Auteur Topic: Midges  (gelezen 51743 keer)

Bluebutterfly

• Gast
Midges
« Gepost op: 14 apr 2005, 13:51 »
voor de schotse muggetjes, dat zijn van die aardige mini plaagmuggetjes die kunnen "bijten" en zorgen voor jeuk heb ik mischien een tip, waar ik bij toeval ben achter gekomen, ik slik B6 ?vitamines die verkrijgbaar zijn in elke apotheek, en daar hebben de muggetjes een hekel aan, Johnny was het doelwit, en ik kon lekker genieten van de rust haha, bij thuiskomst ben ik het even na gaan vragen hier bij de apotheek, en daar bevestigde ze het, dus deze tip van mij, neem voordat je vertrekt een kuurtje B6 vitamines.
liefs hanneke, trouwens Lies had ook een supertip hierover maar ben de naam even kwijt van haar middeltje, dus spreek haar maar even aan zou ik zeggen.....doegie :)

Lies

• Gast
Re: Midges
« Reactie #1 Gepost op: 15 apr 2005, 07:46 »
In het najaar, augustus en september, schijnen de beestjes het meest aktief te zijn, hoewel wij er ook in april wel eens last van hebben gehad. In 2000 zaten we de hele maand juli in Schotland en hebben heel erg weinig muggen meegemaakt.
Voor ons idee hebben we altijd minder last van midgets in Schotland dan van muggen in Nederland.
Tegen midges gebruiken wij Muggenmelk (dat is een merknaam).
Op deze bladzijde: http://www.albawest.com/repellents.html vind je meer informatie in het engels. Bij een lokale drogist of apotheek vragen in Schotland zelf is ook een goede optie.
Maar de vitamines zullen we zeker ook eens proberen.

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2005, 16:23 »
Hallo

Voor veel mensen zijn midges lastig maar mijn partner is er echt allergies voor.Hele dikke bulten die verschrikkelijk branden en jeuken. Hij heeft van een apotheek in Schotland het middel Clarityn gekregen wat het draagbaar maakt.
Is er iemand met een soortgelijke ervaring die een beter middel weet?
En is er iemand bekend met het, alleen via internet te verkrijgen, Schotse middeltje genaamd Eureka?

Ina

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2005, 20:09 »
Hallo Ina,

nee, wij hebben er geen ervaring mee en hebben er de afgelopen reis even op gelet, maar zagen het nergens in Schotland zelf te koop. En behalve wat reclame op internet kunnen we er ook geen ervaringen over vinden.

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 20 mei 2005, 09:34 »
Ik ga het aanschaffen en zal je na onze vakantie laten weten of het werkt.
gr. Ina

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #5 Gepost op: 20 jul 2005, 21:21 »
Wij gebruikten Mosuguard, en dat werkte perfect! Zelfs de locals roken je op 5 minuten afstand, dus even douchen voor een pubbezoek is aan te raden ?

trouwens, in een onderzoek las ik dat zo'n 60 % van de mensen die redelijk voorbereid op een vakantie naar de Highlands ging, niet meer terugkeert naar het gebied voor vakantie, dankzij de midges...

Marien

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 20 jul 2005, 22:37 »
Zover ik weet zitten ze alleen bij water. Dus wij proberen dat dan te vermijden!

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #7 Gepost op: 23 jul 2005, 19:10 »

Dit fantastische apparaat (de Midge Magnet) stond in de tuin van 'ons' B&B op Arran. In de gasfles zit CO2, en feromonen, waarop de midges afkomen.
Vervolgens worden ze 'opgezogen' en vastgehouden in een filter. In 1 filter passen zo'n 3 miljoen midges en om de paar dagen moest de filter geleegd worden (overgoten worden met bleekwater o.i.d. om ze te doden). Het werkte echt, maar net zoals met slakkenkorrels: zet hem naast de tuin, en niet in de tuin (anders stikt het nog steeds van de midges in de tuin..)

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 21 aug 2005, 13:36 »
Wij wilden Eureka probeeren maar was via internet niet te krijgen, dan maar SHOO genomen in combinatie met vit.B. Nou tot dusver hebben wij nergens echt baat bij. Helaas is het niet zo dat ze alleen maar bij water voorkomen. Het is vooral bij bewolkt windstil weer dat ze je te pakken nemen. Zoveel mogelijk bedekken, en evt. een midge net op.

Marien

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 21 aug 2005, 18:12 »
Ze zitten gelukkig niet in heel Schotland! Waar wij ze voornamelijk tegekwamen waren bij Monarch en Loch Tummel!

Daniella81

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 21 aug 2005, 22:41 »
We hebben er afgelopen juni niet veel last van gehad. Toen was het misschien nog te vroeg in het jaar.

Waar er wel heel veel zitten is aan Loch Etive. Daar ben ik in 2003 echt letterlijk opgevreten ook. Weken later liep ik nog met rode bulten op m'n armen. En zelfs door m'n broek hebben ze toen gebeten.

Het ligt inderdaad ook vooral aan het weer!

Groetjes Daniella

Micha

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 22 aug 2005, 08:41 »
Hi,

Is dat Mosuguard ergen online te bestellen?
Ik heb altijd al een hekel gehad aan de muggen in Hongarije dus wanneer ik Schotland ga wil me wel proberen te wapenen.

Alexxx

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 08 sep 2005, 14:56 »
Naar aanleiding van de tip hier op het forum hebben mijn vriendin en ik ook een B6 kuurtje genomen, gestart een dag of 4-5 voor de trip en ik moet zeggen, perfect!!! Normaal word ik vaak gestoken door vliegend ongedierte en dan krijg ik ook vaak dikke bulten. Ik vreesde de midges dus al behoorlijk.
Maar geen centje pijn gehad, zelfs door een wolk midges gelopen en nergens last van! TOP, bedankt voor de gouden tip!

Marien

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 08 sep 2005, 16:26 »
Dus zeker het proberen waard hoor ik wel!

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #14 Gepost op: 14 okt 2005, 21:27 »
Nog even over de vitamine B6:

mensen die naar Noorwegen gaan en vragen hadden over muggen, hadden wij naar dit topic verwezen. Zij zijn gaan checken bij de apotheek en dit is wat zij te horen kregen:

Het is niet de vitamine B6 maar B1. In de vitamine B1 zit de stof "Thiamine" die de oorzaak kan zijn dat muggen zich met "afschuw" zich van ons afwenden. Op internet staat onder "Thiamine" veel informatie over deze stof.

Met dank aan Bert en Els

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 14 okt 2005, 21:59 »
wij hadden deze zomer dus erg last van midgets, zo erg, dat we tegen de avond helaas niet konden genieten van het mooie weer, ondanks gebruik van royaal muggenmelk, gaven ze helaas niets om, en wij maar stinken haha.
dus vitamine b1 ga ik echt volgende keer proberen.
Wij zaten wel aan een loch, met allemaal schapen om ons heen, dus dat was een beetje vragen om 'problemen', maar zo zagen wij het niet hoor, gewoon op tijd naar binnen!
we waren gewaarschuwd

Offline anja

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 15 okt 2005, 11:34 »
Wij waren in september in Schotland en dit was de eerste keer dat wij kennis maakten met de midges terwijl we toch al voor de 6e keer hier waren, ook in september. Wij vroegen de beheerder wat hij hiertegen deed, want hij gaat graag vissen. Blijkbaar gebruiken de locals een Dry Oil Body Spray van het merk AVON. Wij hebben het niet echt meer nodig gehad dus of het werkt moeten we dus nog een keer proberen, maar toen we later in een outlet store voor outdoor kleding waren, lagen er dozen vol met dit spul. Zelfs in een eetgelegenheid in Newtonmore lag een mand vol met dit goedje. Het zal dus echt wel werken.

dvlieg

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 15 mrt 2006, 15:25 »
Mijn jongste dochter is ook allergisch voor muggenbeten en slikt daarvoor clarityn, waar ze goed op reageert. Maar uit voorzorg lijkt het me ook vestandig om haar (en onzelf :icon_biggrin:) vitamine B te laten slikken als dit inderdaad zo goed helpt. Maar is dan zo'n vitaminecomplex van davitamon dan ook goed genoeg of moet het echt alleen vit. B complex uit de apotheek zijn???

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 15 mrt 2006, 16:52 »
Mijn man is ook allergisch voor steekmuggen en ziet er dan ook niet :o uit als we midges tegenkomen en we komen ze altijd tegen!, Clarityn helpt wel enigzins maar hij is nu behandeld door een homeopatisch arts en het zal ons benieuwen hoe het dit jaar zal gaan.
Het gaat niet om vit.B complex maar Vit.B1, ik weet niet of je B1 apart kunt krijgen, maar hoewel het sommige mensen schijnt te helpen kan ik er niet over juichen.
Het schijnt dat de Dry OIl body spray van Avon werkelijk helpt, gaan we ook dit jaar proberen.
Alle andere middeltjes (Schots, Tropisch en Nederlands) helpen ons niets en we hebben echt alles geprobeerd!

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 15 mrt 2006, 17:46 »
Ik loop hier in de biesbos en langs de dijken altijd met lange broek/mouwen,maar heb sinds vorig jaar over mijn hoofd een legernet/pet,een soort stoffen pet met gaas en een touwtje dat je om je hals strak kan trekken. Staat heel :laughing8: gek,maar je eet geen vliegjes,en er steekt niets doorheen.gekocht op het Waterlooplein in Amsterdam, die gaat dus zeker mee in de rugzak. Waar :icon_scratch: koop je die Avon lotion???

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #20 Gepost op: 15 mrt 2006, 17:50 »
Bij ons werkte Mosuguard dus heel goed tegen de midges.

Helaas werkte het wel iets minder tegen Clegs (horzels), die ook behoorlijk aanwezig zijn in sommige gebieden en erg pijnlijk kunnen steken..

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #21 Gepost op: 15 mrt 2006, 20:12 »
Avon kun je online kopen: http://avon.verzorgingsproducten.info/

Nancy

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 16 mrt 2006, 11:56 »
Naar 't schijnt zitten die beestjes het meest aan de westkust en vooral op de eilanden. Vorig jaar zijn we erdoor overvallen op Skye en het was in juni. De oostkust zou er minder last van hebben, en inderdaad hadden wij er daar geen last van. Ook het weer (windstil, bewolkt) heeft er mee te maken.
Die vit B1 zou ik wel eens willen proberen dit jaar.
Ivm die bodyspray, dat lijkt me gewoon een verzorgende bodylotion voor als je uit bad of douche komt, 'k heb eens op die site gekeken maar mss niet het juiste produkt? Heb gezocht op Dry Oil body spray.
Groetjes.

JHV

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 16 mrt 2006, 13:58 »
Tijdens onze vakantie in schotland, juli/augustes, hebben we plaatselijke middelen gebruikt. Hielpen ons prima. Een Schot met die typische schotse humor kwam ons vertellen dat we eigenlijk heeeeeeel erg veel geluk hadden. Deze vliegjes houden namenlijk niet alleen van toeristen, maar ook van schotten. :happy3: :notworthy:
johan

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #24 Gepost op: 16 mrt 2006, 14:57 »
Citaat
Naar 't schijnt zitten die beestjes het meest aan de westkust en vooral op de eilanden. Vorig jaar zijn we erdoor overvallen op Skye en het was in juni. De oostkust zou er minder last van hebben, en inderdaad hadden wij er daar geen last van. Ook het weer (windstil, bewolkt) heeft er mee te maken.
Die vit B1 zou ik wel eens willen proberen dit jaar.
Ivm die bodyspray, dat lijkt me gewoon een verzorgende bodylotion voor als je uit bad of douche komt, 'k heb eens op die site gekeken maar mss niet het juiste produkt? Heb gezocht op Dry Oil body spray.
Groetjes.

Klopt het is een gewone body lotion maar het schijnt te werken. Ze zitten helaas niet alleen aan de westkust maar ook wel in het oosten, wel in mindere mate maar toch! Het weer is heel erg bepalend, ik zou ze in het oosten niet eens gemerkt hebben als Gerrit niet allergisch was.(krijgt echt van iedere midge een dikke bult)
Maar als je niet allergisch bent zijn de midges alleen maar vervelend.