Auteur Topic: Midges  (gelezen 51744 keer)

Offline Wilma

• Schotland fan
Re: Midges
« Reactie #25 Gepost op: 24 mrt 2006, 16:51 »
Nog even over de vitamine B6:

mensen die naar Noorwegen gaan en vragen hadden over muggen, hadden wij naar dit topic verwezen. Zij zijn gaan checken bij de apotheek en dit is wat zij te horen kregen:

Het is niet de vitamine B6 maar B1. In de vitamine B1 zit de stof "Thiamine" die de oorzaak kan zijn dat muggen zich met "afschuw" zich van ons afwenden. Op internet staat onder "Thiamine" veel informatie over deze stof.

Met dank aan Bert en Els

Ben net even vragen bij apotheek, ik hoop niet dat we er veel last van hebben, maar wil toch maar goed voorbereid zijn. maar daar konden ze niet echt iets vinden van alleen b1 of b6 etc.
Heb nu een vita.b complex gekregen met allerlei vitamine b van 1 - 6 en 12.
Kon geen kwaad dus probeer het maar uit. hoefde niet van te voren mee beginnen, pas als je last krijgt, dan beginnen. We zullen zien.

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #26 Gepost op: 24 mrt 2006, 20:18 »
Misschien heb ik het mis hoor maar ik dacht dat je ruim van te voren met vit.B moet beginnen, het gaat er n.l. om dat je een bepaalde geur afscheidt, klinkt wel gek maar maar dat is waarom ze (misschien) bij je wegblijven.
En hoe langer je het gebruikt des te meer je te "ruiken" bent.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #27 Gepost op: 24 mrt 2006, 20:55 »
o ik heb echt geen idee Ina, de apotheker kon mij eerlijk gezegd niets vertellen, zou het nog eens nakijken.
HIj dacht dat het niet zoveel uitmaakte!

FJR Freak

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 25 mrt 2006, 08:29 »
o ik heb echt geen idee Ina, de apotheker kon mij eerlijk gezegd niets vertellen, zou het nog eens nakijken.
HIj dacht dat het niet zoveel uitmaakte!

Als je ca. 2 weken voor dat je met vakantie gaat een dubbele dosis Vitamine B1 (Thiamine) slikt wordt je minder gestoken door de muggen. omdat een zwavelatoom dat in Vitamine B1 zit je een geur doet afgeven waar muggen niet van houden, (dit telt niet voor je partner!).  :laughing7:
Ook in de vakantie gewoon door blijven slikken.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #29 Gepost op: 25 mrt 2006, 09:56 »
Als je ca. 2 weken voor dat je met vakantie gaat een dubbele dosis Vitamine B1 (Thiamine) slikt wordt je minder gestoken door de muggen. omdat een zwavelatoom dat in Vitamine B1 zit je een geur doet afgeven waar muggen niet van houden, (dit telt niet voor je partner!).? :laughing7:
Ook in de vakantie gewoon door blijven slikken.

oke, maar is dat een puur dubbele dosis b1 of mag dat ook met b1 t/m b6 en 12?
want puur b1 verkochten ze niet nl.

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #30 Gepost op: 25 mrt 2006, 11:21 »
Wilma het hangt er een beetje vanaf wat je gekocht hebt of je de normale dosering aan moet houden of niet, ik heb b.v. Axium B100 Extra daar zit per capsule 50 mg. B1 in, er is mij aangeraden de gewone dosering (1x daags 1 capsule) daarvan aan te houden omdat het al een extra sterk preparaat is.
Vit.B kan niet veel kwaad maar bij deze staat wel dat je het niet moet gebruiken als je een hoge bloeddruk hebt, zwanger bent of borstvoeding geeft. Dus helemaal onschuldig is het niet als je je er niet aan houdt.

dvlieg

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 25 mrt 2006, 11:47 »
Oke, voor volwassenen is er genoeg vitamine b complex-en te koop. Maar hoe zit dat met kinderen. Mijn dochtertje die allergisch is voor muggensteken is pas 5 waneer we gaan. Voor haar kan ik geen vitamine B vinden.

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #32 Gepost op: 25 mrt 2006, 11:57 »
Misschien zou je (in overleg met huisarts?) de halve dosering mogen gebruiken?
Maar stel je er niet te veel van voor, ons hielp het echt niet!
Ik kan je verder aanraden om lichtgekleurde t-shirtjes met lange mouwen en dunne lange broeken voor haar mee te nemen, niet te warm kleden want ze zoeken je op warmte.
Ook een midgenet (overal in Schotland te koop) over haar hoofd biedt veel bescherming.
Wij zoeken op een camping altijd een plaatsje waar de meeste wind komt, niet buiten warm eten en vanaf dat het gaat schemeren binnenblijven. En Clarityn of Loratadine(is hetzelfde maar goedkoper) innemen op het moment dat je in Schotland aan komt.
Wij gaan dit jaar zeker de Avon body spray proberen, dat is zo'n beetje het enige wat we nog niet gebruikt hebben en ik heb er veel goeds over gehoord en gelezen, en hiervoor geldt zeker: Baat het niet het schaadt ook niet!

dvlieg

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 25 mrt 2006, 15:32 »
Ik denk dat ik inderdaad ook die lotion van avon is ga proberen. Misschien voor haar lijfje wel de careplus lotion met 50% DEET. Kleren met lange mouwen en pijpen deed ik bij haar al als we de natuur en dergelijke ingaan.
Maar hoe zit dat nu 's nachts? Hier thuis heeft ze zo'n stopcontact apperaatje tegen muggen. Zal dat daar ook helpen tegen Midges 's nachts? Of kan ik dat net zo goed thuis laten?

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #34 Gepost op: 25 mrt 2006, 16:41 »
Wij hebben in de caravan ook een apparaatje dat werkt op batterijen (ooit gekocht op R?gen waar het ook stikte van de muggen, hele andere die veel beter reageerden op Vit.B en Deet, de midges in Schotland zijn uniek) en we zetten dat 's nachts wel aan maar eigenlijk hebben we binnen nooit last van de midges. Het is net of ze binnen niet lang leven.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #35 Gepost op: 25 mrt 2006, 20:48 »
Wilma het hangt er een beetje vanaf wat je gekocht hebt of je de normale dosering aan moet houden of niet, ik heb b.v. Axium B100 Extra daar zit per capsule 50 mg. B1 in, er is mij aangeraden de gewone dosering (1x daags 1 capsule) daarvan aan te houden omdat het al een extra sterk preparaat is.
Vit.B kan niet veel kwaad maar bij deze staat wel dat je het niet moet gebruiken als je een hoge bloeddruk hebt, zwanger bent of borstvoeding geeft. Dus helemaal onschuldig is het niet als je je er niet aan houdt.

Ik heb net gekeken, maar hier zit maar 15mg vit. b in, mag 2 tabletten per dag. Schiet dus ook niet zo op!
We nemen het gewoon met muggenmelk en mocht het toch te erg worden, dan vraag ik de locals wel. Dat wordt toch het meest aangeraden op de div. sites.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #36 Gepost op: 25 mrt 2006, 20:49 »
Wij hebben in de caravan ook een apparaatje dat werkt op batterijen (ooit gekocht op R?gen waar het ook stikte van de muggen, hele andere die veel beter reageerden op Vit.B en Deet, de midges in Schotland zijn uniek) en we zetten dat 's nachts wel aan maar eigenlijk hebben we binnen nooit last van de midges. Het is net of ze binnen niet lang leven.

wij hadden in de wester ross ontzettend last van de midges, maar nooit binnen gelukkig.
Ze bleven mooi buiten voor de ramen en de deuren.

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #37 Gepost op: 06 apr 2006, 17:41 »
Vandaag Avon Dry oil body spray besteld, er is tot en met vandaag een aanbieding voor 5.50 euro. Als het echt zo goed helpt is het goedkoper dan echte muggenmiddeltjes.
http://www.avoncosmetica.nl/shop/index.html
aanbieding C11-06. het is het laatste product op de blz.

Lies

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 06 apr 2006, 22:27 »
Ik wil nog even terugkomen op Schotse muggetjes,
omdat ik ook altijd wordt geprikt gebruik ik Muggenmelk ( zo heet het merk)
verkrijgbaar bij de drogist, in spray of gelvorm, spray is handiger en het helpt echt, de muggen blijven bij je vandaan

Muggenmelk doodt niet maar beschermt je door de mug op afstand te houden, het wordt veel gebruikt in tropische landen.
Ik zou zeggen, probeer het, mij helpt het in ieder geval

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #39 Gepost op: 07 apr 2006, 08:33 »
Ik wil nog even terugkomen op Schotse muggetjes,
omdat ik ook altijd wordt geprikt gebruik ik Muggenmelk ( zo heet het merk)
verkrijgbaar bij de drogist, in spray of gelvorm, spray is handiger en het helpt echt, de muggen blijven bij je vandaan

Muggenmelk doodt niet maar beschermt je door de mug op afstand te houden, het wordt veel gebruikt in tropische landen.
Ik zou zeggen, probeer het, mij helpt het in ieder geval

hmmm, ik had dat ook gekocht, het merk muggenmelk met deet,(schijnt veel gebruikt te worden in de tropen)? het was een gel, volgens de mensen van de drogist de beste,? maar helaas mij/ons niet geholpen :sad1:

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #40 Gepost op: 07 apr 2006, 16:22 »
Muggenmelk( met deet)  helpt ons ook echt niet! Het is blijkbaar bij iedereen anders, ik  hou het dit jaar eens op de Avon, het is een gewone body lotion die nog lekker ruikt ook!

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #41 Gepost op: 08 jun 2006, 19:32 »
Op het forum van Undiscovered Scotland kwam ik een link naar de Midget Forecast tegen.  :icon_thumleft:

wim

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 09 jun 2006, 10:49 »
Vorig jaar werden we in Balmacara (Reraig Caravan Site) bijna opgevreten door de muggetjes. Net buiten de camping is er een kleine spar supermarkt waar we een rek vonden met middeltjes tegen deze vervelende beestjes. Er stond een door de eigenaar eigenhandig geschreven bordje met de vermelding dat het enige middel tegen deze beestjes de body lotion van Avon is. Dus proberen maar weer, die man zal er wel ervaring mee hebben. En inderdaad Ina, het ruikt erg lekker maar helaas, het zoveelste middeltje werkte dus ook niet, het leek wel of ze het net als ons wel lekker vonden ruiken. Wel had ik de ervaring dat als je gestoken was dat het middel de jeuk/pijn wel verzachte. Ook hadden we een stift van het kruidvat meegenomen, speciaal tegen muggen, maar dat blijkt ook alleen maar tegen nederlandse muggen te zijn.?

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #43 Gepost op: 09 jun 2006, 11:36 »
Op de Midget forecast site staat bij About een wetenschappelijk stukje over de jachttechniek van de Midget. Dan weet je ook meteen waarom al die middeltjes niet werken....
Het enige dat werkt is: niet ademen en je zelf in ijs inpakken? :laughing7:

marga

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 09 jun 2006, 15:43 »
Op de Midget forecast site staat bij About een wetenschappelijk stukje over de jachttechniek van de Midget. Dan weet je ook meteen waarom al die middeltjes niet werken....
Het enige dat werkt is: niet ademen en je zelf in ijs inpakken? :laughing7:

Bedankt voor de coole tip :notworthy: :icon_thumleft: :laughing8:

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #45 Gepost op: 09 jun 2006, 19:43 »
Vorig jaar werden we in Balmacara (Reraig Caravan Site) bijna opgevreten door de muggetjes. Net buiten de camping is er een kleine spar supermarkt waar we een rek vonden met middeltjes tegen deze vervelende beestjes. Er stond een door de eigenaar eigenhandig geschreven bordje met de vermelding dat het enige middel tegen deze beestjes de body lotion van Avon is. Dus proberen maar weer, die man zal er wel ervaring mee hebben. En inderdaad Ina, het ruikt erg lekker maar helaas, het zoveelste middeltje werkte dus ook niet, het leek wel of ze het net als ons wel lekker vonden ruiken. Wel had ik de ervaring dat als je gestoken was dat het middel de jeuk/pijn wel verzachte. Ook hadden we een stift van het kruidvat meegenomen, speciaal tegen muggen, maar dat blijkt ook alleen maar tegen nederlandse muggen te zijn.?

Ontneem mij nou niet de illusie!!?Ik had al mijn hoop op Avon gevestigd! :laughing7:
Wij hebben ook 2x op die camping in Balmacara gestaan en de eigenaar vertelde ons dat het ook niet handig van ons was om gezellig langs de bosrand te gaan staan, dus sindsdien zoeken we in ieder geval een plekje waar je zoveel mogelijk wind vangt.
Maar goed, midges horen erbij!

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #46 Gepost op: 09 jun 2006, 23:17 »
Leuk hoor dat midge forecast, nou weten we in ieder geval dat we geld meer aan al die rommel hoeven uit te geven.
Wat ik ook wel gezien heb is dat mensen zo'n klein handventilatortje op batterijen voor hun gezicht houden, maar ja dat is ook weer zo wat!

Offline The Deeside Piper

• Schotland fan
  • Nicole en Hans op de Broad Cairn bij Loch Muick
« Reactie #47 Gepost op: 10 jun 2006, 12:04 »
Leuk hoor dat midge forecast, nou weten we in ieder geval dat we geld meer aan al die rommel hoeven uit te geven.
Wat ik ook wel gezien heb is dat mensen zo'n klein handventilatortje op batterijen voor hun gezicht houden, maar ja dat is ook weer zo wat!

Ja, dat is ook wel wat zo'n propellertje en dat gezoem. Maar toch, om je tegen de Schotse muggetjes te beschermen lijkt het me wel effectief! Ook wel lekker als het warm is.

Hier in Aboyne heb ik de muggetjes nog niet gezien. Ik wacht af.

groeten,

Hans                 :bagpipe
The Dee(don)side Piper,                                      :bagpipe

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 14 jun 2006, 09:22 »
Nou van de midge weet ik inmiddels wel wat af.? :crybaby2: Ik ben zo'n persoon die 2 weken met dikke rode bulten loopt.En jeuken!!!!Ik liep dus na 1 dag gemidged te zijn met elastiekjes om de broekspijpen en t shirt met lange mouwen(30 graden) en daar ook weer elastieken om en een imkerhoed op mijn hoofd.? :tongue3: Deze vermomming hielp wel,ik ben verder niet meer gestoken? :laughing8: Was de enige in de wijde omtrek die er zo bijliep/fietste? :sad1: Terug hier hoorde ik dat je Histamine tabletten mee kan nemen tegen als je jeuk krijgt??Heeft iemand daar al ervaring mee?

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #49 Gepost op: 14 jun 2006, 16:06 »
Ja Clarityn, ook in Schotland te koop.Of Loratadine is hetzelfde maar goedkoper.
Je bent blijkbaar 1 van die mensen (Gerrit ook ) die er allergisch op reageert en dan helpt anti-histamine goed tegen de jeuk en branderigheid.