maar als je je niet lekker voelt bij het emailen van je creditdard gegevens zou je deze de volgende keer telefonisch kunnen doorgeven.

Ellen

Motormark

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2008, 20:18 »
Ik vind het en onaangenaam gevoel dat een wildvreemde persoon nu mijn gegevens heeft, en er blijkbaar zomaar geld mee kan afhalen.
Laat ons aannemen dat de B&B eigenaars eerlijke mensen zijn, maar wat als de poetsvrouwn de gegevens in het kantoortje vind? Of een inbreker, een andere gast die even per ongeluk in het verkeerde kamertje komt?

Offline RonV

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2008, 22:25 »
Daar ben je dus voor verzekerd, via je credit card maatschappij. Als je een boeking maakt moet je de boekingsbevestiging met het bedrag erop uiteraard bewaren. Zo heb je altijd het bewijs van het bedrag dat je moest betalen.

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
« Reactie #5 Gepost op: 24 mei 2008, 22:55 »
Als wij een Camping bespreken moet je ook vaak een aanbetaling doen van 10 pond. Ik heb daar niet zo'n moeite mee. :nooo :nooo En ook hotels vragen vaak een aanbetaling.

Margolia

Motormark

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 25 mei 2008, 00:34 »
Als wij een Camping bespreken moet je ook vaak een aanbetaling doen van 10 pond. Ik heb daar niet zo'n moeite mee. :nooo :nooo En ook hotels vragen vaak een aanbetaling.

Margolia
Vergis je niet. Ik heb geen probleem met een voorschot. Ik begrijp dat de B&B's anders dikwijls het slachtoffer worden van wildboekers.
Maar het gaat hier over mijn gegevens van mijn creditcard.

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
« Reactie #7 Gepost op: 25 mei 2008, 08:47 »
Vergis je niet. Ik heb geen probleem met een voorschot. Ik begrijp dat de B&B's anders dikwijls het slachtoffer worden van wildboekers.
Maar het gaat hier over mijn gegevens van mijn creditcard.

Wat ik was vergeten te vermelden,  :bonk :bonk dat dat ook met onze creditkaart gaat. Meestal dan per telefoon, maar ook soms per mail.

Maar ik begrijp best dat je daar moeite mee kunt hebben.
Margolia

Motormark

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 06 jun 2008, 20:36 »
Ik heb contact opgenomen met Visa.
Als je kunt bewijzen, en men neemt nogal snel genoegen, bv met een email, dat je toestemming hebt gegeven om 10pond te betalen, en er gaat meer af, krijg jue zonder meer je geld terugbetaald van Visa.

anders is het als je gegevens later gebruikt worden om bv iets op internet of zo te kopen.

Tonnie

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 08 jun 2008, 10:45 »
...
anders is het als je gegevens later gebruikt worden om bv iets op internet of zo te kopen.

Dan krijg je niets?
 ???

Motormark

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 08 jun 2008, 11:08 »
Dan moet je met sterke bewijzen komen. En hoe dat mogelijk is week ik ook niet.