Auteur Topic: Te jong voor een hostel?  (gelezen 19382 keer)

Helen

• Gast
Te jong voor een hostel?
« Gepost op: 19 apr 2008, 00:50 »
Hallo schotlandfans,

Tijdens mijn zoektocht naar overnachtingsmogelijkheden kwam ik op een site voor hostels. Hier stond bij één hostel specifiek vermeld dat personen jonger dan 17 jaar hier niet mochten verblijven.
Is dit een uitzondering of kan het zijn dat meer hostels minimum (of zelf maximum  :protest:) leeftijdsgrenzen hebben?

Al zoekende op het internet leek het juist erg leuk om al backpackend samen met mn dochter (15 jr ) door Schotland te reizen en in hostels te overnachten...of niet zo een goed idee?
Ik dacht tot nu toe dat een hostel een herberg is... :verward

Greetz, :wave:
Helen

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
Re: Te jong voor een hostel?
« Reactie #1 Gepost op: 19 apr 2008, 08:22 »
Ik denk een uitzondering.  Denk eens aan de groepen schoolkinderen van beneden de 17 die ook in de hostels komen. Kan je een hostelvakantie aanraden. Je ontmoet zoveel leuke mensen. :flag
Margolia

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 19 apr 2008, 10:33 »
Ik vermoed dat het ermee te maken heeft dat men in dat specifieke hostel geen groepjes pubers zonder volwassen begeleiding accepteert. Sommige campings hebben dezelfde restrictie omdat ze nogal eens slechte ervaringen hebben gehad met loslopende pubers die voor het eerst met meer dan gemiddeld alcohol in aanraking komen tijdens eindejaarsfeesten, klassenfeesten en zo. Sommigen boeken bewust een camping of hostel om er een verjaardag te vieren en er een zootje van te maken. Wel de lusten voor een habbekrats en de troep voor een ander achterlaten. Dat is ook vaak de reden dat sommige campings geen grote groepen toelaten op hun terreinen.

Maar het lijkt mij toch dat als jij met je dochter aankomt en onderdak wilt, ze je echt niet zomaar zullen weigeren, vooral niet als jullie alle twee je grootste bambi-oogjes opzetten...

Helen

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 19 apr 2008, 11:38 »
 :laughing7:...jepp....*pakt.alvast.de.bambiblikken.in.de.koffer*
Was ook mijn gedachte dat je in een hostel de grootste kans hebt om mensen te leren kennen en ik hoop ook dat we allebei onze talenkennis kunnen opschroeven; maakt niet uit welke nationaliteit we tegen gaan komen.
We gaan er dus toch voor om hostel te zoeken die geschikt zijn voor alle leeftijden en met de link van Freebird gaat mij dat zeker lukken (wat een keeeeuuuuuuussssss).

(http://www.undiscoveredscotland.co.uk/mapindex.html)

:wave: Helen

Offline egberto

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 19 apr 2008, 13:17 »
In 2006 ben ik tijdens mijn rondreis ook een hostel beland.
Dit hostel behoorde tot een keten

http://www.hostel-scotland.co.uk/

Misschien kun je ook daar wat tussen vinden

EgbertO
Motorrijden doe je alleen en alleen met mooi weer

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 19 apr 2008, 13:26 »
Hier is ook nog een link voor youth hostels

http://www.syha.org.uk/SYHA/web/site/home/home.asp

Helen

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 19 apr 2008, 23:25 »
Hoi,

ben dus op zoek gegaan naar een hostel in Edinburgh: ben er zowiezo 3 tegengekomen waar kinderen niet kunnen overnachten.
Bij de beschrijving van 1 hostel wordt men erop gewezen dat personen onder de 18 jaar met een volwassene dienen te verblijven en dat niet geboekt kon worden in een zg. "dorm".  (ik zal die tekst nog eens opzoeken, was wel duidelijk uitgelegd)
Bij 1 hostel kon geen twinroom geboekt worden omdat deze vrijgehouden worden voor gasten die langer willen blijven, bij 1 hostel kon je alleen meer dan 2 nachten boeken, sommige hostel hadden al geen plaats meer voor dat weekend...en 1 hostel bestond volgens de referenties niet eens meer... ???

Omdat het mij niets leek om echt midden in het centrum te overnachten (24 uurs-toegang hebben de hostel in het centrum)  heb ik voor twee nachten geboekt in een Guesthouse in Edinburgh-Portobello (is dat niet toch ook een herberg?  :laughing7:), ten noorden van het centrum, aan het water.
De Guesthouse trouwens gevonden via Google-Map, plaats opzoeken en zoeken naar branches (bv B&B, hostel, hotel, etc) .

Bedankt voor het meedenken! :notworthy:

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 19 apr 2008, 23:30 »
Als je nog een bus route kaart wilt hebben voor Edinburgh

http://www.lothianbuses.com/routemap.php

Als je na 9 uur de bus in stapt kan je een day saver kopen en die is 2 pond 50 en daar kan je de hele dag mee door de stad heen rijden.

er zijn op het ogenblik veel werkzaamheden aan de gang vanwege de nieuwe tramlijn die word aangelegd dus er zullen wel wat omleidingen zijn soms

Helen

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 19 apr 2008, 23:31 »
Wow..Dirk!  :icon_thumleft:..precies wat ik nodig heb!

Kan ik gelijk zien dat dat guesthouse ten oosten van het centrum ligt en niet ten noorden... :laughing7:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #9 Gepost op: 20 apr 2008, 10:22 »
in een Guesthouse in Edinburgh-Portobello (is dat niet toch ook een herberg?  :laughing7:), ten noorden van het centrum, aan het water.

Een Guesthouse is meer een grote Bed&Breakfast dan een herberg (bij herberg denk ik aan een pub waar je ook kamers kunt huren). Wel knusser en persoonlijker dan een hotel, maar meestal (dus weer niet altijd  :tongue3:) kamers dan een B&B.
Afgelopen september heb ik een nachtje in Portobello geslapen, ook in een guesthouse (verblijf je toevallig naar Straven?). Leuke buurt is het, je kunt er prima wandelen langs het strand 's avonds, mooie uitzichten en niet de drukte van de binnenstad. En de busverbinding naar het centrum is erg goed en frequent!

Helen

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 20 apr 2008, 18:28 »
Hoi Sas!
t is Harvest Guesthouse in Portobello: kennelijk direct aan het water. Prijs viel reuze mee: 2 nachten, 2 personen, twinroom 90 pond.
Fijn om te horen dat het openbaar vervoer van hieruit goed geregeld is: heb van Dirk ook al een paar leuke links voor het reizen met de bus in de sad ontvngen. :icon_smile:

liesbeth

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 22 apr 2008, 14:04 »
Ben pas nog gezellig met dochter (16) een paar dagen in Edinburgh geweest, smartcity hostel, midden in the Old Town, een fris en modern stekje met mooie keuken waar je zelf wat kunt klaarmaken. In dezelfde straat ligt High Street Hostel, een meer rustiek pand, ook leuk!

Nephtys_moon

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 27 mrt 2009, 16:35 »
Ik ben ooit in een hostel geweest waar ik met mijn 29 jaren de jongste was. Het leuke aan een hostel vind ik dat je zoveel aparte mensen ontmoet en als je ergens in een land bent dat zij juist de onbekendere, minder toeristische dingen kunnen vertellen. Bij ons pakte dat toen heel goed uit.