Auteur Topic: Midges  (gelezen 50469 keer)

Offline Teije

• Administrator
  • *
Re: Midges
« Reactie #75 Gepost op: 07 jul 2008, 22:43 »
In 10 jaar vakanties in Schotland hebben we dit jaar pas voor het eerst echt veel last van midges gehad. We hadden een week een prachtig huisje aan het strand iets ten noorden van Plockton. 5 van de 7 dagen regende het (hadden we ook nog nooit eerder meegemaakt), maar 1 avond en 1 dag was het droog, warm (18 tot 20 graden) maar helaas windstil en dus midges!
Op vakanie wil ik altijd buiten zitten, maakt niet uit wat voor weer het is, maar met 3,5 miljoen midges (even snel geteld) om je hoofd en na 2 dagen krabben benen, handen, armen en hoofd vol met rode plekken heb ik de enige remedie ontdekt die mij hielp ze op afstand te houden (en ja, we hebben alle middeltjes geprobeerd en normaal wordt Lies altijd gestoken en niet ik): kettingroken!

Ik ben vorig jaar gestopt, maar mag van mezelf in de vakanties roken en dit keer had het een goede functie. Het probleem was alleen dat zodra de rook weg was, alle midges weer over me heen zaten. Dus snel de volgende sigaret opgestoken! Een praktische, maar erg ongezonde oplossing. Hoewel het niet erg praktisch is dat je die sigaret steeds om je hele lijf van voeten tot hoofd moet bewegen om overal voor rooksporen te zorgen.
Misschien is het tijd dat we een kaars ontwikkelen die veel rook afgeeft maar verder lekker voor mensen ruikt en onschadelijk voor de longen is.

Midges zijn bij ons trouwens dol op muggenmelk en alles waar DEET in zit, alsof ze nieuwsgierig zijn naar het geurtje, zo van he, dat ken ik, daar werd ik vorige keer ook zo stoned van.. Even weer ruiken, steken en dan snel wegwezen.

We zagen in een boekhandel ook nog een uitgebreid boek over midges liggen (vonden we te duur om aan te schaffen, maar achteraf misschien toch wel de moeite waard) met bv. de gevolgen van de aanwezigheid van midges op de economie en ontwikkeling van Schotland. Alleen de toeristische sector zou al tientallen miljoenen per jaar mislopen door deze beestjes.

Offline It Swarte Skiep

• Schotland fan
  • Born to be sheep
Re: Midges
« Reactie #76 Gepost op: 19 aug 2008, 11:55 »